Images-loading

Гостьовий цикл лекцій професора Софійського університету Христо Кафтанджиєва в Інституті журналістики Університету Грінченка

lekcii prof Kaftanzhyeva 0101-04 березня 2017 року
Київський університет імені Бориса Грінченка

 

 

 

 

З 1 до 4 березня 2017 року професор Софійського університету ім. Св. Клімента Охридського Христо Кафтанджиєв у рамках лекційних занять зустрівся зі студентами та викладачами Інституту журналістики.

У перший день свого візиту на слухачів чекала лекція «Архетипи в маркетингових комунікаціях». Наочними прикладами у цій лекції Христо Кафтанджиєва стали картини «Нічна варта» Рембрандта та «Голова Рафаеля, що відривається» Сальвадора Далі. За словами професора, художники застосовували золотий колір, світло, щоб зробити акцент на бажаному елементі й це робилося інтуїтивно, але повністю виправдовувало себе. Також Христо Кафтанджиєв наголошував, що яскравими прикладами гри світла та кольору, розташування об’єктів та їх впливу на людину є плакати часів СРСР. Згадані зразки стали свідченням того, що архетипи використовуються вже протягом досить тривалого періоду.

У наступних лекційних зустрічах Христо Кафтанджиєв розкривав питання пропаганди у сучасному комунікаційному світі, роль семіотики, образів та символів у сучасній рекламі тощо. На своїх лекційних заняттях професор наводив приклади з кінофільмів, рекламних відеороликів та архітектури. Зокрема, Христо Кафтанджиєв звертав увагу на успішні приклади реклами, які продукують власний рай: «Так працюють маркетингові світові агентства, вони грають на цьому», — говорить професор.

Слухачам Медіашколи Університету Грінченка та Міжнародної сертифікатної тренінг-програми «Комунікаційна безпека» також пощастило зустрітися з відомим фахівцем з реклами та маркетингових комунікацій Христо Кафтанджиєвим. Вже 4 березня учасники лекції мали нагоду почути про особливість пропаганди й комунікації.

«Пропаганда й комунікації працюють на основі архетипів – вони завжди створюють драматизм, зіткнення. Як відбувається драма з точки зору знакових систем? Біле на фоні чорного. Скажімо, комуністична пропаганда – це світло, молодість, природа», – пояснює Христо Кафтанджиєв.

Під час фінальної лекції 4 березня завідувач кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Новохатько Леонід Михайлович та доцент Курбан Олександр Васильович подякували Христо Кафтанджиєву і вручили подяку за високу професійну майстерність від Київського університету імені Бориса Грінченка.

Учасники лекції були вражені, захоплені й отримали неоціненний досвід під час спілкування з професором.

Довідково.

Христо Кафтанджиєв — знаний у світі фахівець з реклами та маркетингових комунікацій, доктор філософії, професор реклами, завідувач кафедри реклами та зв’язків з громадськістю на факультеті журналістики і масової комунікації Софійського університету (Болгарія), гостьовий професор кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Інституту журналістики Університету Грінченка.

Читав лекції з реклами, маркетингових комунікацій і семіотики в США, Китаї, Швеції, Німеччині, Австрії, Чехії, Хорватії, Греції, Італії тощо.

Головний редактор American Journal of Linguistics . Автор наукових статей з реклами і семіотики.

Дійсний член журі Міжнародного фестивалю маркетингу і реклами «Білий Квадрат».

Також був членом журі багатьох міжнародних рекламних фестивалів, у тому числі й всесвітнього рекламного фестивалюThe New York Festivals. Почесний професор IАAЕ (International Academy of the Authorised Education).