ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету»

ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету»08 вересня 2017 року
Київський університет імені Бориса Грінченка

 

     

  

08 вересня 2017 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбулась ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету» за участі 136 освітян з п’яти країн: України, Польщі, Словаччини, Португалії, Іспанії. Учасниками конференції вже традиційно є вчителі, студенти, викладачі, професори, науковці. Україна була представлена містами Київ, Дніпро, Харків, Херсон, Старобільськ, Олександрія, Тернопіль, Біла Церква, Кам’янське, Хмельницький, Миколаїв.

У вітальному слові до всіх учасників Віктор Олександрович Огнев’юк, ректор Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філософських наук, професор, Академік НАПН України, зазначив, що студенти університету, який «не замикається у стінах», оцінюючи великі переваги цифрового суспільства і сучасних технологій, користуючись відкритими ресурсами професорів різних університетів, слухаючи проблематику за своїм особистим вибором, і в нашому університеті ми зараховуємо студентам таке навчання, мають розуміти, що лише реальне спілкування з реальними носіями певної культури, досвіду, допоможе стати досконалими професіоналами. Вибір буде за студентами, а ми постійно вдосконалюватимемось, щоб бути лідерами в освіті.

Українського колориту та бадьорого настрою учасникам конференції додали виступи наших студентів Катерини Карпенко (клас викладача кафедри інструментально-виконавської майстерності Т. М. Киричук) з піснею «На вулиці музиченько грає», Богдана Карпука (клас доцента кафедри академічного та естрадного вокалу О. П. Петрикової) з піснею «Чорнобривці» та заслуженого артиста України, доцента кафедри академічного та естрадного вокалу Інституту мистецтв Сергія Юрченка з піснею «Це ти – Україно».

До участі у дискусійній панелі «Відкрита освіта – міф чи реальність? Тренди сучасної освіти» Наталія Вікторівна Морзе, проректор з інформатизації навчально-наукової та управлінської діяльності Університету Грінченка, координатор проекту IRNet в нашому університеті, запросила Євгенію Смирнову-Трибульську, координатора проекту IRNet, доктора габілітованого, професора, завідувача кафедри гуманітарної освіти і наук про педагогічну підтримку Університету Сілезії (Польща), Сіксто Кубо Дельгадо, PhD, професора, завідувача кафедри освітніх наук Педагогічного факультету Університету Естремадура в провінції Бадахос (Іспанія), Пауло Пінто, PhD, викладача Факультету економіки та підприємництва, Лусіадський університет (Португалія), Мартіна Дрлік, доцента кафедри інформатики Університету Костянтина Філософа в Нітрі (Словаччина) та Володимира Кухаренка, доцента, к.т.н., професора Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» (Україна). Провідні науковці - інтернаціональні експерти поділились із зібранням здобутками своїх виші за останні два роки, розповіли про методи стимулювання, що використовуються в Університетах для мотивування викладачів впроваджувати інноваційні технології у навчальний процес, презентували інноваційні магістерські програми тощо.

Далі учасники конференції взяли участь у опитуванні з використанням онлайнового ресурсу Kahoot! про відкритість виші в Інтернеті, готовність викладачів викласти свої конспекти лекцій у відкритий доступ на сайті вашого вишу. Більшість учасників опитування зазначили, що відкритість вишів та викладачів слугуватиме підвищенню якості вищої освіти.

Ключові доповідачі конференції Ольга Свириденко, керівник освітніх програм Майкрософт у країнах Центральної та Східної Європи, представила програму Student Teacher Education Program для організації змішаного навчання та запросила до співробітництва усіх присутніх.

Про зміни нашого мозку під час навчання та навчального процесу яскраво та інтерактивно розповів, завдяки онлайн-зв’язку, Антоніо дос Рейс, доктор наук в галузі освіти Університету Естремадура (Іспанія), магістр в галузі педагогіки та міжнародного співробітництва, випускник економічного факультету Інституту економіки та фінансів ISCEF (Лісабон, Португалія).

