18 серпня 2016 року
м. Київ
18 серпня 2016 року відбулась педагогічна конференція «Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у 2015/2016 навчальному році та завдання на 2016/2017 навчальний рік».
Конференція відбулась під головуванням Першого віце-прем’єр-міністра - Міністра економічного розвитку і торгівлі України Степана Кубіва, за участі Віце-прем’єр-міністра України В’ячеслава Кириленка та Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич.
Концепцію “Нової української школи” – ідеологію реформи середньої освіти, що почне діяти в 2018 році, сьогодні, 18 серпня 2016 року, під час педагогічної конференції «Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у 2015/2016 навчальному році та завдання на 2016/2017 навчальний рік» в Будинку Уряду презентувала Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
“Наше завдання – кожній дитині дати доступ до якісної освіти. Успіх України в тому, щоб побудувати суспільство освіченого загалу, бо кожна дитина, не залежно від її здібностей, має право на успіх в житті, на максимальне розкриття власних здібностей, яке може запропонувати якісна освіта”, – наголосила Лілія Гриневич.
Міністр зазначила, що реформа орієнтована на те, щоб зробити випускника конкурентноздатним у 21-му столітті – випустити зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя.
Формула “Нової української школи” складається з 8 базових компонентів:
1. Нового змісту освіти, заснованого на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.
2. Педагогіки, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
3. Умотивованого учителя, який має свободу творчості й розвивається професійно.
4. Орієнтації на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
5. Наскрізного процесу виховання, який формує цінності.
6. Нової структури школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.
7. Децентралізації та ефективного управління, що надасть школі реальну автономію.
8. Справедливого розподілу публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.
Виховний процес буде невід’ємною складовою усього освітнього процесу і орієнтуватиметься на загальнолюдські цінності. Виховання не буде винесено в окремі “заняття з моралі”. Формування характеру можливе лише через наскрізний досвід. Усе життя Нової школи буде організовано за моделлю поваги прав людини та демократії.
Представлений варіант концепції не є остаточним, кожен може долучитися до обговорення та надіслати свою думку щодо концепції за адресою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.. У темі листа вказуйте “Обговорення Концепції”, у листі обов’язково зазначайте назву розділу, абзац і номер сторінки, яких стосуються ваші думки.
“Я хочу заохотити всіх, хто має таку можливість, обєднувати навколо ідей нової школи освітян. Ми мусимо дивитися не тільки під ноги, плутаючиcь в сьогоднішніх проблемах, ми мусимо йти вперед”, – додала Лілія Гриневич.
З текстом концепції “Нової української школи” можна ознайомитись за посиланням.
Довідково: діалог щодо стратегії змін тривав понад три роки. Долучилися усі зацікавлені групи – освітяни, батьки, роботодавці, політичні сили та владні інституції, незалежні експерти та міжнародні організації. В основу концепції покладені: «Концепція розвитку освіти України на період 2015-2025 років», підготовлена Стратегічною дорадчою групою «Освіта» в рамках спільного проекту Міжнародного фонду «Відродження» та БФ «Інститут розвитку освіти», а також «Концепція середньої загальноосвітньої школи України» Національної академії педагогічних наук України, «Візія нової української школи», підготовлена спільнотою відповідального вчительства EDCamp Ukraine.
Компетентності – динамічна комбінація знань, умінь і цінностей, які визначають здатність особи успішно вирішувати життєві проблеми, провадити професійну і подальшу навчальну діяльність.
Київський університет імені Бориса Грінченка став одним з майданчиків обговорення, а також онлайн включення, зокрема для освітян столиці. На заході були присутні: Г. Старостенко, заступник голови Київської міської державної адміністрації, О. Фіданян, директор Департаменту освіти і науки, молоді та спорту, В. Огнев'юк, ректор Київського університету імені Бориса Грінченка, О. Яцунь, голова Київської міської організації Профспілки працівників освіти і науки України та освітяни міста Києва.
Джерело: mon.gov.ua