Тренінг за змістовим модулем ІКТ для співробітників Університету Грінченка

Тренінг за змістовим модулем ІКТ для співробітників Університету Грінченка03, 07 листопада 2016 року
Київський університет імені Бориса Грінченка

 

 

 

З метою формування та розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності та підвищення кваліфікації науково-педагогічних співробітників Університету Грінченка 3 та 7 листопада 2016 року заступником завідувача НДЛ інформатизації з питань змісту та досліджень Василенко С.В. та провідним науковим співробітником НДЛ інформатизації освіти Житєньовою Н.В. вже вдруге було проведено тренінг за змістовим модулем «Інформаційно-комунікаційні технології». Автором робочої програми модуля та керівником проекту є проректор з інформатизації навчально-наукової та управлінської діяльності, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України Морзе Наталія Вікторівна. До участі були запрошені викладачі, старші викладачі, доценти, професори, а також завідувачі кафедр та заступники директорів/деканів структурних підрозділів Університету Грінченка.

Традиційно учасники підвищення кваліфікації за змістовим модулем «Інформаційно-комунікаційні технології» мали можливість ознайомитися зі світовими освітніми технотрендами, серед яких 3D друк, вбудовані системи та робототехніка, що запроваджуються в нашому Університеті. Науковим співробітником НДЛ інформатизації освіти Варченко-Троценко Л.О. для слухачів курсів підвищення кваліфікації було проведено екскурсію до лабораторії вбудованих систем Goldi, які можуть управлятись віддалено. Також слухачі мали змогу спостерігати роботу 3D принтера, та колекцію роздрукованих на ньому речей.

Огляд ресурсів створення е-контенту включав: можливості віртуальних дощок, сервісів створення інфографіки, ментальних карт, підготовки дидактичних матеріалів, презентацій та публікацій тощо. У темі Інтернет-сервіси та ІК технології ефективної комунікації та співпраці було розглянуто ресурси Blogger, Skype, Hangouts, Google Apps, Вебінари, Вікі технології, Соціальні мережі та інші, які сьогодні є дуже популярними. Особливої уваги було приділено діагностиці навчання, що є обов'язковим компонентом освітнього процесу, а саме формувальному оцінюванню. Учасникам було запропоновано сучасні інструменти оцінювання, які допомагають викладачу чітко сформулювати освітній результат, який підлягає формуванню та оцінці в кожному конкретному випадку, організувати відповідно до цього свою роботу, а також зробити студента суб'єктом освітньої та оцінювальної діяльності.

Кінцевим продуктом тренінгу була розробка слухачами власного проекту із використанням ІК технологій. Підсумкове опитування слухачів показало, що проведений модуль був корисним, цікавим і дуже інформативним. Найбільший інтерес викликали матеріали щодо формування навичок 21 століття, ресурсів створення е-контенту, ефективної співпраці та комунікації, а також інструментів для створення інфографіки.

Як продовження співпраці після закінчення тренінгу, Морзе Наталія Вікторівна повідомила слухачам про підготовку унікальних інструментів для організації онлайн співпраці студентів та проведення формувального оцінювання і запросила всіх учасників до апробації цих інструментів, що було сприйнято з ентузіазмом.

В порівнянні з минулим роком спостерігається позитивна динаміка щодо корисності та доцільності запровадження відповідних тренінгів в Університеті. Загалом слухачі курсів з підвищення кваліфікації за змістовим модулем «Інформаційно-комунікаційні технології» відмітили актуальність та доцільність модуля, залишили позитивні враження від курсу та сподівання подальшого співробітництва за даним напрямком, а також виявили пропозиції щодо збільшення часу для опанування матеріалами модуля та проведення тематичних воркшопів.

 

Ягодзинська Ірина Олександрівна, заступник директора Інституту мистецтв з наукової роботи, кандидат наук з мистецтвознавства, доцент:

  • Результат виявився позитивно неочікуваним, оскільки від початку була орієнтація на зовсім інше розуміння модулю. Справжній "брейн-стормінг" у двох діях, оскільки за короткий термін треба було багато чого актуалізувати та зробити у співпраці зі студентами. Я б хотіла пройти ще такий, подібний модуль ІКТ для цілеполагання та розуміння того, що є навчанням на проектній основі, зокрема в галузі мистецтва

Білецька Вікторія Вікторівна, завідувач кафедри спортивної підготовки факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент:

  • Очікування виправдалися повністю, але мені це стало зрозуміло лише після презентації проектів - бо це було узагальнення всіх знань і навичок використання інтернет-ресурсів, які я отримала в ході тренінгу. Після того, як сама зробила проект з використанням інтернет-ресурсів, а потім його представила на обговорення, а потім ще й побачила, які проекти зробили колеги - вся інформація розклалася по "полицях".

Якунін Ярослав Юрійович, завідувач кафедри методики природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат хімічних наук, доцент:

  • Я все встигав, але працював на межі своїх можливостей. Сам викладаю технології і думаю, що моїм колегам трохи не вистачало часу для усвідомлення матеріалу. Було нове, що допоможе у роботі: чіткий перелік навичок 21 століття, приклад використання інтернет-дощок спільного редагування, досвід участі у змішаному навчанні у якості студента, інструменти для створення інфографіки. Відмічу грамотне поєднання тренінгової форми і змішаного навчання.

Тверітінова Тетяна Іванівна, доцент кафедри світової літератури Інституту філології, кандидат філологічних наук:

  • Вважаю, що тренінг був не тільки цікавий, але й корисний, особливо для нас, філологів. Єдине побажання - проводити такі тренінги частіше, щоб ми встигали знайомитися з усіма новинами ІКТ

Літіченко Олена Дмитрівна, викладач кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту :

  • Мені сподобались презентації і матеріали, що розмістили в курсі. Добре, що вони в вільному доступі і ними можна скористатись коли завгодно. Корисним було ознайомлення з новими сервісами, це головне очікування від цього курсу. Особливих труднощів не виникло.

 

 

Змістовий модуль ІКТ
Змістовий модуль ІКТ
Змістовий модуль ІКТ
Змістовий модуль ІКТ
Змістовий модуль ІКТ
Змістовий модуль ІКТ
Змістовий модуль ІКТ
Змістовий модуль ІКТ
Змістовий модуль ІКТ
Змістовий модуль ІКТ
Змістовий модуль ІКТ
Змістовий модуль ІКТ
Змістовий модуль ІКТ
Змістовий модуль ІКТ