Images-loading

Міжнародна науково-практична конференція «Цькування у шкільних колективах (булінг): політики і практики запобігання та подолання»

Міжнародна науково-практична конференція «Цькування у шкільних колективах (булінг): політики і практики запобігання та подолання»

26 жовтня 2018 року
Київський університет імені Бориса Грінченка

 

 

 

26 жовтня 2018 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Цькування у шкільних колективах (булінг): політики і практики запобігання та подолання». Співорганізатори заходу: Міністерство освіти і науки України; Посольство Литовської Республіки в Україні; Проект «Офіс освітніх реформ в Україні»; Центр дітей і молоді (Литовська Республіка).

Конференцію відкрили: Роман Греба, заступник Міністра освіти і науки України (Україна); Марюс Януконіс, Надзвичайний і Повноважний Посол Литовської Республіки в Україні (Литовська Республіка);Гінтарас Степонавічюс, депутат Сейму (Литовська Республіка); Олена Фіданян, директор Департаменту освіти і науки Київської міської державної адміністрації (Україна); Віктор Огнев’юк, ректор Київського університету імені Бориса Грінченка (Україна).

Під час першої сесії «Політики та підходи до запобігання та подолання цькування у шкільних колективах: національний рівень» з доповідями виступили: Оксана Савицька, державний експерт, директорат інклюзивної та позашкільної освіти, Україна (тема доповіді: «Огляд ситуації в Україні»); Ольга Балакірєва, голова правління Громадської організації «Український інститут соціальних досліджень імені Олександра Яременка», Україна (тема доповіді: «Насильство та булінг в освітньому середовищі. Результати соціологічного дослідження ”Здоров’я та поведінкові орієнтації учнівської молоді (HBSC)”»); Сауле Мачюкайте-Жвінєнє, радник Президента, Литовська Республіка (тема доповіді «Системні рішення задля створення безпечного середовища для дітей: досвід Литви»); Юкка Тулівуорі, радник, Посольство Фінляндії в Україні, Фінляндська Республіка (тема доповіді «Фінський досвід запобігання та подолання цькування у шкільних колективах»).

Під час другої сесії «Презентація кращих зарубіжних практик запобігання та подолання цькування у шкільних колективах» з доповідями виступили: Магнус Лофтссон, директор з питань досліджень, Відділення досліджень дітей та молоді Університету Стокгольму, Королівство Швеція (тема доповіді: «Що потрібно, щоб припинити буллінг? Досвід, дослідження та кращі практики Швеції»); Робертас Повілайтіс, керівник програми «Дитяча лінія» (Vaiku linija), Литовська Республіка (тема доповіді: «Кращі практики та ініціативи запобігання буллінгу у Литві»); Аудріус Таворас, директор Вільнюської прогімназії “Ąžuolynas” та Юргіта Вечерскієне, заступник директора Вільнюської прогімназії “Ąžuolynas”, Литовська Республіка (тема доповіді: «Реалізація програми запобігання булінгу “Olweus”: досвід литовських шкіл»); Йовілте Бєржанските, інструктор програми “Lions Quest”» (тема доповіді: «“Lions Quest” – програма з розвитку соціальних та емоційних компетентностей: досвід Литви»).

Завершилася друга сесія інтерактивним опитуванням учасників конференції щодо актуальних проблем цькування у шкільних колективах.

Робота третьої сесії «Презентація кращих вітчизняних практик» розпочалася з презентації проектів: Проект учнів середньої школи №16 м. Києва #STOPBULLYING та Проект Міністерства юстиції України «Я маю право. Зупинимо булінг разом».

Під час сесії з доповідями виступили: Тетяна Цюман, голова правління Українського фонду «Благополуччя дітей», Україна (тема доповіді: «Кодекс безпечного освітнього середовища як технологія попередження насильства у закладах освіти»); Вероніка Андрєєнкова, директор департаменту профілактики, освіти та медіації Громадської організації «Ла Страда» та Альона Кривуляк, директор департамент національних «гарячих ліній» Громадської організації «Ла Страда», Україна (тема доповіді: «Побудова безпечного освітнього простору: відновні практики та Національна дитяча «гаряча» лінія як інструмент протидії булінгу. Досвід впровадження»); Роман Коваль, голова Громадської організації «Інститут миру і порозуміння», Україна (тема доповіді: «Шкільні служби порозуміння як інструмент відновного підходу до вирішення конфліктів та профілактики насилля в школі»).

Завершила конференцію четверта сесія «Відповіді на запитання», під час якої усі бажаючі змогли задати запитання українським та міжнародним експертам щодо проблеми цькування у шкільних колективах.

Модераторами заходу були: Олена Оржель, Офіс освітніх реформ, Україна; Гінтарас Степонавічюс, депутат Сейму, Литовська Республіка; Лариса Самсонова, генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти Міністерства освіти і науки України, Україна; Неля Шовкопляс, ведуча телеканалу 1+1, Україна; Ольга Хмелєва-Токарєва, завідувач науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи Київського університету імені Бориса Грінченка та Влада Поліно-Василенко, учениця школи №16 м. Києва, Україна.

 

Матеріали надано НМЦ досліджень, наукових проектів та програм