Учасники конференції заслухали й обговорили виступи 42 колег на секціях:

  • Електронний університет: технології та інструменти розвитку - 21 учасник, з яких 14 доповідали.
  • Змішане навчання як технологія доступу до якісної освіти - 27 учасників, з яких 6 доповідали.
  • Формування відкритого освітнього е-середовища навчального закладу – 18 учасників, з яких 7 доповідали.
  • Формування ІКТ-компетентності учнів, студентів, вчителів і професорів - 34 учасники, з яких 10 доповідали.
  • Застосування ІКТ в економіці та управлінні - 10 учасників, я яких 5 доповідали.

У рамках конференції проведено п’ять майстер-класів відомих педагогів-новаторів у галузі ІКТ. Модератор майстер-класу «Програмування роботів mBot» Сергій Дзюба показав як програмування роботів сприяє підвищенню мотивації учнів та студентів до вивчення предметів математичного, фізичного та інженерного напрямків.

Своїм досвідом про можливості використання LMS MOODLE для формування компетентностей студентів з учасниками поділилась на майстер-класі модератор Лілія Варченко-Троценко. Вона розповіла про використання системи дистанційного та змішаного навчання для формування навичок потрібних успішному фахівцю, організації пірінгового оцінювання, ефективної співпраці студентів в ЕНК.

Практико-орієнтований майстер-клас «Розширення цифрових можливостей викладача службами, ресурсами Google. Ефективна мобільність» від Наталії Саражинської. Учасники ознайомилися з різноманіттям служб, ресурсів Google, що можуть використовуватись у професійній діяльності. Дізнались як можна використовувати цифрові інструменти для підвищення ефективності професійних досліджень, аналізу результатів діяльності, оптимізації роботи, співпраці в електронному середовищі мобільних додатків.

Про «Гейміфікацію в початковій школі», загальні принципи методології гейміфікації, психофізіологічні особливості людини, які пояснюють успішність даного тренду в освіті дітей і дорослих, навів приклади сценаріїв використання гейміфікації у початковій школі та надав перелік програмних продуктів розповідав модератор Артур Кочарян.

Учасники майстер-класу «Нова магістерська програма «Управління електронним навчанням», яку презентували модератори Наталія Морзе й Олена Кузьмінська, почули аналіз освітніх трендів та потреб працівників освіти з питань електронного навчання, познайомились із моделями формування професійних компетентностей майбутнього менеджера е-навчання, з результатами експерименту: підходи до формування навчального плану підготовки фахівців з управління електронним навчанням, методична система формування професійних компетентностей менеджера е-навчання. Насамкінець учасники визначили перспективи та шляхи розвитку магістерської програми.

ІІІ міжнародна конференція і третій збірник наукових праць! Збірники індексуються наукометричними базами: Google Scholar (h-index = 1), США; Universal Impact Factor; Journal Imapact Factor; CiteFactor; Cosmos Impact Factor, Німеччина; Systematic Impact Factor; Information Matrix for the Analysis of Journals (ICDS = 2.8), Іспанія. Також вони включені до провідних реферативних баз та бах даних. Вже опублікований електронний збірник у відкритому доступі й найближчим часом вийде друкований варіант.

Слід зазначити, що на кожній секції та кожному майстер-класі іноземні учасники активно брали участь у обговоренні. Усі мови польська й словацька, англійська й українська звучали в унісон і всім зрозуміло, що майбутнє за колаборацією, індивідуальною траєкторією розвитку студента, за відкриттям знань, наукових доробок, переходу на відкриті ресурси, відкрите навчання, відкриті дослідження задля прогресу людства.

З найкращими враженнями, учасник конференції та організації проведення конференції С. Василенко, заступник завідувача НДЛ інформатизації освіти.

ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...
ІІІ Міжнародна науково-практична конференці...