Професійна адаптація молодого вчителя


Всеукраїнська науково-практична конференція

“Професійна адаптація молодого вчителя в умовах змін ціннісної парадигми суспільства”

17-18 лютого 2010 року в Університеті проходила Всеукраїнська науково-практична конференція “Професійна адаптація молодого вчителя в умовах змін ціннісної парадигми суспільства”.

Мета заходу полягала в тому, щоб проаналізувати особливості та проблеми професійної адаптації молодого вчителя в умовах сьогодення, розробити рекомендації на допомогу педагогу, що починає свій професійний шлях.

Під час роботи конференції було розглянуто актуальні питання: педагогічна професія у контексті цінностей сучасного суспільства; особливості та протиріччя професійної адаптації молодих учителів в умовах сьогодення; сучасні стратегії професійної адаптації молодого вчителя.

17 лютого учасники наукового заходу ознайомилися з практичним вирішенням проблеми адаптації молодого вчителя: відвідали науково-методичний центр Деснянського районного управління освіти, де ознайомилися з системою роботи із молодими вчителями в районі та обговорили наступні питання:

1. Організація роботи з молодими працівниками освіти: психологічний аспект. (Доповідач: директор центру практичної психології Т.М.Гулєвич)

2. Організація та проведення роботи з молодими педагогічними кадрами в системі післядипломної педагогічної освіти. (Доповідач: методист РНМЦ Н.М.Хринюк).

3. Науково-методична робота з молодими педагогічними працівниками: теорія, креативність. (Доповідач: директор РНМЦ Г.М.Серба)

4. Підвищення методичного та культурного рівня молодого вчителя, використовуючи театральну та музейну педагогіку. (Доповідач: директор СЗШ №294 Д.М.Щербак)

5. Роль вчителя в духовному зростанні школярів. (Доповідач: методист РНМЦ Г.І.Красікова)

P1010008

P1010010

P1010035 P1010049
Після засідання в Деснянському РНМЦ учасники конференції взяли участь у семінарі “Молодий учитель: проблема чи перспектива?”, що був проведений на базі СЗШ №250 Деснянського району. Програма семінарувключала:

1. Презентацію проекту “Система роботи з молодими вчителями” (Доповідачі: директор СЗШ №250 Н.Д.Гуменюк; заступник директора з навчально-виховної роботи В.Р.Корнюшкіна).

2. Презентацію фрагмента педради “Посвята в учителі” та виступу молодого учителя.

3. Тренінг “Типи уроків. Форми і методи навчання”.

4. Фрагмент засідання МК учителів початкової школи “Інтерактивні методи навчання”.

5. Презентацію роботи практичного психолога з молодими вчителями.

6. Майстер-клас “Лідер, який він є? Його роль у формуванні учнівського колективу”.

P1010065

P1010072
P1010075 P1010084

У другий день конференції – 18 лютого – її учасники взяли участь у теоретичному обговоренні питань, пов’язаних із адаптацією молодого вчителя в умовах сьогодення.

В Університеті відбулося пленарне засідання, на якому з науковими доповідями виступили: І.А.Зязюн, дійсний член АПН України, директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України, доктор філософських наук, професор, О.М.Отич, доктор педагогічних наук, завідувач відділу педагогічної естетики та етики Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України, Г.С.Лозко, завідувач кафедри філософії Гуманітарного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філософських наук, професор, Н.В.Гузій, завідувач кафедри педагогічної творчості Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, доктор педагогічних наук, професор, Н.М.Дятленко, завідувач кафедри методики та психології дошкільної та початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук, доцент, О.В.Питюр, учитель Політехнічного ліцею НТУУ “КПІ” м. Києва, Г.М.Серба, директор НМЦ Деснянського РУО м. Києва.

Після пленарної частини учасники конференції взяли участь у засіданні круглого столу “Педагогічна майстерність як засіб адаптації майбутнього вчителя”, головуючим якого були: І.А.Зязюн, дійсний член АПН України, директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України, доктор філософських наук, професор, та Л.Л.Хоружа, проректор з наукової роботи Київського унверситу імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор. Під час круглого столу були заслухані доповіді В.О.Огнев’юка, ректора КУ імені Бориса Грінченка, доктора філософських наук, професора, члена-кореспондента АПН України, С.М.Мартиненко, доктора педагогічних наук, професора кафедри теорії та історії педагогіки, проректора з соціально-гуманітарних питань КУ імені Бориса Грінченка, та Е.О.Помиткіна, завідувача відділу педагогічної психології і психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України, доктора психологічних наук.

У заході взяли участь провідні вчені, науковці, педагоги, аспіранти, магістранти та студенти, які представили державні наукові установи, вищі навчальні заклади та інститути післядипломної педагогічної освіти різних регіонів України.

За результатами конференції було схвалено резолюцію.

DSC02510 DSC02511
DSC02515 DSC02517
DSC02523 DSC02531
DSC02545 DSC02549
DSC02550 DSC02551