Діючі наукові проєкти

 

Проєкт USAID «Розбудова стійкої системи громадського здоров’я» (напрям «Психічне здоров’я та психосоціальні послуги»)

Проєкт «Розбудова стійкої системи громадського здоров’я» фінансується американським народом через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується організацією Пакт у партнерстві зі Швейцарським інститутом тропічної медицини та громадського здоров’я (Swiss TPH), Оверсіз Стратіджик Консалтінг (OSC), Європейським інститутом політики громадського здоров’я (ЄІПГЗ) та за участю Шкіл громадського здоров’я Університету Темпл, Університету Дрексель та Федерацї охорони здоров’я Філадельфії (Temple/Drexel/ HFP), а також громадської спілки «Коаліція за вакцинацію». Громадська спілка «Національна психологічна асоціація» є імплементуючим партнером проєкту USAID «Розбудова стійкої системи громадського здоров’я».

Основною метою проєкту USAID «Розбудова стійкої системи громадського здоров’я» є зміцнення спроможності України попереджувати, виявляти та реагувати на загрози громадському здоров’ю та захищати здоров’я усіх українців, у тому числі вразливих груп, шляхом забезпечення доступу до базових послуг включно з послугами з охорони психічного здоров’я.

Із метою розбудови потенціалу розвитку національних кадрових ресурсів проект USAID “Розбудова стійкої системи громадського здоров’я” запровадив субактивність зі співпраці закладів вищої освіти України та США для підготовки нового покоління медичних та фахівців із соціальної роботи, які володіють доказовими знаннями та навичками у сфері охорони психічного здоров'я. Задля цього Проєктом започаткована програма партнерства університетів України, що здійснюють підготовку фахівців з психічного здоров’я та психосоціальної підтримки з університетами-партнерами з США. Членом цього партнерства стали Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Тернопільський національний медичний університет імені Івана Горбачевського, Тернопільський національний університет імені Володимира Гнатюка.

Напрями співпраці:

  • розбудова потенціалу у сфері психічного здоров'я та забезпечення компетентності у наданні травмоінформованих та немедикаментозних втручань з ПЗПСП, беручи до уваги потреби як під час роботи, так і перед початком роботи;
  • оновлення та вдосконалення навчальних програм, методів та практики навчання;
  • застосування та популяризація доказових підходів та інтервенцій в сфері підтримки психічного здоров'я;
  • виявлення та усунення прогалин у нормативно-правовій базі та політиці щодо інтеграції та/або стандартизації освіти з ПЗПСП у навчанні та працевлаштуванні/кар'єрному зростанні клінічних психологів, соціальних працівників та непрофесійних надавачів послуг з ПЗПСП;
  • напрацювання рекомендацій по внесенню змін до нормативно-правової бази, необхідних для інтеграції навчання з ПЗПСП у програму підвищення кваліфікації медсестер, а також для того, щоб медсестринська професія могла легально надавати послуги з ПЗПСП;
  • напрацювання рекомендацій в межах розробки Всеукраїнської програми з охорони ментального здоров'я та інших ініціатив, спрямованих на вирішення національних пріоритетів у сфері психічного здоров'я;
  • напрацювання рекомендацій в межах розробки національних та регіональних стандартів надання послуг з ПЗПСП та координації шляхів перенаправлення пацієнтів до спеціалістів;
  • перегляд та адаптація численних науково обґрунтованих моделей ПЗПСП для задоволення розширених потреб у сфері психічного здоров'я серед різних груп населення, що постраждали від війни.
  • налагодження партнерства українських закладів вищої освіти, які готують майбутніх фахівців за напрямками «Соціальна робота», «Медсестринство», «Психологія» з університетами Філадельфії та створення робочої групи з метою оновлення/створення навчальних програм та курсів;
  • оцінка та розроблення необхідних професійних компетенцій, навчальних програм та методів навчання, в межах діяльності робочої групи;
  • навчання академічних фахівців та можливість запрошувати гостьових лекторів з університетів Темпл, Пенсильванії, а також зі спільноти практиків ПЗПСП, проведення гостьових лекцій із дисциплін ПЗПСП;
  • можливість наукових публікацій в міжнародних журналах;
  • участь в міжнародних заходах (програми академічного обміну, форуми, конференції);
  • сприяння у розвитку стипендіальних програм на вже існуючих навчальних базах;
  • навчальна поїздка для представників українських закладів вищої освіти з метою ознайомлення з методами та підходами до навчання та підготовки кадрів у сфері турботи про психічне здоров'я.

