Грінченківська декада в Університеті

Є у нашому Університеті гарна традиція – напередодні дня народження Бориса Дмитровича Грінченка проводити Грінченківську декаду. Її висока мета – надихнутися багатогранною постаттю українського письменника, педагога, літературознавця, лексикографа, історика, публіциста, етнографа, автора перших підручників з української мови та упорядника «Словника української мови».

Цьогоріч у рамках декади було проведено низку заходів –цікавих, різнопланових,  емоційно та інформаційно наповнених.

В Інституті філології відбулися:

  • онлайн регіональний семінар «Словник мови творів Бориса Грінченка: стан і перспективи»;
  • онлайновий майстер-клас «Упровадження медіаосвіти на уроках української мови»;
  • вебінар «Інтерактивні цифрові інструменти для здійснення формувального оцінювання на заняттях з іноземної мови»;
  • онлайн Всеукраїнський літературознавчий круглий стіл із міжнародною участю «Автор і твір крізь призму ідентичності у світовій літературі: 1821-1921-2021»;
  • онлайн-заняття «Творча спадщина Бориса Грінченка»;
  • Всеукраїнська онлайн-конференція (XIV Грінченківські читання) «Український світ Бориса Грінченка»;
  • інтерактивна лекція-бесіда «Видавнича та просвітницька діяльність родини Грінченків на тлі доби»;
  • онлайновий круглий стіл «Корпус Грінченка: Блискучі зорі, небесні світила…».

Грінченківська декада в Інституті людини розпочалась із квесту для першокурсників «Життя Бориса Грінченка» та командної гри-вікторини «Життя та творчість Бориса Грінченка». 9  грудня студенти відповідали на питання вікторини «Відомий і невідомий Борис Грінченко», переглянули науково-документальні фільми «Інший…инший Грінченко» (виробництво «АстудіЯ» Університету Грінченка, 2014 р.) та «Ловець слів. Борис Грінченко». По завершенню переглядів пройшли жваві бесіди за основними тезами: Який він -  сучасний Борис Грінченко?; Інший Грінченко; Грінченко сьогодні; А тебе розбудив Грінченко?

Студенти Інституту організували та провели творчий  медіаконкурс, відзнявши  відеоролики, присвячені життю та творчості Бориса Дмитровича. Ролики було розміщено на Facebook та Instagram.

На Історико-філософському факультеті в рамках святкування відбулись:

  • «круглий стіл» на тему «Біографічний метод у гуманітаристиці в контексті життєопису Бориса Грінченка», під час якого науковці обговорили проблеми і перспективи біографічного підходу в історичних і філософських дослідженнях, торкнулися різноманітних аспектів інтелектуальної біографії і творчості Бориса Дмитровича Грінченка;
  • фотовиставка: Матеріальна культура хуторів Слобожанщини XVIII–XIX cт.: речі та «Словарь української мови» Бориса Грінченка;
  • круглий стіл «Інтелектуальна біографія Бориса Грінченка: історія та сучасність», на якому прозвучали доповіді «Інтелектуальна біографія: експлікація поняття та історія наукового напряму» та «Інтелектуальна біографія Б.Грінченка: реалії та перспективи».

Студенти Факультету права та міжнародних відносин протягом Грінченківської декади взяли участь у:

  • загальноуніверситетському онлайн марафоні «#бірюзовий_рулить»;
  • відкритому шаховому турнірі Київського університету імені Бориса Грінченка;
  • інтелектуальній онлайновій грі присвяченій історії Університету Грінченка та життєпису Бориса Дмитровича «Що? Де? Коли?»;
  • традиційній інтелектуальній онлайновій грі-батлу «Grinchenko family: Girls vs. Boys»;
  • онлайн-візуалізації образу Бориса Грінченка «Грінченко очима грінченківців»;
  • музичному антракті, під час якого молодь ознайомилась з музичними творами на слова Бориса Дмитровича у виконанні відомого кобзаря та дослідника української культурної спадщини Тараса Компаніченка та гурту «Хорея Козацька»;
  • віртуальній подорожі країнами «Грінченко і світ»;
  • тематичній дискусії «Європейська література у перекладах Бориса Грінченка»;
  • перегляді та обговоренні науково-документального фільму «Ловець слів. Борис Грінченко».

