Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Фізичне виховання спорт та здоров’я людини: досвід, проблеми, перспективи» (у циклі Анохінських читань)

Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Фізичне виховання спорт та здоров’я людини: досвід, проблеми, перспективи» (у циклі Анохінських читань)

15 грудня 2023 року

Київський університет імені Бориса Грінченка

 

 

15 грудня 2023 року на Факультеті здоров’я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка було проведено Х Всеукраїнську науково-практичну онлайн-конференцію «Фізичне виховання спорт та здоров’я людини: досвід, проблеми, перспективи» (у циклі Анохінських читань).

З вітальним словом виступила доктор філологічних наук, професор, проректор з наукової роботи Київського університету імені Бориса Грінченка, Наталія Віннікова.
Модерував захід кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, декан Факультету здоров'я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, Георгій Лопатенко.

На пленарному засіданні з доповідями виступили:

Робота конференції передбачала проведення роботи за трьома секціями.

У секції 1 «Інноваційні підходи до фізичного виховання і рухової активності різних верств населення» (модератор: Олена Ярмолюк, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, завідувач кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Київського університету імені Бориса Грінченка) було представлено 6 доповідей:

  1. “Сертифікатні програми, один із напрямків формування індивідуальної траєкторії підготовки фахівця” (доповідачі – Андрій Огнистий, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, доцент кафедри фізичного виховання та реабілітації Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка; Катерина Огниста, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, доцент кафедри фізичного виховання та реабілітації Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка; Петро Петрица, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, доцент кафедри фізичного виховання та реабілітації Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка).
  2. “Історія становлення спелеології в Україні: між спортом, дослідженнями і туризмом” (доповідач – Ольга Мусіяченко, старша викладач кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Київського університету імені Бориса Грінченка).
  3. “Сучасні підходи до фізичної підготовки юних баскетболісток” (доповідач – Оксана Комоцька, аспірантка кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Київського університету імені Бориса Грінченка).
  4. “Організаційно-педагогічні умови психомоторного розвитку дітей із аутизмом віком 4-6 років” (доповідачі – Андрій Баришников, аспірант кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Київського університету імені Бориса Грінченка; Інна Ляхова, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Київського університету імені Бориса Грінченка).
  5. “Сучасні підходи до організації освітнього процесу з фізичного виховання: нові горизонти для здоров’я та розвитку” (доповідачі – Владислав Пестерніков, аспірант кафедри спортивних та рекреаційних ігор Львівського державного університету фізичної культури; Володимир Левків, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, доцент кафедри спортивних та рекреаційних ігор Львівського державного університету фізичної культури).
  6. “Вплив рухової активності на самовизначення та самоствердження дітей з обмеженими можливостями в умовах нової української школи” (доповідач – Кирило Іванов, здобувач 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»; Олена Отравенко, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії та методики фізичного виховання Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»).

Молоді та досвідчені вчені під час роботи 1 секції поділилися власним досвідом організації освітнього процесу та обговорили питання якості освітнього процесу в умовах дистанційного і змішаного навчання, зокрема в умовах військового стану; різноманіття інноваційних технологій організації занять у закладах вищої та середньої освіти; диференційованого підходу в організації занять фізичною культурою з дітьми, які мають особливі потреби.

У секції 2 «Спорт у ХХІ столітті: тенденції розвитку та підготовки спортсменів» (модератор: Вікторія Білецька, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, завідувач кафедри спорту та фітнесу Київського університету імені Бориса Грінченка) було презентовано 7 доповідей:

  1. “Варіабельність серцевого ритму і прогнозування стану спортсменів” (доповідач – Олена Лисенко, доктор біологічних наук, професор, професор кафедри фізичної терапії та ерготерапії Київського університету імені Бориса Грінченка).
  2. “Фактчекінг історії спорту та олімпійського руху України” (доповідач – Олексій Лях-Породько, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, доцент кафедри історії та теорії олімпійського спорту Національного університету фізичного виховання і спорту України).
  3. “Освітні платформи для фітнес-тренерів: оцінка переваг та недоліків у контексті дистанційного навчання у сфері фізичної культури і спорту” (доповідач – Владислав Дерій, аспірант кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Київського університету імені Бориса Грінченка).
  4. “Розвиток тхеквондо в Україні” (доповідач – Володимир Сова, аспірант кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Київського університету імені Бориса Грінченка).
  5. “Інноваційні аспекти кросфіту як засобу фізичного розвитку чоловіків зрілого віку” (доповідач – Роман Чубко, аспірант кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Київського університету імені Бориса Грінченка).
  6. “Підвищення швидкісно-силових здібностей борців на основи використання методу колового тренування” (доповідачі – Дмитро Васецький, аспірант кафедри теорії та методики спортивної підготовки Придніпровської державної академії фізичної культури і спорту; Ніна Долбишева, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, професор, декан Факультету фізичної культури і спорту Придніпровської державної академії фізичної культури і спорту; Ольга Кусовська, старший викладач кафедри боксу, боротьби та важкої атлетики Придніпровської державної академії фізичної культури і спорту).
  7. “Практика. Роль когнітивних процесів у відборі спортсменів (на прикладі футболу)” (доповідачі – Максим Романюк, аспірант кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Київського університету імені Бориса Грінченка; Олена Поляничко, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри спорту та фітнесу Київського університету імені Бориса Грінченка).

