19 - 20 березня 2021 року
Київський університет імені Бориса Грінченка
19 - 20 березня 2021 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбулася Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Дослідження молодих вчених: від ідеї до реалізації».
З вітальним словом до учасників конференції звернулася Наталія Віннікова, проректор з наукової роботи Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, доцент.
На пленарному засіданні конференції з доповідями виступили: Світлана Чуканова, координатор Американської бібліотеки імені Віктора Китастого Національного університету «Києво-Могилянська академія», член науково-дослідної організації Research Data Alliance, кандидат педагогічних наук (тема доповіді «Відкрита наука у контексті академічної доброчесності: етика роботи з відкритими даними та принципи їх цитування»); Світлана Назарук, заступник начальника управління – начальник відділу молодіжної політики та національно-патріотичного виховання управління молоді та спорту Київської обласної державної адміністрації, майстер-фасилітатор за програмою «Активні громадяни» (тема доповіді «Медіаграмотність: від теорії до практики»); Тетяна Харьківська, менеджер соціальної сфери, асистент проєктів, консультант Національних гарячих ліній Громадської організації «Ла Страда-Україна» (тема доповіді «Від ідеї до реалізації або про те, як дати життя власному проєкту»); Штєпан Новак, голова Наукового товариства Інституту політичних наук та управління Краківського педагогічного університету імені Національної комісії освіти, магістрант І року навчання спеціальності «Політологія», Республіка Польща (тема доповіді «Гранти для молодих науковців: досвід Наукового товариства Інституту політичних наук та управління Краківського педагогічного університету імені Національної комісії освіти»); Тамара Мандич, голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених Херсонського державного університету, аспірантка ІІ року навчання спеціальності «Філологія» (тема доповіді «Освітньо-наукові проєкти як інструменти оптимізації мовної ситуації: досвід Херсонського державного університету»); Вікторія Лучка, директор Громадської організації людей з інвалідністю “Fight for right” (тема доповіді «Досвід впровадження соціальних проєктів: від виявлення проблеми до суспільних змін»); Ірина Заярнюк, студентка IV курсу спеціальності «Соціальна робота (Соціальна педагогіка)» Фахового коледжу «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка та Олексій Тарасенко, студент ІІІ курсу спеціальності «Право» Фахового коледжу «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка (тема доповіді «“ГучніЖести”»: досвід реалізації офлайн-проєкту в онлайн-умовах»)
Після пленарного засідання відбулися майстер-класи за напрямами роботи конференції:
- «Бібліографічний менеджер: формування власної бібліотеки та доброчесне використання джерел» (тренер Тетяна Ніжинська, завідувач сектору Науково-технічної бібліотеки Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»);
- «Поняття норми в лінгвоукраїністиці: діахронний та синхронний аспекти» (спікер Михайло Вінтонів, доктор філологічних наук, професор кафедри української мови Інституту філології Київського університету імені Бориса Грінченка);
- «Дослідження соціальної активності молоді: зарубіжний досвід і можливості для України» (тренери: Анастасія Котелевець, аспірантка І року навчання спеціальності «Соціальна робота» Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка та Єлизавета Бончужна, менеджер проєкту «Мій телефонний друг» Громадської організації «Українська Волонтерська Служба»);
- «Сучасні загрози у мережі “Інтернет”: профілактичні поради для користувачів» (тренери: Дмитро Неліпа, заступник голови Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Факультету інформаційних технологій та управління Київського університету імені Бориса Грінченка, студент ІІ курсу спеціальності «Кібербезпека» Факультету інформаційних технологій та управління Київського університету імені Бориса Грінченка та Віталій Василенко, Денис Бондар, Артем Журбенко, студенти І курсу спеціальності «Кібербезпека» Факультету інформаційних технологій та управління Київського університету імені Бориса Грінченка).
Після майстер-класів відбувся Конкурс наукових проєктів, перемогу у якому здобули:
- Напрям «Наука та освіта: утвердження академічної доброчесності та наукової етики»:
І місце — Вікторія Корженівська, студентка ІІІ курсу спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» Факультету права та міжнародних відносин Київського університету імені Бориса Грінченка та Руслана Клюй, студентка ІІ курсу спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» Факультету права та міжнародних відносин Київського університету імені Бориса Грінченка (назва проєкту «Мемо-інфографіка “Академічна доброчесність: руйнівники легенд 2:0”»);
ІІ місце — Марина Науменко, голова Наукового товариства студентів аспірантів, докторантів та молодих вчених Педагогічного інституту, викладач кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка та Вікторія Бабич, Вікторія Кривченко, Дар’я Мастерук, Діана Соловйова, студентки ІІІ курсу спеціальності «Дошкільна освіта» Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка (назва проєкту «Інформаційний блог “Академічна культура дослідника”»).
- Напрям «Наука та культура: збереження історико-культурної спадщини»:
І місце – Ганна Москальчук, аспірантка ІІІ року навчання освітньої програми «Філологія» Інституту філології Київського університету імені Бориса Грінченка (назва проєкту «Переклад сучасною українською мовою драматичного тексту XVII ст. “Царство натури людської”»).
- Напрям «Наука та розвиток громад: соціальні проєкти з науковою ідеєю»:
І місце — Олена Файдюк, аспірантка II року навчання спеціальності «Соціальна робота», завідувач кабінетом кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка та Аліна Дуля, аспірантка IV року навчання спеціальності «Соціальна робота», викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка (назва проєкту «Програма соціально-психологічної підтримки осіб, які постраждали від збройного конфлікту в територіальній громаді міста Києва»);
ІІ місце — Леся Клименко, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, аспірантка І року навчання спеціальності «Освітні, педагогічні науки» Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя; Аліна Пінчук, магістрантка І року навчання спеціальності «Позашкільна та інклюзивна освіта» Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя; Юлія Баранець, студентка IV курсу спеціальності «Соціальна робота» Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя (назва проєкту «Сімейний табір вихідного дня як форма профілактики домашнього насильства»).
- Напрям «Наука та ІТ: інформаційна безпека в умовах становлення мережевого суспільства»
І місце – Дар’я Пентіло, студентка III курсу спеціальності «Право» Факультету права та міжнародних відносин Київського Університету імені Бориса Грінченка; Надія Матківська, Анна Тропешко, студентки II курсу, спеціальності «Міжнародне право» Факультету права та міжнародних відносин Київського університету імені Бориса Грінченка; Юлія Двернік, студентка I курсу спеціальності «Право» Факультету права та міжнародних відносин Київського університету імені Бориса Грінченка; Вероніка Купецька, студентка I курсу спеціальності «Міжнародне право» Факультету права та міжнародних відносин Київського університету імені Бориса Грінченка (назва проєкту «Освітня передача “Юрист-онлайн”»).
Завершилася конференцію 20 березня Театралізованою онлайн-екскурсією «Поділ у творах Нечуя-Левицького: від Академії до Кожум’як» .
Дякуємо всім спікерам, членам журі, учасникам конференції за активну участь і бажаємо творчої наснаги й нових наукових звершень!
Матеріали надано НМЦ досліджень, наукових проектів та програм