Очікувані результати проєкту: оновлення ОПП кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти; запровадження травмоінформованого підходу в підготовку фахівців із соціальної роботи; розроблення навчальних дисциплін в підготовку майбутніх соціальних працівників, які б містили доказові підходи й інтервенції в сфері підтримки психічного здоров'я.

Термін реалізації проєкту: травень 2024 р. - грудень 2026 р.

Координатор проєкту:

Тетяна Лях, кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти;

Учасники проєкту:

Наталія Клішевич, кандидат педагогічних наук, доцент, декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти;

Тетяна Спіріна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти;

Вадим Лютий, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти;

Ольга Швед, кандидат соціологічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти;

Анастасія Котелевець, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти;

Олена Литвиненко, доктор психологічних наук, доцент, завідувач кафедри практичної психології Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти;

Наталія Миколенко, старший викладач кафедри практичної психології Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти.

Сайт проєкту

Інтерактивна програма з футболу для фізичного розвитку внутрішньо переміщених дітей ERASMUS-SPORT-2024-CB ID101185049

Проєкт спрямований на вирішення викликів, з якими стикаються внутрішньо переміщені діти в Україні, через розробку інтерактивного програми футбольних тренувань, адаптованої до їх потреб й з акцентом на підтримку їхнього добробуту та соціальної інтеграції в громадах.

Очікувані результати:

  • Інтерактивна програма футбольних занять для фізичного розвитку внутрішньо переміщених дітей в Україні;
  • Упровадження регулярних футбольних занять з урахуванням потреб внутрішньо переміщених дітей, створення безпечного та інклюзивного середовища для їх участі;
  • Розвиток професійної майстерності тренерів і волонтерів шляхом проведення коучингових практик та семінарів, літніх таборів;
  • Розширення можливостей місцевих громад і низових організацій для поширення програми після завершення проєкту, таким чином максимізуючи її вплив на широку аудиторію внутрішньо переміщених дітей в Україні.

Термін дії проєкту: 24 місяці (2025-2026 рр.)

Координатор проєкту: Лопатенко Георгій Олегович, декан Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент.

Учасники проєкту:

Білецька Вікторія Вікторівна, завідувач кафедри спорту та фітнесу, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент;

Тімашева Олена Володимирівна, завідувач кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент.

«Bridge to Inclusion: Accelerating the Value of Special Needs Education» / Міст до інклюзії: розвиток цінностей інклюзивної освіти для осіб з особливими освітніми потребами

Досвід європейських країн з формування інклюзивної середовища є цінним для ефективного розвитку системи інклюзивної освіти та навчання в Україні. Зокрема така потреба набуває значущої актуальності в рамках реформи Нової української школи, частиною якої є спеціальна освіта як одна зі складових реалізації цілей сталого розвитку до 2030 р.

Метою проєкту BRAVE є ознайомлення із фінською системою навчання вчителів спеціальної освіти та сприяння розвитку спеціальної освіти на університетському рівні з метою розроблення освітнього курсу (5 ETCS кредитів), який буде запропоновано як вибіркову дисципліну з питань інклюзивної освіти для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти різних спеціальностей. Крім того, цей курс буде запропонований як варіативна частина для підвищення кваліфікації педагогів, які вже працюють у системі інклюзивної освіти та не в повній мірі володіють знаннями про освіту осіб з особливими освітніми потребами.

Робота у межах реалізації завдань проєкту передбачає академічні мобільності науково-педагогічного персоналу кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка до Університету прикладних наук Хяме (HAMK) для ознайомитися з фінською, європейською та світовою системою інклюзивної освіти, рамкою компетентностей вчителів спеціальної освіти. Також проєкт передбачає серію вебінарів для ознайомлення з особливостями створення інклюзивного середовища в межах освітнього процесу закладів освіти різних рівнів.

