Реалізація виховної роботи у студентських групах здійснюється через інститут кураторів. Це управлінська ланка, яка взаємодіє з іншими у системі позанавчальної виховної роботи і забезпечує її організацію на рівні студентської академічної групи.
Результатом діяльності куратора є набуття молодою людиною соціального досвіду поведінки, формування національної свідомості, ціннісних орієнтацій і розвиток індивідуальних якостей особистості.
Функціональні обов’язки куратора академічної студентської групи:
Інформаційні:
- ознайомлення студентів групи з історією, структурою, діяльністю і перспективами розвитку Університету, Інститутів, Коледжу;
- інформування про особливості організації навчально-виховного процесу в Університеті;
- ознайомлення з організацією роботи бібліотек Університету;
- інформування студентів про рішення Вчених рад Університету, (Інститутів), методичної ради Коледжу, ректорату (директоратів), наказів Ректора і розпоряджень Директора, що стосуються студентства.
Навчально-організаційні:
- ознайомлення студентів із нормативно-методичними матеріалами, що регламентують організацію навчального процесу за кредитно-модульною системою;
- надання рекомендацій студентам щодо формування їх індивідуальних навчальних планів і організації самостійної роботи;
- контроль за виконанням студентами навчального плану;
- сприяння участі студентів групи в роботі наукових товариств студентів і аспірантів, наукових конференціях і семінарах, олімпіадах і конкурсах студентських робіт.
Організаційно-виховні:
- надання допомоги студентам групи в організації культурно-просвітницьких заходів;
- сприяння участі студентів групи в університетських (інститутських, коледжанських) заходах: конкурсах, фестивалях, концертах тощо;
- забезпечення необхідних контактів із батьками студентів академічної групи, інформування їх про успіхи та труднощі у навчанні студентів.
Відповідно до Положення про інститут кураторів студентських академічних груп в Університеті, надання студентам допомоги в навчанні, науково-дослідницькій, громадській діяльності, сприяння розвитку студентського самоврядування, виховання у студентів патріотизму, розвиток їх творчих здібностей та формування організаторських навичок, в Інститутах, Університетському коледжі на 2012-2013 н.р. кураторами та наставниками затверджено таких викладачів:
- Гуманітарний інститут
- Педагогічний інститут (куратори), Педагогічний інститут (старости)
- Інститут людини (куратори), Інститут людини (старости)
- Інститут суспільства
- Інститут мистецтв(куратори), Інститут мистецтв (старости)
- Університетський коледж
Педагогічний супровід професійного та особистісного зростання студентської молоді, підтримка її творчих ініціатив спрямовані на гуманізацію та демократизацію навчально-виховного процесу в Університеті. Важливу роль відіграють постійно діючі семінари кураторів, на яких розглядаються стратегічні завдання інформаційного, організаційно-методичного, виховного напряму, актуалізуються перспективи забезпечення соціально-гуманітарної взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу в Університеті.
Орієнтовний перелік питань до семінарів кураторів:
- Ознайомлення студентів з програмою розвитку Університету на 2013-2017 рр.
- Психологічний портрет першокурсника;
- Індивідуальні консультації для молодих кураторів та кураторів-магістрантів;
- Шляхи формування позитивного психологічного клімату в академічних групах;
- Психологічний тренінг «Психологія впевненості особистості. Профілактика психологічної маніпуляції і контролю свідомості»;
- Поради психолога щодо вибору активу групи;
- Контроль успішності та відвідування занять студентами; дотримання ними навчального режиму в Інституті (Університетському коледжі);
- Техніка безпеки під час зимових канікул; обговорення питань стосовно проживання студентів у гуртожитку; чергування куратора у гуртожитку; проведення новорічних свят студентами соціальних категорій;
- Збагачення суб’єктивно-особистісного світу студента в процесі патріотичного виховання.
- Колективна творча діяльність як одна з форм виховної роботи;
- Вплив здорового способу життя на формування молодої сім’ї;
- Організація участі студентів у реалізації соціального проекту «З Києвом і для Києва»;
- Участь студентів у благодійних акціях.