10, 11, 14 вересня 2018 р.
м. Київ, вул. М. Тимошенка, 13-Б
10, 11, 14 вересня 2018 р. в Київському університеті імені Бориса Грінченка у рамках проекту «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» MoPED – №586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP відбувся навчальний семінар «Колаборація при створенні дослідницьких просторів для знань у екосистемі Go-Lab», в якому взяли участь вчителі Новопечерської школи, НВК №141 «ОРТ», ЗНЗ «Міжнародна школа Глобус», «Liko-school» та викладачі дисциплін, дотичних до STEM. Від Київського університету імені Бориса Грінченка в семінарі взяли участь Морзе Н.В., проректор з інформатизації навчально-наукової та управлінської діяльності, Буйницька О. П., завідувач НДЛ інформатизації освіти, Василенко С. В., заступник завідувача з питань змісту та дослідження НДЛ інформатизації освіти, Вембер В. П. доцент кафедри комп'ютерних наук і математики Факультету інформаційних технологій та управління, Гладун М. А. старший викладач кафедри комп’ютерних наук і математики Факультету інформаційних технологій та управління, Смірнова В. А., методист центру ІКТ-компетенцій НДЛ інформатизації освіти, Тютюнник А. В., методист центру ІКТ-компетенцій НДЛ інформатизації освіти.
В перший день семінару основний спікер - Ольга Дзябенко, науковець-дослідник Університету Деусто (Іспанія) ознайомила присутніх з методикою дослідницького навчання (Inquiry Base Science Education), інструментарієм порталу Go-Lab та методикою створення Inqury Learning Space (ILS). Екосистема Go-Lab складається з двох основних компонентів: Колекції віртуальних лабораторій та додатків на порталі Go-Lab та платформи для створення дослідницьких навчальних середовищ Graasp, а також допомогає впроваджувати інноваційні методи навчання, зокрема Inquiry Base Science Education в освітній процес.
На другий день семінару учасники були ознайомленні з основними можливостями платформи Graasp, зокрема, використанням вбудованих додатків для проведення віртуальних і віддалених експериментів, інтеграцією Graasp з зовнішніми ресурсам, роботою аналітичних програм Learning Analytics Apps. Основне призначення цих інструментів – практична реалізація навчання на дослідницькій основі, у процесі якого учні та студенти вчаться аналізувати й оцінювати експериментальні дані, встановлювати логічні зв’язки, критично мислити та робити висновки. Це сприяє формуванню у них навчальної, інформаційної, експериментальної, дослідницької та професійної компетентності.
Учасники семінару навчились проектувати, створювати та використовувати дослідницькі навчальні середовища в освітній діяльності, ознайомились з етапами дослідницького навчання, вимогами до навчального контенту ILS, можливостями організації групової роботи в середовищі, технічною та методологічною підтримкою на всіх етапах розробки ILS.
В останній день семінару учасники презентували свої ILS-проекти, які можуть бути імплементовані в освітній процес для різних вікових категорій та цільових груп, обговорили особливості впровадження та використання створених дослідницьких навчальних середовищ. По завершенню заходу кожен учасник отримав сертифікат учасника.
Матеріали надано НДЛ інформатизації освіти