Очікувані результати проєкту: Основними результатами проекту буде розроблення освітнього курсу, який забезпечить ознайомлення фахівців із системою створення ефективного інклюзивного середовища в закладах освіти різного рівня, взаємодії фахівців у такому середовищі та врахування особливих освітніх потреб здобувачів освіти при плануванні їхньої освітньої траєкторії. Освітній курс буде створено на платформі Moodle, який буде запропоновано як вибіркову дисципліну з питань інклюзивної освіти для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти різних спеціальностей. Крім того, цей курс буде запропонований як варіативна частина для підвищення кваліфікації педагогів, які вже працюють у системі інклюзивної освіти та не в повній мірі володіють знаннями про освіту осіб з особливими освітніми потребами. Для підвищення кваліфікації педагогів курс можна буде пройти і у онлайн форматі і за допомогою змішаних технологій навчання. Основною перевагою для педагогів буде вивчення принципів забезпечення системи інклюзивної освіти та приклади практичної реалізації створення ефективного інклюзивного середовища закладу освіти. Такий підхід дозволить учасникам освітнього курсу оперативно вирішувати ситуаційні питання та приймати зважені рішення в управлінні включно інклюзивною освітою.

Термін реалізації проєкту: вересень 2024 р. - грудень 2025 р.

Команда проєкту: Клішевич Н. – к.пед.н., доц., декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти (координатор); Павлюк Р., к.пед.н., доц., заступник декана факультету з науково-методичної та навчальної роботи (співкоординатор); Мартинчук О. – д.пед.н., доц., завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти (співкоординатор); Скрипник Т. – д.психол.н., с.н.с., професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти (учасник); Бабич Н. – к.пед.н., доц., доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти (учасник); Васильєва Г. – к.пед.н., доц., доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти (учасник); Ганевіч С. – викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти (учасник).

Проєкт ЄС Еразмус+ (Жан Моне) e-DEBUT “Європейський досвід цифрового управління для України: інструменти та наслідки” (Грантова Угода № – 101127007)

Мета проєкту - висвітлення та поширення досвіду та найкращих практик ЄС щодо переходу до електронного урядування для підвищення навичок і компетентностей державних службовців, які навчаються на магістерських програмах, необхідних для ефективного надання державних електронних послуг у воєнний час, а також передачі знань про технологічні тенденції та найкращі практики електронного урядування країни ЄС.

Завдання:

  1. Розробка змісту та реалізація нового навчального модуля «Європейський досвід цифрового управління для України: інструменти та наслідки». Обсяг - 40 годин
  2. Розробка змісту та проведення 3-х Літніх шкіл
  3. Цифрова компетентність для електронного менеджменту (е-урядування) (30 години).
  4. Електронне врядування для цифрової економіки (30 години).
  5. Цифрова аналітика для електронного урядування (30 годин).
  6. Створення навчально-методичного посібника «Європейський досвід цифрового управління для України: інструменти та наслідки».
  7. Проведення семінару «Європейський досвід цифрового управління для України: інструменти та наслідки».

Академічний координатор: член-кореспондент НАПН України, д. пед. наук, професор – Морзе Н.В.

Термін реалізації проєкту: 1.10.2023- 1.10. 2026

Робоча група проєкту: Ільїч Людмила – д.е.н, професорка, кафедра управління; Звонар Віктор - - д.е.н., професор, кафедра економічної теорії та конкурентної політики, ДТЕУ (за згодою); Махачашвілі Русудан – д.ф.н., професорка, кафедра романської філології та порівняльно-типологічного мовознавства; Вдовиченко Вікторія – к.і.н., доцент, кафедра романської філології та порівняльно-типологічного мовознавства

Розвиток кар’єрного радництва для України CARE» /  Developing Career Guidance and Counselling Education for Ukraine CARE

Мета та завдання проєкту: Перед Україною стоять виклики європейської інтеграції в єдиний освітній простір. Європейська політика сусідства, особливо в освіті консультантів з профорієнтації потребує корисного досвіду високорозвинених країн.