У Педагогічному інституті під час чергового засідання Студії музичної та поетичної творчості був проведений мистецький конкурс «Творчість Бориса Грінченка у моїй професії». Студенти в онлайновому форматі декламували вірші Бориса Дмитровича та висловлювали своє бачення значення творчості письменника для професії педагога. 6 грудня було відкрито Літературну вітальню «Не гордуй ти життям молодим», відбувся традиційний конкурс на кращий переклад творів Бориса Грінченка «Inspired by Borys Grinchenko`s Аrt» («Натхненний творчістю Бориса Грінченка»). За правилами конкурсу студенти мали можливість обрати прозовий чи поетичний твір для перекладу, а також мову перекладу: англійську чи німецьку.

8 грудня в Інституті відбулися майстер-класи «Даруємо дітям красу слів: створення авторських казок за словником Бориса Грінченка». Учасники поділилися своїми очікуваннями та рефлексіями стосовно життєвих історій, пов’язаних зі словами та етимологічним пошуком, усвідомили особливості формату «майстер-клас», обговорили особливості пасивного й активного словника дитини дошкільного віку, засоби відкриття нових слів дітьми і роль мовленнєвого супроводу з боку дорослих.

В Інституті мистецтв до Грінченківської декади підготували:

  • авторський науково-творчий проєкт #GRINCHENKO_ARTMENTOR, який популяризує ім’я та художню спадщину відомого українського письменника, вченого, педагога і громадського діяча в ролі ментора, наставника та ідейного лідера;
  • ретроспективний показ концертних номерів, присвячених Дню Університету – відеопроєкт, в якому представлені цікаві фрагменти концертних програм минулих років (2014-2020). В концерті взяли участь студенти, випускники та викладачі. 
  • відеопроєкт «Казка Бориса Грінченка «Снігурка» (1886 р.) з використанням фрагментів мультиплікаційного фільму «Снігуронька».

На Факультеті здоров’я, фізичного виховання і спорту 9 грудня у рамках проведення Грінченківської декади відбувся VII Відкритий шаховий турнір Київського університету імені Бориса Грінченка та онлайновий квест про життєвий та творчий шлях Бориса Дмитровича.

На Факультеті інформаційних технологій та управління були проведені наступні заходи:

  • онлайн-акція «Бірюзовий рулить» (#бірюзовий_рулить) – на сторінці у Facebook ФІТУ;
  • кураторські години, присвячені Дню Університету Грінченка та 158-річчю від дня народження Бориса Грінченка з переглядом фільму «Інший, инший Грінченко» .

Студенти Інституту журналістики висвітлювали заходи Грінченківської декади на Фейсбуці, розміщували серії тематичних публікацій про життя та творчість Бориса Дмитровича у проєкті СЛОВОПИС; брали участь у  онлайн-квестах «Мій Грінченко», «Невідомий Б. Грінченко».  У рамках онлайн-диспуту «Б. Грінченко: минуле і сучасне» відбувся майстер-клас від заслуженої журналістки України Світлани Усенко.

У грінченківської молоді викликали живий інтерес презентація фотокалендаря «Україна! В цьому слові для мене все» та творчий конкурс  «Grinch Slide Fight».

У Фаховому коледжі «Універсум» було проведено низку тематичних заходів: науково-методичні семінари, віртуальні подорожі, вебінари, тренінги, вікторини, творчі квести, тематичні години кураторів, музичну імпрезу, історичні прогулянки містом стежками Бориса Грінченка тощо. В актовій залі коледжу було організовано виставку творчих робіт викладачів циклової комісії образотворчого мистецтва і дизайну «Модифікації», проведено конкурс з образотворчого мистецтва «ArtSpace».