Прес-конференція “Промоція української книги”

IMG 986127 листопада 2012 р.
вул. Тимошенка 13-Б

 

«Коли ти читаєш – ти фактично знімаєш кіно у своїй голові. Ти працюєш Голівудом, ти – Спілберг. Читання – це співтворчість», – цей вислів Віталія Віталійовича Капранова став своєрідним лейтмотивом прес-конференції «Промоція української книги», що відбулася 27 листопада в Київському університеті імені Бориса Грінченка з ініціативи кафедри реклами та зв’язків з громадськістю.
Учасниками прес-конференції стали: Олександр Васильович Афонін – президент Української асоціації видавців і книгорозповсюджувачів, член Колегії Державного комітету телебачення і радіомовлення України, кавалер ордена «За заслуги» ІІІ ступеня, лауреат премії імені Дмитра Нитченка; Віталій Віталійович Капранов – громадський діяч, засновник видавництва «Зелений пес» та письменник; Галина Василівна Горбенко – завідувач кафедри Реклами та зв’язків з громадськістю, кандидат педагогічних наук, член Спілки рекламістів України та Катерина Іванівна Тишкевич – викладач кафедри реклами та зв’язків з громадськістю, модератор заходу.
Промоція книги – справа тонка, де потрібен особливий підхід. В умовах нинішньої ситуації видавець повинен мати чуття, бути трішки психологом, аби розуміти потреби читача.
Олександр Афонін надав невтішні факти щодо промоції книги в України. Виявилось, що, по суті, її немає. З 47 опитаних видавництв лише 9 закладають у собівартість книги гроші для промоції, при чому ця сума рідко досягає 3 %. Для порівняння: в США цей показник становить 25 %.
 «Книга є пролонгованою рекламою держави і її досягнень в усіх сферах життя», - ці слова Олександра Васильовича є неписаною істиною. Справді, промоція української книги – це промоція України в цілому. Її культури і колориту, традицій, сучасності. Це варто того, щоб прагнути та робити все для змін.
 «Сьогодні, для того, щоб твоя книга стала об’єктом уваги читача, ти повинен його примусити її купити», – ось що каже з цього приводу Віталій Капранов. І це справді так. Потрібно докласти неабияких зусиль для промоції книги, аби вона стала в один ряд з такими звичними для нас речами, як комп’ютер та телевізор. Аби люди самі хотіли читати, уявляти, зростати морально та інтелектуально. Віднайшли у собі те неповторне задоволення від самого процесу читання.
На прес-конференції панувала надзвичайно тепла та щира атмосфера. Маститі видавці цікаво та доступно розповіли майбутнім спеціалістам про промоцію вітчизняної книги та висвітлили актуальні проблеми книговидання в нашій державі.
Час промайнув дуже швидко. Не всі встигли поставити Олександру Афоніну та Віталію Капранову запитання. Отож і поважні гості, й учасники заходу зійшлися на тому, що ця зустріч не є останньою. В усіх без винятку  прес-конференція залишила тільки позитивні враження.