13 - 14 травня 2016 року
м. Київ, вул. М. Тимошенка, 13-Б
В даний час автоматизація досягла такого рівня, при якому технічні об'єкти виконують не тільки функції з обробки матеріальних предметів, а й починають виконувати обслуговування і планування. Робототехніка вже виділена в окрему галузь. Інтенсивне застосування роботів в побуті, на виробництві потребує, щоб користувачі володіли сучасними знаннями в галузі управління роботами, що дозволить розвинути нові розумні, безпечні та більш просунуті автоматизовані вбудовані системи.
Це ставить нові задачі перед сучасною системою освіти. Починати зацікавлювати дітей у вивченні робототехніки, як до одного з напрямків STEM-освіти, потрібно з молодшого шкільного віку. Тому є необхідність у підготовці вчителів початкових класів до впровадження освітньої робототехніки. Одним з таких кроків є організація занять в рамках міжнародного проекту Tempus DesIRE, координатором якого в університеті є Морзе Н.В., проректор з інформатизації навчально-наукової та управлінської діяльності. В Київському університеті імені Бориса Грінченка 13 та 14 травня студенти Університетського коледжу спеціальності 5.01010201 «Початкова освіта» мали змогу отримати теоретичні знання та практичні навички в сфері робототехніки. З метою підвищення якості підготовки студентів в області вбудованих систем були внесені зміни в робочу навчальну програму з методики навчання інформатики: студенти проходили навчання з модулю «Сучасна технологічна освіта: від комп’ютера до робота». Організацією та проведенням заходу займалися викладачі циклової комісії економіко-математичних дисциплін і менеджменту Університетського коледжу Гладун Марія Анатоліївна та Марченко Тетяна Іванівна.
Метою зустрічі стало ознайомлення з тенденціями розвитку STEM-освіти України, робототехнікою, навчальними конструкторами, методикою проведення занять з використанням роботів; популяризація робототехніки серед підростаючого покоління; набуття практичних навичок роботи з робототехнічними платформами та формування вмінь працювати в середовищі розробки алгоритмів.
Заняття пройшли в сучасній комп'ютерній лабораторії з повною мультимедійною апаратурою, наборами конструкторів, з деталей яких, студенти конструювали роботи для виконання природничо-наукових досліджень. Учасники отримали цікаві завдання для роботи в групах: запрограмувати кількість обертів двигуна робота для подолання необхідної відстані; спроектувати, зібрати та запрограмувати робота, який зможе самостійно припаркуватись в заданому місці; виміряти розміри парковки, її розташування; скласти алгоритм та запрограмувати робота для руху по чорній лінії, зупинки на фініші та інші.
За словами студентів: «Навчальна робототехніка формує теоретичну основу та практичні навики роботи в галузі автоматичного управління, дає змогу підвищувати професійний розвиток майбутніх вчителів початкової школи та готує їх до змін в роботі у відповідності до новітніх напрямків в освіті».