Метою проєкту CARE є розробка рамки компетенцій та навчального плану для навчання профорієнтаційного консультанта в Україні та запровадження кар’єрно-освітнього радника до української системи освіти. Це сприятиме досягненню стратегічних цілей України в рамках реформи Нової української школи.

Діяльність враховує мобільність персоналу, педагогічного та адміністративного персоналу, включаючи керівництво від Київського університету імені Бориса Грінченка (КУБГ) до Університету прикладних наук Хяме (HAMK) в Фінляндії, щоб ознайомитися з фінською, європейською та світовою профорієнтацією та системою консультування, рамкою компетентностей консультантів з профорієнтації.

Мобільність персоналу супроводжується серією вебінарів, які підтримують і направляють створення рамки компетенцій для українських консультантів з кар’єри та побудови навчальної програми для кар’єрного радника. Спираючись на передовий досвід Фінляндії та інших європейських країн і порівняння глобального досвіду, КУБГ складе першу версію системи компетенцій і профілю кар’єрного радника, а також має на меті створити навчальну програму для кар’єрного радника в Україні.

Навчальна програма включає рамки компетенцій кар’єрного радника, сферу діяльності в освіті, цілі, зміст, різноманітність методів з акцентом на методи, орієнтовані на учня.

Очікувані результати проєкту: Результати проекту: розроблена рамка компетентностей кар’єрного радника в Україні, розробка глосарію, розробка окремих модулів навчання на чинні магістерські програми на Факультеті педагогічної освіти та Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, створення міждисциплінарної магістерської програми з кар’єрного радництва, підготовка навчально-методичного забезпечення нової освітньо-професійної програми за підтримки Університету прикладних наук (Фінляндія).

Термін реалізації проєкту: серпень 2023 - грудень 2025 р.

Координаторb проєкту: Котенко О. - кандидат педагогічних наук, доцент, декан Факультету педагогічної освіти; Клішевич Н. - кандидат педагогічних наук, доцент, декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти.

Сайт проєкту

 

Модуль Жан Моне «Університетська автономія у розвитку демократичних цінностей у вищій освіті: досвід країн ЄС для України»

Мета проєкту – забезпечити теоретичну та практичну підготовку майбутніх докторів філософії (PhD) щодо впровадження університетської автономії в Україні з урахуванням досвіду країн ЄС. Реалізація проєкту передбачає проведення навчальних занять, присвячених цілям та цінностям ЄС, засадам демократичного врядування в суспільстві; нормативним забезпеченням університетської автономії; ролі університетської автономії в процесах сталого розвитку громадянського суспільства, формуванні соціально активних і відповідальних громадян, забезпечення якості вищої освіти; досвіду кращих політик і практик країн ЄС щодо впровадження принципів і компонентів університетської автономії.

Термін дії проекту: 01.09.2022 р. – 31.08.2025 р.

Координатор проекту: Проценко О.Б., кандидат педагогічних наук, доцент

Учасники:

Сисоєва С.О., Мосьпан Н.В., Костюк Т.О., Бульвінська О.І., Калінічева Г.І.

 

Цифрова трансформація в освіті: найкращі Європейські практики ERASMUS-JMO-2022-CHAIR + ERASMUS-JMO-2022-COE + ERASMUS-JMO-2022-MODULE Digital Transformation in Education: best EU studies (DigTriES)

Завдання: підвищити обізнаність українських освітян про ЄС та найкращі практики ЄС щодо цифрової трансформації освіти; розробити екосистему для розвитку цифрової компетентності вчителів початкових класів, розвинути мережу цифрової спільноти вчителів початкової школи з використанням найкращих практик ЄС.

Основні результати: 1 новий навчальний модуль для майбутніх учителів початкової школи; 3 літні школи; веб-сайт; спільнота соціальної мережі; канал youtube; міжнародні семінари та конференції; професійний академічні публікації.

Термін дії проекту: 01.09.2022 р. – 31.08.2025 р.

Координатор: Морзе Н.В., професорка кафедри комп`ютерних наук і математики Факультету інформаційних технологій та математик.

Учасники: Бойко М.А., Грицяк І.А., Умрик М.А., Струтинська О.В.

