Зустріч керівництва ЦНАП Оболонської районної державної адміністрації в місті Києві зі студентами правниками першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти

Дата заходу: 07 квітня 2023 року

Місце заходу: Київський університет імені Бориса Грінченка, м. Київ, вул. Левка Лукʼяненка, 13б

 

7 квітня 2023 року студенти правники малу змогу ознайомитися з організацією та діяльністю центрів надання адміністративних послуг в місті Києві на прикладі Оболонського ЦНАПУ. До зустрічі із студентами доєдналися керівник та заступник ЦНАПУ Оболонської РДА в м. Києві – БОРШУЛЯК Лілія Петрівна та ПРОКОПОВА Валентина Валеріївна.

Лілія Петрівна, звертаючись до студентів розповіла, що центри надання адміністративних послуг (далі ЦНАП) вперше були створені у 2011 і саме в місті Києві. Упродовж 2011-2013 рр. на території міста Києва було утворено 11 ЦНАПів (1 міський та 10 районних). На виконання Закону України «Про адміністративні послуги» (2012 року) ЦНАПи почали створюватися по всій Україні. На кінець 2014 року ЦНАПи діяли в 11 регіонах 14 міст України, станом на липень 2017 року нараховувалося 713 ЦНАПів, сьогодні їхня кількість сягає понад 1040 Центрів по всій Україні. Загалом по місту Києву і Київській області працюють 75 Центрів. ЦНАПи – це установи, створені місцевими радами та місцевими державними адміністраціями у яких фізичні та юридичні особи можуть отримати широкий спектр адміністративних послуг, крім того Центри можуть мати територіальні підрозділи, віддалені робочі місця та мобільні офіси для легшої доступності. Іншими словами ЦНАП – це таке місце (будівля/приміщення; орган влади), де можна отримати максимально необхідний набір адміністративних послуг у комфортних умовах. Центр створений з метою вдосконалення і спрощення системи отримання адміністративних послуг, поліпшення якості їх надання громадянам та суб'єктам господарювання.

В Оболонському ЦНАПі працюють 29 адміністраторів, які є державними службовцями. Основними кваліфікаційними вимогами до кандидатів на посаду адміністратора відділу (Центру) надання адміністративних послуг є вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра / спеціаліста, стаж роботи на державній службі або в органах місцевого самоврядування не менше 2 років або стаж роботи в інших сферах управління не менше 3 років. Знання Конституції України, законів України «Про державну службу», «Про засади запобігання і протидії корупції», «Про адміністративні послуги», нормативні документи, що стосуються державної служби та місцевих державних адміністрацій, сфери надання адміністративних послуг, укази та розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, інші підзаконні нормативно-правові акти, що регулюють розвиток відповідної сфери (галузі) управління. Практику застосування чинного законодавства, основи державного управління, економіки, фінансів та права. Володіння державною мовою (Сертифікат Національної комісії зі стандартів державної мови) та знання ділової мови.

Наразі Центри користуються великим попитом у громадян, оскільки допомагають швидко і зручно вирішити будь-яке питання протягом досить короткого терміну, зокрема щодо: реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання особи; паспортних послуг; реєстрації нерухомості; реєстрації статутів територіальних громад, юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб – підприємців; надання відомостей з державного земельного кадастру; земельних питань; електронні послуги тощо. Працівники Оболонського ЦНАПу, в середньому, опрацьовують 500 звернень громадян, це від 300 до 800 заяв на день. За січень-березень 2023 року Центр розглянув 30 тис. заяв.

Валентина Валеріївна – повідомила студентам про те що, наразі, Оболонський ЦНАП здійснює 151 послугу публічного характеру з 250 можливих. Центр діє за принципом екстериторіальності, тобто до Оболонського Центру може звернутися будь-який громадянин  міста Києва чи внутрішньо-переміщена особа.

В Оболонському Центрі запрацювала нова послуга «єМалятко». Відповідно до Постанови КМУ від 10 липня 2019 № 691 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини», послуга надається виключно за бажанням батьків дитини чи одного з них. Базовою (обов'язковою) послугою комплексу «єМалятко» є державна реєстрація народження та визначення походження дитини. Додатково заявники можуть обрати такі послуги: реєстрація у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (присвоєння дитині номеру платника податків); внесення інформації про новонароджену дитину до Єдиного державного демографічного реєстру з присвоєнням унікального номера запису (УНЗР) в ньому; визначення належності новонародженої дитини до громадянства України; призначення допомоги при народженні дитини; призначення допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім'ях; реєстрація місця проживання; внесення відомостей про дитину до Реєстру пацієнтів, що ведеться в центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я. Подати заяву можна офлайн у: пологовому будинку, де народилася дитина (до виписки); ЦНАП або відділі ДРАЦС (за місцем народження дитини або місцем реєстрації батьків). Батьки зобов’язані невідкладно, але не пізніше одного місяця від дня народження дитини, зареєструвати народження дитини у відділі державної реєстрації актів цивільного стану або в територіальному підрозділі ЦНАП, за умови, що ця послуга є інтегрована в перелік адміністративних послуг, які надає ЦНАП. Державна реєстрація народження дитини проводиться в день звернення заявника, а в разі подання заяви в електронній формі або через центр надання адміністративних послуг – у день її надходження або не пізніше наступного робочого дня у разі отримання такої заяви поза робочим часом відділу державної реєстрації актів цивільного стану. Реєстрація місця проживання здійснюється в день подання особою документів або не пізніше наступного робочого дня у разі їх отримання поза робочим часом органу реєстрації. Виплата допомоги при народженні відбувається протягом місяця-півтора з дати подачі заяви до 8 та 25 числа кожного місяця.

Крім того, працівники Центру проходять навчальні семінари для адміністраторів Центрів надання адміністративних послуг щодо надання належного і якісного сервісу ветеранам війни та членам їхніх сімей. Це спільний проект Міністерства у справах ветеранів України та Всеукраїнської Асоціації Центрів надання адміністративних послуг. Протягом березня-квітня навчання мають пройти 300 адміністраторів ЦНАПів міста Києва і Київської області, а в подальшому – усіх областей країни. Центри надають великий перелік адміністративних послуг різним категоріям осіб, кількість ветеранів та членів їхніх родин з кожним місяцем стає все більше, тому маємо бути готові до надання таким категоріям населення якісних послуг і в повному обсязі.

Правники подякували працівникам Оболонського ЦНАПу за надану можливість ознайомитися з особливостями діяльності і функціонування центрів надання адміністративних послуг в місті Києві, в свою чергу Лілія Петрівна та Валентина Прокопова нагадали, що між Факультетом права та ЦНАП підписана угода про співпрацю, в рамках якої здобувачі вищої освіти - студенти правники вже як чотири роки, поспіль, проходять практику в Центрі надання адміністративних послуг та набувають нових загальних і спеціальних компетентностей, які допомагають в подальшому покращити результати навчання і практичні навики.

 

Зустріч керівництва ЦНАП зі студентами
Зустріч керівництва ЦНАП зі студентами
Зустріч керівництва ЦНАП зі студентами
Зустріч керівництва ЦНАП зі студентами