21 жовтня 2024 року
м. Хамеенлінна, Фінляндія
З 21 жовтня 2024 року розпочалась реалізація міжнародного проєкту «Bridge to Inclusion: Accelerating the Value of Special Needs Education» (Міст до інклюзії: розвиток цінностей інклюзивної освіти для осіб з особливими освітніми потребами) за фінансування Міністерства освіти Фінляндії (TFK, Ukraine programme 2024) дослідницьким візитом делегація Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти складі декана факультету Наталії Клішевич, кандидата педагогічних наук, доцента; заступника декана факультету з науково-методичної та навчальної роботи Романа Павлюка, кандидата педагогічних наук, доцента; завідувача кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Олени Мартинчук, доктора педагогічних наук, доцента; професора кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Тетяни Скрипник, доктора психологічних наук, старшого наукового співробітника; доцента кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Наталії Бабич, кандидата педагогічних наук, доцента; доцента кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Галини Васильєвої, кандидата педагогічних наук; викладача кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Софі Марі Ганевич.
Під час першої частини візиту в Університеті прикладних наук Хяме учасники проєкту обмінялись досвідом розвитку системи спеціальної та інклюзивної освіти у Фінляндії та Україні, познайомились із системою підготовки фахівців зі спеціальної освіти у закладах вищої освіти, досвідом участі в різних дослідницьких міжнародних проєктах та визначили перспективи та сучасні виклики, які постають перед системою забезпечення якісної інклюзивної освіти у загальноосвітніх, професійно-технічних та закладах вищої освіти обох країн учасників проєкту.
Попереду учасників проєкту чекає реалізація практичної складової – вивчення досвіду Фінляндії у закладах освіти різного рівня задля розроблення та впровадження у практику підготовки осіб, задіяних у забезпеченні ефективного процесу інклюзивної та спеціальної освіти, освітнього курсу (5 ETCS кредитів), який буде запропоновано як вибіркову дисципліну з питань інклюзивної освіти для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти різних спеціальностей та як варіативної частини для підвищення кваліфікації педагогів, які вже працюють у системі інклюзивної освіти та не в повній мірі володіють знаннями про освіту осіб з особливими освітніми потребами.
Матеріали надані Факультетом психології, соціальної роботи та спеціальної освіти