Images-loading

Навчальний візит до Мадридського університету Комплутенсе

Навчальний візит до Мадридського університету Комплутенсе

19-24 лютого 2019 року
м. Мадрид, Іспанія 

 

 

 

З 19 лютого по 24 лютого 2019 року в рамках проекту «Партнерство для навчання та викладання математики в університеті» програми ЄС Еразмус + КА2 Platinum, № 2018-1-N101-КА203-038887 відбулась робоча поїздка учасників проекту до Мадридського університету Комплутенсе (Universidad Complutense de Madrid (UCM), https://www.ucm.es/). У зустрічі брали участь представники з семи країн: Чехії, Німеччини, Нідерландів, Норвегії, Іспанії, Великобританії та України.

Делегація Університету складалась з: Морзе Н. В. – координатора проекту, проректора з інформатизації навчально-наукової та управлінської діяльності, доктора педагогічних наук, професора, член-кореспондента НАПН України, Жильцова О. Б. – проректора з науково-методичної та навчальної роботи, кандидата педагогічних наук, доцента, Глушак О. М. та Машкіної І.В. – доцентів кафедри комп’ютерних наук та математики факультету інформаційних технологій та управління, Мажуги Ю.І. – доцента кафедри початкової освіти педагогічного інституту, Гладун М. А. – старшого викладача кафедри комп’ютерних наук та математики факультету інформаційних технологій та управління.

З вітальним словом до учасників зустрічі звернулися: проректор з міжнародних зв’язків Мадридського університету Комплутенсе, професор Ізабель Дюран Гіменес-Ріко, заступник декана з математичних досліджень факультету математики, професор Єва Галлардо, координатор проекту Platinum, професор університету Агдера (Норвегія) Юрій Роговченко та координатор на місцевому рівні – професор факультету математики Мадридського університету Комплутенсе Інес Гомес-Чакон.

Координували роботу зустрічі Юрій Роговченко, професор університету Агдера (м. Агдер, Норвегія) та Інес Гомес-Чакон, професор факультету математики Мадридського університету Комплутенсе (м. Мадрид, Іспанія). Протягом всіх днів зустрічі професор Барбара Яворськи, професор з математичної освіти університету Лафборо (м. Лафборо, Великобританія) консультувала всі команди-учасниці проекту щодо підходів до впровадження дослідницько-пізнавальної математичної освіти (Inquiry Based Math Education (IBME)).

Під час заходу було розглянуто основні питання дослідницького навчання на основі тришарової моделі дослідницької практики. У ході зустрічі учасники ознайомилися з різними шляхами організації математичних спільнот, у яких викладачі університетів мають можливість розглядати особливості дослідницького навчання та викладання математики. Учасники зустрічі розглянули та обговорили низку кейсів, які сприяють вивченню математики шляхом дослідницького підходу із застосуванням цифрових ресурсів та будуть впроваджені в освітній процес навчальних закладів, що беруть участь у проекті. Окрім того, на розгляд учасників зустрічі було представлено проблемне питання, що стосується реалізації кейсів для студентів з особливими потребами. Під час зустрічі дослідники ознайомилися з методами та матеріалами професійної розробки лекцій, які будуть реалізовані під час воркшопів міжнародної літньої школи, що буде зосереджуватися на дослідницькому навчанні.

Представники Київського університету імені Бориса Грінченка мали нагоду презентувати підходи до створення та організації спільноти математиків в Україні та власне бачення до впровадження дослідницького навчання математичних дисциплін. Так, Гладун М. А. представила методологію рефлексивного розвитку спільноти для навчання та викладання математики. Морзе Н. В. виступила з доповіддю: «Математичне моделювання навчальних ресурсів з реальних проблем бізнесу, промисловості та суспільства». Особливо дискусійним виявилося питання застосування математичного апарату в галузі STEAM. Крім того, було представлено вибір методів та критеріїв для оцінювання якості навчального середовища, яке базується на дослідницькому навчанні.

У рамках зустрічі Морзе Наталії Вікторівни, Ізабель Дюран Гіменес-Ріко та Єви Галлардо, за участі радника посла України в Іспанії з питань культури і освіти Ігоря Семенюка були обговорені питання про співпрацю між Київським університетом імені Бориса Грінченка та Мадридським університетом Комплутенсе. За результатом зустрічі планується підписання Договору про співпрацю, що передбачатиме проведення низки спільних заходів та реалізацію науково-дослідних проектів, обмін досвідом за відповідними напрямами та академічну мобільність.