05 березня 2025 року
Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
У Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка 05 березня 2025 року відбулася робоча зустріч з начальницею Управління дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Оленою Василівною Бахно, директорами інклюзивних ресурсних центрів м. Києва та Спеціальної школи № 5 ім. Я. П. Батюка. Модерувала зустріч проректорка з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи Університету Грінченка Тетяна Лях.
Основною метою зустрічі стало представлення унікального досвіду Університету Грінченка у наданні допомоги ветеранам, військовослужбовцям та членам їхніх сімей у межах соціального проєкту «З Києвом і для Києва».
У ході зустрічі були представлені три важливі ініціативи, які реалізуються в університеті в межах цього проєкту:
- «Мовленнєва терапія ветеранів» – спеціалізована програма психологічної та логопедичної допомоги військовим, які зазнали поранень і мають мовленнєві труднощі. Важливою складовою цього напряму є робота студентів-логопедів у медичних закладах та реабілітаційних центрах, де вони допомагають військовим відновлювати мовлення після черепно-мозкових травм;
- «Логотренажер» – освітньо-практичний центр, створений для підтримки дітей із мовленнєвими порушеннями та професійного навчання студентів-логопедів. У межах цього проєкту майбутні фахівці набувають практичного досвіду роботи з дітьми під керівництвом викладачів. Нещодавно центр розширив свою діяльність, включивши підтримку військових та їхніх родин, що стало новим важливим напрямом роботи;
- «Фізична реабілітація ветеранів у басейні Університету Грінченка» – благодійний проєкт, спрямований на відновлення фізичного та психологічного стану військовослужбовців і ветеранів.
Презентацію ініціатив здійснили фахівці Університету Грінченка: доцентка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Наталія Бабич представила напрями «Мовленнєва терапія ветеранів» і «Логотренажер», акцентуючи увагу на значенні логопедичної та психологічної підтримки військових і дітей з мовленнєвими порушеннями. Директор басейну Зіновій Якобчук презентував можливості фізичної реабілітації ветеранів, розповівши про реалізацію цього благодійного проєкту в межах соціальної ініціативи «З Києвом і для Києва».
Особливу увагу гостей привернув досвід діяльності Ресурсного центру підтримки студентів з інвалідністю, який презентували декан факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Наталія Клішевич і доцентка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Галина Васильєва.
Ресурсний центр підтримки студентів з інвалідністю вже багато років є важливим осередком забезпечення рівного доступу до освіти в Університеті Грінченка. Він надає технічну, психологічну, педагогічну та соціально-педагогічну підтримку студентам, які потребують особливих умов навчання. Двері Університету Грінченка відкриті для військовослужбовців та ветеранів, які внаслідок війни отримали інвалідність і мають особливі освітні потреби. Завдяки створеним умовам вони можуть здобувати якісну освіту та отримувати психосоціальну підтримку в межах волонтерських і благодійних проєктів університету.
Зустріч стала платформою для обміну досвідом і напрацювання нових ідей щодо подальшої співпраці між фахівцями університету, представниками інклюзивних ресурсних центрів та спеціальних шкіл. Учасники обговорили можливі напрямки спільної роботи задля підвищення рівня професійної готовності освітян та реабілітаційних фахівців до надання якісних послуг ветеранам та військовослужбовцям.
Таким чином, робоча зустріч підкреслила важливість партнерства та спільної діяльності у сфері соціальної адаптації та реабілітації тих, хто захищав Україну. Університет Грінченка вкотре підтвердив свою соціальну відповідальність і готовність працювати задля добробуту громади столиці.
Ірино Іванівно. Загубили Цілі сталого розвитку в цю новину наприкінці додати. Я проаналізувала. Вийшло так:
Ця ініціатива відповідає Цілям сталого розвитку 3, 4, 8, 10, 16 і 17, оскільки сприяє реабілітації та соціальній адаптації ветеранів, забезпечує інклюзивну освіту, підтримує рівність, економічні можливості та партнерство задля сталого розвитку.






Матеріали надано НМЦ соціально-гуманітарної взаємодії та організації дозвілля студентів