 

Миротворча освіта заради консолідованої та людино-центрованої Європи

Про проєкт: За даними Global Conflict Tracker, нині у світі існує близько 30 конфліктів між державами, національними та політичними угрупованнями, включаючи 6 критичних війн/конфліктів з найвищим ступенем ескалації. Щодня війни забирають тисячі людських життів по всьому світу.

Між людським розвитком, миром і безпекою існує прямий зв’язок. Нині Європа залишається одним із найбезпечніших і наймирніших регіонів завдяки належному управлінню конфліктами та ефективній освітній політиці. Проте військові конфлікти все більше наближаються до кордонів ЄС.

Цей проект має на меті розкрити різноманіття феноменів миротворчості на прогресивному досвіді ЄС і спрямований на популяризацію цінності миру через навчання та розвиток навичок ненасильницького спілкування. Проєкт також охоплює терапевтичні цілі, і має намір допомагти людям перейти від стану свідомості, орієнтованої на війну, до стану орієнтованого на мир. Проект повністю відповідає Глобальній стратегії Європейського Союзу, яка охоплює ЄС та сусідів і надає пріоритет освіті та комунікації як засобам запобігання конфліктам та розвитку стійкості миру.

Термін дії проекту: 01.09.2022 р. – 31.08.2025 р.

Координатор: Л.Ільїч, професорка кафедри управління Факультету економіки та управління

Учасники:  Віктор Звонар, Тетяна Поспєлова, Олена Акіліна, Алла Панченко, Ігор Яковенко.

 

Проект «Лідерство-служіння»

Співробітництво Київського університету імені Бориса Грінченка та «Co-Serve International» розпочалося в 2010 році з впровадження програм лідерство-служіння для студентів, а потім поширилося і на інші цільові аудиторії – викладачів та адміністрацію. «Co-Serve International» став ключовим партнером Університету у втіленні проекту з розвитку культури лідерства.

Імплементація проекту включила: розробку відповідних навчальних програм, проведення семінарів та лекцій із залученням американських тренерів та експертів; участь студентів та співробітників в унікальній програмі з лідерства та щорічній Міжнародній академії з лідерства служіння (м. Портленд, штат Орегон, США; м. Усть-Каменогорськ, Казахстан; м. Київ, Україна).

Основні етапи міжнародної програми з лідерства служіння:

Модуль 1. Базовий курс з лідерства служіння: учасники вчаться краще розуміти себе та один одного, визначають ключові принципи та цінності лідерства служіння.

Модуль 2. Менторська програма: з метою поглиблення отриманих знань з лідерства служіння учасники працюють з наставниками. Програма включає серію з 20 щотижневих дискусій, пов’язаних із ключовими принципами лідерства служіння та спрямована на усвідомлення учасниками способів їх застосування у власному житті.

Модуль 3. Міжнародна академія з лідерства служіння: шістнадцятиденна практика, яка дозволяє учасникам познайомитися з реальними прикладами життя лідерів, які служать. Протягом академії студенти відвідують різноманітні організації та спілкуються з їх лідерами, щоб краще пізнати та зрозуміти особливості реалізації принципів лідерства служіння. У США партнерами Академії є: «First Fruits of Washington», «AKT LLP», «Intel Corporation», «Medical Teams International», «Warner Pacific College» та ін. Під час Академії в Україні студенти знайомляться із особливостями діяльності таких компаній як: юридичний центр «Закон і справедливість», IT-компанія «Get Code», Центр вивчення іноземних мов «Основи», агрокомпанія «Зоря», компанія «AIR» та ін.

Модуль 4. Демонстраційний проект: учасники узагальнюють отримані знання шляхом реалізації власного проекту, що демонструє служіння громаді та дозволяє застосувати на практиці набуті під час програми знання.

Детальна інформація про програму та можливості участі:

http://cpls.kubg.edu.ua/sluzhinnia/islp.html

Крім міжнародної програми з лідерства служіння, у рамках проекту реалізовується програма для старшокласників «Тематичні лідерські табори», яка включає чотири етапи та дозволяє учням шкіл поглибити знання про лідерство, набути практичних навичок та покращити знання з англійської мови.

Координатор проекту: О.Є. Бондарева, проректор з науково-методичної, соціально-гуманітарної роботи та лідерства.

Термін реалізації: триває з 2010 року.