Після заслуханих доповідей на секції, відбулася загальна дискусія, в якій взяли участь науковці Придніпровської державної академії фізичної культури і спорту, Національного університету фізичного виховання і спорту України, Київського університету імені Бориса Грінченка.

У секції 3 «Здоров’я людини та сучасні виклики. Фізична терапія та ерготерапія» (модератор: Валентин Савченко, доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри фізичної терапії та ерготерапії Київського університету імені Бориса Грінченка) було презентовано 8 доповідей:

  1. “Актуальні питання формування здоров'я у процесі фізичного виховання дітей з вадами слуху: теоретичні і практичні аспекти” (доповідачі – Олена Маслова, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, доцент кафедри спортивної медицини Національного університету фізичного виховання і спорту України; Максим Гопей, аспірант кафедри спортивної медицини Національного університету фізичного виховання і спорту України; Аліна Гопей, викладач кафедри спортивної медицини Національного університету фізичного виховання і спорту України).
  2. “Обстеження та діагностика хворих на метаболічний синдром з болем у нижній частині спини” (доповідач – Юлія Калмикова, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, доцент кафедри фізичної терапії Харківської державної академії фізичної культури, фізичний терапевт КНП «Міська дитяча лікарня № 5»).
  3. “Зв'язок між інтероцептивним усвідомленням і якістю життя студентів Київського університету імені Бориса Грінченка” (доповідач – Юрій Волощенко, аспірант кафедри спорту та фітнесу Київського університету імені Бориса Грінченка).
  4. “Вплив програми фізичної терапії на функцію колінних суглобів військових з ампутаціями нижніх кінцівок” (доповідачі – Марина Мазінова, здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 227 – Фізична терапія та ерготерапія Київського університету імені Бориса Грінченка; Валентин Савченко, доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри фізичної терапії та ерготерапії Київського університету імені Бориса Грінченка).
  5. “Ефективність фізичної терапії з включенням тренувань на дихальних тренажерах при хронічному обструктивному захворюванні легень” (доповідачі – Надія Колоскова, здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 227 – Фізична терапія та ерготерапія Київського університету імені Бориса Грінченка; Галина Харченко, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, доцент кафедри фізичної терапії та ерготерапії Київського університету імені Бориса Грінченка; Валентин Савченко, доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри фізичної терапії та ерготерапії Київського університету імені Бориса Грінченка).
  6. “Професійне вигорання фітнес-тренера: проблеми, фактори, профілактика” (доповідачі – Лілія Падалка, здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 017 – Фізична культура і спорт Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка; Ганна Жара, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри біологічних основ фізичного виховання, здоров'я і спорту Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка).
  7. “Розвиток фізичної терапії і фізичної культури в епоху Бориса Грінченка” (доповідач – Валентина Філоненко, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 227 – Фізична терапія та ерготерапія Київського університету імені Бориса Грінченка).
  8. “Професійні аспекти ментального здоров’я” (доповідачі – Дмитро Стрільчук, здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 227 – Фізична терапія та ерготерапія Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка; Евеліна Жигульова, кандидат біологічних, доцент, доцент кафедри фізичної реабілітації та медико-біологічних основ фізичного виховання Кам'янець-Подільського національного університету).

Засідання секції вирізнялося наявністю доповідей фахівців з фізичної терапії і фізичного виховання, які були присвячені формуванню, відновленню та підтримці здоров’я людини. Доповідачами були як дипломовані фахівці, так і студенти університетів. Після заслуханих доповідей відбулася дискусія з актуальних практичних аспектів фізичної терапії при різній патології.

Загалом у конференції взяли участь 298 науково-педагогічних працівників закладів вищої, загальної середньої освіти, молодих вчених, здобувачів вищої освіти з усіх регіонів України.

У дискусіях під час пленарного та секційних засідань активно виступали представники Київського університету імені Бориса Грінченка, Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського, Придніпровської державної академії фізичної культури і спорту, Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, Житомирського державного університету імені Івана Франка, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, Національного університету «Чернігівська Політехніка», Приватного вищого навчального закладу «Академія рекреаційних технологій і права» (м. Миколаїв), Кам'янець-Подільського національного університету та ін. Також до роботи конференції приєдналися практикуючі ерготерапевти.

Дякуємо всім учасникам за плідну роботу під час Конференції!

Матеріали надані Факультетом здоров’я, фізичного виховання і спорту

Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...
Х Всеукраїнська науково-практична онлайн-ко...