9 вересня 2016 р.
м. Київ, вул. М. Тимошенка, 13-Б
9 вересня 2016 року, згідно плану проекту «IRNet» (Міжнародна науково-дослідницька мережа з вивчення та розробки нових технологій і методів для інноваційної педагогіки в галузі ІКТ, електронного навчання та міжкультурних компетентностей), який реалізується за підтримки Сьомої рамкової програми (FP7) Європейської Комісії в рамках програми дії Марії Кюрі IRSES (International Research Staff Exchange Scheme) у Київському університеті імені Бориса Грінченка відбулася ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету».
На конференції були присутні представники партнерів проекту – Сілезького університету (Польща), Лусіадського університету (Португалія) та Остравського університету (Чехія), науковці з різних регіонів України. Організатор конференції – Київський університет імені Бориса Грінченка (Україна), під керівництвом координатора проекту від університету, Наталії Морзе, проректора з інформатизації навчально-наукової та управлінської діяльності, доктора педагогічних наук, професора, член-кореспондента НАПН України.
Оригінальність конференції, яку розпочала проректор з інформатизації навчально-наукової та управлінської діяльності Наталія Морзе у її нестандартному форматі проведення, а саме організації дискусійних панелей з представниками міжнародної та вітчизняної наукової спільноти. Експертами дискусійної панелі “Відкрита освіта – міф чи реальність? Тренди сучасної освіти” були запрошені:
Йозеф Малах, доктор наук, завідувач кафедри освіти та освіти дорослих Педагогічного факультету, Остравський університет (Чехія);
Ева Огродська-Мазур, заступник декана з наукової роботи та міжнародного співробітництва Факультету етнології і освітніх наук, Сілезький університет (Польща);
Пауло Пінто, PhD, викладач Факультету економіки та підприємництва, Лусіадський університет (Португалія);
Валерія Заболотна, доцент кафедри соціальної психології університету імені Тараса Шевченка, керівник освітніх програм Kfund, ініціатор освітнього проекту UNIT Factory (Україна);
Олена Глазунова, декан факультету інформаційних технологій, Національний університет біоресурсів і природокористування (Україна);
Надія Балик, завідувач кафедри інформатики, фізико-математичного факультету, Тернопільський національний технічний університет (Україна).
Під час роботи дискусійної панелі обговорювались питання відкритого університету, відкритого освітнього середовища, причин гальмування його, проблеми впровадження та розвитку тощо.
Далі усі учасники конференції взяли участь у миттєвому он-лайн опитуванні з використанням освітнього сервісу «Kahoot!», яке проводив Артур Кочарян.
За результатами опитування:
60% викладачів та науковців готові викласти у відкритий доступ власні публікації з зазначенням індексу цитування; 30% - викладуть лише після доопрацювання та без індексу цитування; 10% - не готові викладати власні публікації.
55% викладацького складу готові викласти у відкритий доступ свого ВНЗ конспекти лекцій, які читають студентам; 16% - не готові до оприлюднення конспектів.
Проте, результати власної викладацької діяльності готові викласти у відкритий доступ 90% респондентів.
Після дискусії з експертами лише 24% учасників визнали що вони молодці, а 76% вказали, що потрібно готуватись до відкритості наукових та методичних доробок, працювати над розробкою електронних навчальних курсів, готувати якісні матеріали, за які б не було соромно.
У продовження конференції з ключовою доповіддю «Digital Storytelling нова технологія викладання в 21-му столітті» виступив Антоніо Дос Рейс, директор Інституту Грааля в Португалії, науковий координатор, вчитель і консультант з електронного навчання мультимедійних проектів.
Євгенія Смірнова-Трибульська, координатор проекту IRNet, доктор габілітованний, професор, координатор проекту IRNet, завідувач кафедри гуманітарної освіти і наук про педагогічну підтримку Університету Сілезії (Польща) виступила із доповіддю « Якість е-навчання. Національні та міжнародні стандарти, практики їх впровадження».
Після завершенню ключових доповідей учасники конференції мали змогу відвідати секції та майстер-класи:
- «Тенденції та стратегії розвитку відкритих освітніх ресурсів. Безперервне навчання – процес і мотивація використання відкритих освітніх ресурсів » (модератор Вікторія Вембер);
- «Формування відкритого освітнього е-середовища університету як фактор підвищення якості освіти» (модератор Оксана Буйницька);
- «Проблеми та перспективи взаємодії суб'єктів у відкритому освітньому середовищі в процесі професійної підготовки» (модератор Ірина Воротнікова);
- «Змішане та дистанційне навчання як спосіб доступу до якісної освіти» (модератор Ольга Барна);
- «STEM-освіта: потреба чи забаганка» (модератори Лілія Варченко-Троценко, Анастасія Тютюнник);
- «LMS MOODLE як інструмент для забезпечення змішаного навчання» (модератор Світлана Василенко);
- «Використання технологій візуалізації в освітній діяльності» (модератор Наталя Житєньова).
Відеозаписпрямої трансляції можна знайти на офіційному каналі YouTube Київського університету імені Бориса Грінченка (відеозапис)
Сайт конференції – http://openedu.kubg.edu.ua/
Сайт збірника наукових праць, присвячений тематиці конференції - http://openedu.kubg.edu.ua/journal