Images-loading

Наукова конференція «Освітологія-2018» Якість освіти України: сучасні виклики та пріоритети розвитку

Наукова конференція «Освітологія-2018» Якість освіти України: сучасні виклики та приоритети розвитку

22 травня 2018 р.
Київський університет імені Бориса Грінченка

 

 

  

 

22 травня 2018 р. НДЛ освітології провела традиційну щорічну наукову конференцію «Освітологія 2018» у рамках Фестивалю науки. Цього року її загальна тема була сформульована так: «Якість освіти України: сучасні виклики та пріоритети розвитку». Під час конференції обговорювались актуальні питання забезпечення якості сучасної освіти загалом та кожної її ланки окремо. Модератором конференції виступила Шпирка Аліна, аспірант кафедри теорії і методики музичного мистецтва Інституту мистецтв.

Учасникам конференції було запропоновано новаторський формат: виступи в рамках чотирьох дискусійних платформ, їх обговорення двома групами учасників, кожна з яких по черзі то виступала захисником основних положень доповіді, то, навпаки, відшукувала слабкі ланки в аргументації автора. Останнє слово в палкій дискусії залишалось за експертною групою, яка відзначала, чиї аргументи їй здались більш ґрунтовними.

В якості досвідчених експертів виступили Рябченко Володимир, доктор філософських наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу лідерства та інституційного розвитку вищої освіти Інституту вищої освіти НАПН України; Саган Галина, доктор історичних наук, професор, професор кафедри всесвітньої історії Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка; Астаф’єва Марія, кандидат фізико-математичних наук, доцент, доцент кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін Київського університету імені Бориса Грінченка; Музика Олена, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки і психології Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка.

Слід відзначити, що в цьому році конференція «Освітологія 2018» розширила рамки свого наукового співробітництва: в роботі конференції взяли участь викладачі, аспіранти, магістранти Педагогічного інституту, Факультету інформаційних технологій та управління, Інституту філології, Історико-філософського факультету, Інституту мистецтв; підтримку надало Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Київського університету імені Бориса Грінченка. Крім цього, в роботі конференції взяли участь представники Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Інституту вищої освіти НАПН України.

Гаряча наукова дискусія розгорнулась в рамках Першої дискусійної платформи («Якість дошкільної та початкової освіти»). Доповіді Швидкої Ірини, магістранта кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту, та Топольницької Ольги, магістранта кафедри педагогіки та психології Педагогічного інституту, дали поштовх для обговорення питань наступності між існуючою програмою закладів дошкільної освіти та програмою Нової української школи; підготовки педагогічних працівників та управлінських кадрів для закладів дошкільної освіти та закладів середньої освіти; не оминули увагою учасники дискусії і питання мотивації педагогічних працівників ЗДО.

Актуальні питання віртуальної реальності та використання ІКТ у профорієнтаційній роботі для підвищення якості вищої освіти підняли аспіранти кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін Факультету інформаційних технологій та управління Ветчанін Євген і Горбатовський Дмитро.

Наступними виступили Хомич Оксана, аспірант кафедри педагогіки та психології Педагогічного інституту і Гілевич Аліна, аспірант кафедри східних мов та перекладу Інституту філології. Всупереч твердженню Р. Кіплінга про те, що «Захід є Захід, а Схід є Схід, і їм не зійтися вдвох», досвід підготовки вчителів у Канаді та використання японських і китайських мережевих трендів у вивчення східних мов, що стали темою доповідей цих учасниць, досить гармонійно зійшлися в рамках Третьої дискусійної платформи («Вивчення закордонного досвіду забезпечення якості освіти»).

Четверта дискусійна платформа («Освітня програма в контексті забезпечення якості вищої освіти») була присвячена обговоренню доповідей Хруцької Олени і Щеглюк Дарії, методистів вищої категорії сектору моніторингу якості освіти Науково-методичного центру організації навчального процесу Київського національного університету імені Тараса Шевченка, аспірантів Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України.

Родзинкою конференції стали виступи магістрантів Інституту мистецтв Київського університету імені Бориса Грінченка Кучинського Назара, Ришкової Віри, Бушака Ореста, Россіхіної Марини, Баглай Дар’ї, Лимаренко Валерія, Соболя Володимира. Оксамитовий голос саксофону, пристрасний гітарний дует, чарівні дівочі голоси, запальна фінальна пісня створили активний, оптимістичний настрій в аудиторії і підвели підсумок плідної наукової дискусії.

Дякуємо всім учасникам конференції! Сподіваємось на подальшу співпрацю!

 

Матеріали надано НДЛ освітології