IX Міжнародна Грінченківська наукова школа для магістрантів, аспірантів, докторантів та молодих вчених

IX Міжнародна Грінченківська наукова школа для магістрантів, аспірантів, докторантів та молодих вчених18-22 листопада 2024 року
Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

 

 

У період з 18 по 22 листопада 2024 року у Київському столичному університету імені Бориса Грінченка за ініціативи кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти відбулася IX Міжнародна Грінченківська наукова школа у галузі знань 01 Освіта / Педагогіка для магістрантів, аспірантів, докторантів і молодих вчених.

У рамках наукової школи учасники долучилися до тематичних днів, кожен із яких був присвячений ключовим аспектам освітньої науки.

Модератором першого «Інноваційного» дня виступила Людмила Хоружа, завідувач кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор, яка розповіла про сучасні тенденції розвитку вищої освіти та актуальні зміни до ключових положень для майбутніх докторів філософії. Ірина Вакулова, старший викладач Приватного вищого навчального закладу «Український гуманітарний інститут», доктор філософії з галузі знань 01 Освіта / Педагогіка за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки, поділилася власним досвідом щодо написання та захисту дисертації.

Ключові доповіді «Інноваційного» дня:

  • «Виміри інноватизації сучасної вищої освіти» (спікер – Вікторія Желанова, професор кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор);
  • «Історія освіти України у структурі педагогічних досліджень» (спікер – Лариса Березівська, директор Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, заслужений діяч науки і техніки України.

Модератор другого «Дослідницького» дня виступила Вікторія Желанова, представила учасникам доповіді.

Ключові доповіді «Дослідницького» дня:

  • «Відкриті платформи для відкритих даних: пошук і повторне використання даних досліджень» (спікер – Світлана Чуканова, завідувач сектору Наукової бібліотеки, координатор Американської бібліотеки ім. Віктора Китастого, старший викладач кафедри психології та педагогіки, кандидат педагогічних наук Національного університету «Києво-Могилянська академія»);
  • «Навчання й дослідження з використанням ШІ: можливості та застереження» (спікер – Валерія Смірнова, заступник завідувача НДЛ цифровізації освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор філософії з галузі знань 01 Освіта / Педагогіка за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки).
  • «Дослідницький» день був зосереджений на методах ефективного пошуку, аналізу та інтерпретації даних у наукових дослідженнях.

Третій «Освітологічний» день наукової школи був присвячений V Міжнародній науковій онлайн конференції «Педагогіка у міждисциплінарному вимірі: реалії вищої освіти у контексті викликів сьогодення».
Тема четвертого «Міжнародного» дня – «Ціннісні виміри педагогічних досліджень: наука, суспільство, людина». Модераторами були: доктор Магдалена Урлінська-Беренс, кафедра сімейних досліджень; професор, доктор хабілітований Марія Марта Урлінська, кафедра соціальної педагогіки, Педагогічний факультет Єзуїтського Університету Ігнація в Кракові (Республіка Польща) та Марія Братко, професор кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор (Україна), які актуалізували україно-польський науковий дискурс як центральну подію цьогорічної Грінченківської наукової школи.

Теми доповідей молодих науковців із Польщі та України охоплювали проблематику педагогічних інновацій, академічної мобільності та міжкультурної комунікації. Запрошеним спікером цього дня стала Світлана Головчук, доцент університетського коледжу NLA (Берген, Норвегія) з доповіддю на тему «Міжнародна академічна співпраця: можливості та труднощі» («International academic cooperation: opportunities and challenges»).
Модератор п’ятого «Дослідницького» дня – Інна Леонтьєва, доцент кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, представила запрошених лекторів і їхні ключові узагальнюючі доповіді:

  • «Європейський освітній простір як мета співробітництва в галузі освіти та навчання в ЄС» (спікер – Олена Локшина, завідувач відділу порівняльної педагогіки Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор, член- кореспондент НАПН України);
  • «Академічне письмо по-українськи: погляд рецензента» (спікер – Євген Ніколаєв, заступник директора Академії вчительства Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, кандидат економічних наук).

На заключній дискусії було підведено підсумки роботи Грінченківської наукової школи, визначено перспективи розвитку педагогічної науки в Україні та світі. Доповіді та обговорення IX Міжнародної Грінченківської наукової школи, на думку учасників і спікерів, стали вагомим внеском у розвиток наукових досліджень у галузі освіти, а проведені заходи сприяли обміну знаннями та налагодженню міжнародної співпраці.

Матеріали надані НМЦ досліджень, наукових проєктів та програм

Ціль 04. Якісна освітаЦіль 17. Партнерство заради сталого розвитку
IX Міжнародна Грінченківська наукова школа ...
IX Міжнародна Грінченківська наукова школа ...
IX Міжнародна Грінченківська наукова школа ...
IX Міжнародна Грінченківська наукова школа ...
IX Міжнародна Грінченківська наукова школа ...
IX Міжнародна Грінченківська наукова школа ...
IX Міжнародна Грінченківська наукова школа ...
IX Міжнародна Грінченківська наукова школа ...