21-24 травня 2019 року
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
21-24 травня 2019 року команда науковців Київського університету імені Бориса Грінченка взяла участь у навчальних тренінгах в рамках проекту «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (MoPED) програми ЄС Еразмус + КА2 – Розвиток потенціалу вищої освіти, № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP на базі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Протягом чотирьох днів польські колеги-партнери з Гірничо-металургійної академії імені Станіслава Сташиці провели навчальні тренінги для українських дослідників, на яких представили власний досвід та поділились знаннями і вміннями щодо формування критичного мислення та педагогічного дизайну навчальних курсів.
Київський університет імені Бориса Грінченка представляли учасники проекту MoPED: С.В. Василенко, заступник завідувача НДЛ інформатизації освіти; С.В. Івашньова, заступник директора з наукової роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук;
І.П. Воротникова, доцент кафедри методики природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук; О.В. Шкуренко, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри початкової освіти Педагогічного інституту; С.М. Співак, старший викладач кафедри комп’ютерних наук та математики факультету інформаційних технологій та управління; О.П. Сакалюк, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри початкової освіти Педагогічного інституту.
Протягом тренінгів учасники працювали в групах чи парах, обирали ролі волонтерів та інтерв’юерів. Тематики, з якими ознайомились учасники стосувались інтерактивних технологій: Icereaking Activity, Critical Thinking, Media literacy. Команди чи групи щодня презентували підготовлені проекти, відповідали на питання тренерів та учасників, у вигляді педагогічних дискусій.
На завершення навчання відбулись стендові захисти командами науковців-дослідників 6 українських університетів проектів власних курсів у вигляді “content map” (змістових карт). Учасники на практиці – при створенні проектів, застосували досвід польських колег, зокрема при конструюванні проекту курсів керувались засадами педагогічного дизайну, імплементували прийоми feedback (зворотного зв’язку) та методики активного навчання.
Командою Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини організовано низку заходів щодо ознайомлення учасників тренінгу з історичною, природною та культурною спадщиною Уманщини: екскурсія в Софіївський національний дендрологічний парк, вечірня прогулянка історичними вулицями міста, відвідування підземелля Василіанського монастиря, могили рабі Цадика Нахмана та ін.
Учасники навчальних тренінгів отримали нові ідеї щодо реалізації інноваційних технологій, набули нові професійні вміння та навички, здобули позитивні враження та обмінялись досвідом з колегами. За результатами навчання планується провести серію тренінгів для викладачів та студентів Університету, вчителів закладів середньої освіти міста Києва.