Гібридна лабораторія GOLDi як засіб формування системи інженерних компетентностей у студентів

 

Загальна інформація

Дослідження «Гібридна лабораторія GOLDi як засіб формування системи інженерних компетентностей у студентів» виконується у рамках наукової теми НДЛ інформатизації роботи та міжнародного проекту Tempus «Розробка курсів з вбудованих систем з використанням інноваційних віртуальних підходів для інтеграції науки, освіти та промисловості в Україні, Грузії, Вірменії» (http://tempus.kubg.edu.ua/).

Мета: теоретично обґрунтувати, розробити та експериментально перевірити методику формування у студентів системи інженерних компетентностей з використанням гібридних лабораторій.

Терміни: 1 вересня 2016 р. – 31 серпня 2020 р.

Учасники: студенти, викладачі, співробітники, НПП Київського університету імені Бориса Грінченка.

Очікувані результати:

  • буде розроблено методику використання гібридних лабораторій у процесі формування системи інженерних компетентностей студентів;
  • набудуть подальшого розвитку теорія і практика впровадження гібридних лабораторій у освітній процес вищих навчальних закладів.

Практичне значення одержаних результатів полягатиме у:

  • впровадженні та використанні гібридних лабораторій у освітньому процесі;
  • розробці настанов для викладачів та студентів щодо використання гібридних лабораторій.

Діяльність

Планом дослідження «Гібридна лабораторія GOLDi як засіб формування системи інженерних компетентностей у студентів» передбачено:

1. Дослідити теоретичні засади використання гібридних лабораторій у освітньому процесі для формування системи інженерних компетентностей.

2. Розробити методику використання гібридної лабораторії GOLDi як засобу формування системи інженерних компетентностей.

3. Експериментально перевірити ефективність розробленої методики використання гібридних лабораторій.

Досягнення

Досліджено наукову літературу, присвячену різним аспектам формування інженерних компетентностей студентів (праці Г. Ф. Ахмедьянової, І. Д. Белоновської, Т. В. Гури, Н. О. Онищенко, Є. В. Таранової, С. М. Чорнуся, K. Althoff, T. Liu, I. Macleod, J. Walther, M. Wu) та використання гібридних лабораторій у освітньому процесі (М. М. Герасименко, Н. А. Медетов, Д. І. Смирнов, О. Г. Тур'янський, Я. Е. Чернера).

Здійснено аналіз модулів гібридної лабораторії GOLDi (моделі станції розвантаження, ліфту, виробничого конвеєра, автоматизованого складу) та описано можливості їх використання в освітньому процесі.

Проведені заходи:

20-21 квітня 2017 р. – тренінг для викладачів і НПП «Методика дослідницького STEM-навчання: середовище та інструмент» спільно з Університетом Деусто, Іспанія.

13 жовтня 2017 р. – робочий візит німецьких розробників гібридної лабораторії GOLDi до Київського університету імені Бориса Грінченка з метою налаштування дистанційного керування обладнанням.

Фото

Публікації за результатами дослідження:

1. Степура І. С. Класифікація навчальних он-лайн лабораторій за принципом функціонування / І. С. Степура. // Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи. – 2017. – №3.

2. Степура І. С. Гібридна лабораторія GOLDi: програмне та апаратне забезпечення / І. С. Степура. // Віртуальний освітній простір: психологічні проблеми. – 2017. – №5.

3. Степура І. С. Можливості використання гібридної лабораторії GOLDi для проведення навчальних експериментів / І. С. Степура. // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. – 2017. – №3. – С. 330–336.