Друга науково-методична НЕ-конференція «Академія ігрових технологій: навчання літератури»

26 жовтня 2019 року
Київський університет імені Бориса Грінченка

 

   

26 жовтня 2019 року в Інституті філології Київського університету імені Бориса Грінченка вже вдруге відбулася НЕ-конференція «Академія ігрових технологій», учасниками якої стали понад 200 вчителів української та зарубіжної літератури. З вітальним словом до учасників заходу звернулися заступники директора Інституту філології кандидат педагогічних наук Людмила Іванівна Заяць та кандидат філологічних наук Олена Леонідівна Доценко.

Учасники «Академія ігрових технологій»: навчання літератури» мали чудову нагоду привітати з днем народження Юрія Івановича Ковбасенка, заслуженого працівника освіти України, президента Української асоціації викладачів зарубіжної літератури, автора понад 300 публікацій, зокрема підручників і посібників із зарубіжної та української літератури, професора, кандидата філологічних наук, завідувача кафедри світової літератури Інституту філології Київського університету імені Бориса Грінченка.

Після напутніх слів модератора заходу доктора філологічних наук, професора, завідувача кафедри української літератури і компаративістики Інституту філології Київського університету імені Бориса Грінченка Олени Олександрівни Бровко розпочалася цікава і плідна робота.

Під час дискусійної платформи, як завжди, блискуче виступила Олена Володимирівна Єременко, доктор філологічних наук, заступник Голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, професор кафедри української літератури і компаративістики Інституту філології Київського університету імені Бориса Грінченка. У доповіді «Спочатку було?.. Слово в контексті гри на уроках літератури» йшлося про місію вчителя мови і літератури: навчити відчувати слово, творити словом, мислити і діяти словом, – про те, як швидко і якісно зацікавити учнів текстом, чи обтяжує свідомість учня 10-11 класів і їх вчителів підготовка до ЗНО, чим у цьому можуть бути корисні ігрові технології.

Мотивувала учасників заходу до творчості й сміливого проектування Аліна Анатоліївна Акуленко, кандидат філологічних наук, журналіст, перекладач, координатор і ведуча спецпроекту «Радіодиктант національної єдності», автор книжки «Побачити свої зірки в калюжі».

Неперевершеним був виступ іменинника – Юрія Івановича Ковбасенка, який розповів про те, як конкретно застосовувати елементи «едьютейтменту» у викладанні літератури й інших гуманітарних предметів (мови, історії, світової художньої культури тощо), аби, з одного боку, не застрягнути на старих, «нафталінних» методичних прийомах, але, з другого боку, не підмінити досягнення мети навчання вже набридлим «методичним шлаком», позірно красивою «піною» гонитви за скороминучими «педтехнологіями».

Учасники «Академії ігрових технологій»: навчання літератури» мали нагоду відвідати по три майстер-класи з двадцяти двох, запропонованих викладачами кафедри української літератури і компаративістики та кафедри світової літератури Інституту філології, а також запрошеними спікерами.

Про японську поезію як гру говорив Микита Самсоненко – лінгвіст, японіст, перекладач японської мови. Оксана Гальчук, доктор філологічних наук, професор кафедри світової літератури Інституту філології, разом з учасниками майстер-класу з’ясовувала, кого з митців називаємо класиками, які ознаки класичних творів, чи може текст автора ХХ століття стати джерелом вивчення твору, вписаного до класичного канону. Майстер-клас «Як вивчати поезію без нудьги» провела Тетяна Михайлова – кандидат філологічних наук, м.н.с. сектору слов'янських літератур відділу світової літератури Інституту літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України. Тетяна Вірченко, професор кафедри української літератури і компаративістики Інституту філології, доктор філологічних наук провела майстер-клас «Читка & гра: провокація аналізу». Професор кафедри української літератури і компаративістики Інституту філології, доктор філологічних наук Роман Козлов разом з учасниками свого майстер-класу грав у текст. Проблемами гендерного становлення особистості в дитячій літературі переймалися учасники майстер-класу, організованого і проведеного Ольгою Башкировою – доктором філологічних наук, доцентом кафедри української літератури і компаративістики Інституту філології. Магістр історії, автор циклу інтерактивних українознавчих ігор, адміністратор фейсбук-спільноти «На флешку вчителю» (37 000 учасників) Катерина Єлесіна запропонувала майстер-клас «Сучасна українознавча гра: інтеграція, інтерес, інтрига». Галина Шовкопляс, кандидат філологічних наук, доцент кафедри світової літератури, докторант кафедри української літератури та компаративістики Інституту філології провела майстер-клас на тему «Шекспірівський театр, або Граймо Аристотеля». «Неміфічні міфологічні ігри на заняттях із літератури» обговорювали з Юлією Вишницькою – доктором філологічних наук, доцентом кафедри світової літератури Інституту філології. Кандидат філологічних наук, молодший науковий співробітник відділу теорії літератури та компаративістики Інституту літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України Катерина Годік та магістр філології зі спеціальності «Літературна творчість» Ірина Скакун зацікавили присутніх темою «Літературні ігри – перетворення уроку на пригоду». Майстер-клас «Соціокультурні практики в навчанні літератури» провела Світлана Євтушенко – кандидат філологічних наук, доцент кафедри української літератури і компаративістики Інституту філології. З ігровими прийомами для візуалізації навчального контенту знайомилися на майстер-класі Наталії Саражинськох – вчителя інформатики Білоцерківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 12 з поглибленим вивченням інформаційних технологій Білоцерківської міської ради Київської області; засновниці громадської організації Digital Educator Group. А про те, як розважитися, використовуючи відеоповідомлення на уроках зарубіжної літератури, говорила Галина Бітківська – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри світової літератури Інституту філології. Сніжана Жигун, доктор філологічних наук, доцент кафедри української літератури і компаративістики Інституту філології провела майстер-клас «Літературний стиль: гра в теорії і теорія в грі». Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української літератури і компаративістики Інституту філології Лариса Удовиченко захопила учасників несподіваною проблематикою – «CASE STUDY або вивчення зарубіжної літератури в українській школі в кращих традиціях Гарвардського університету». Кандидат педагогічних наук, керівник освітнього центру «Школа успіху», співзасновниця ГО «ІНІЦІАТИВА В ДІЇ» Тетяна Бутурлим завітала до Університету Грінченка з Ніжина, щоб провести майстер-клас «Інтегрована підготовка старшокласників до ЗНО з української мови та літератури (література, музика, живопис, архітектура, скульптура, кіно)». Ірина Мегедь, методист Технічного ліцею Шевченківського району м. Києва, методист-кореспондент кафедри методики мов і літератури Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, захопила учасників заходу обговоренням ролі ігор у розвитку мислення на основі прийомів Едварда де Боно. Неймовірно зацікавив освітян майстер-клас Лесі Сич, учителя-методиста НВК №1 м. Немирова Вінницької області, лектора та методиста-кореспондента Вінницької академії неперервної освіти педагогічних працівників, адміністратора фейсбук-групи «Методичні родзинки уроків зарубіжної літератури», яка охоплює понад 19000 учасників, півфіналістка Національної освітньої премії «Global Teacher Prize Ukraine – 2019». Майстер-клас «Здивуй свій мозок! або Як абсурдність і "невтримна" фантазія покращують успішність учнів» запропонувала Ганна Дем'яненко – автор проекту «Відеорепетитор української мови», креативного посібника «Візуалізована література для ЗНО», онлайн-викладач. Оксана Коцур, учителька української мови і літератури СЗНЗ «Британіка скул», учасниця ІІІ (заключного) етапу Всеукраїнського конкурсу» Учитель року – 2015) обговорювала з колегами постать учителя літератури – куратора, гравця, фасилітатора. Казкотерапією з учасниками НЕ-конференції займалася Тетяна Саврасова-В'юн, кандидат психологічних наук, доцент кафедри української літератури і компаративістики Інституту філології. «Про риторику літературної інтерпретації, або Як не втрапити в її сільця» йшлося на майстер-класі Олексія Сінченка, кандидата філологічних наук, доцент кафедри української літератури і компаративістики Інституту філології.

А ще були автограф-сесія з автором посібника «Аналіз та інтерпретація художнього тексту» Юлією Василівною Вишницькою, екскурсії корпусом і радість професійного спілкування!

 

Матеріали надано Інститутом філології

Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...
Друга науково-методична НЕ-конференція «Ака...