12-13 травня 2021 року
Київський університет імені Бориса Грінченка
12-13 травня 2021 року у рамках Фестивалю науки Київського університету імені Бориса Грінченка відбулася ІІІ Міжнародна науково-практична онлайн конференція «Здоров’я, фізичне виховання і спорт: перспективи та кращі практики». Головною метою конференції було об'єднання дослідників, науковців та експертів України й світу для обміну досвідом, пошуку ефективних підходів до застосування сучасних здоров’я збережувальних технологій, інноваційних практик у спорті та фізичному вихованні.
У конференції взяли участь понад 100 представників закладів вищої і загальної середньої освіти з 10 країн світу (України, Литовської Республіки, Республіки Індії, Республіки Ірландії, Турецької Республіки, Республіки Словенії, Республіки Того, Румунії, Словацької Республіки, США).
З вітальним словом до учасників конференції звернувся Браніслав Антала, президент Міжнародної федерації фізичного виховання в Європі, віце-президент Міжнародної федерації фізичного виховання у світі, член Міжнародної ради спортивної науки та фізичного виховання, завідувач кафедри спортивних наук з едукології та гуманітарних дисциплін Університету Коменського в Братиславі, професор (Словацька Республіка), та Георгій Лопатенко, декан Факультету здоров’я, фізичного виховання та спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент (Україна).
12 травня 2021 року під час пленарного засідання «Перспективи розвитку спортивної науки й освіти: міжнародний та вітчизняний досвід» із доповідями виступили:
- Браніслав Антала, завідувач кафедри спортивних наук з едукології та гуманітарних дисциплін Університету Коменського в Братиславі, доктор наук, професор, Словацька Республіка (тема доповіді «Фізичне виховання в активній школі та його обмеження в період пандемії коронавірусу – на прикладі Словаччини»);
- Вільма Сінжине, професор Інституту лідерства та стратегічного менеджменту Університету Миколаса Ромеріса, доктор філософії, та Міндогас Гобікас, аспірант Інституту лідерства та стратегічного менеджменту Університету Миколаса Ромеріса, Литовська Республіка (тема доповіді «Яка реальність процесу державно-приватного партнерства в спорті на муніципальному рівні в Литві?»);
- Олена Ярмолюк, заступник декана з наукової роботи та менеджменту міжнародних проектів Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, Україна (тема доповіді «Спортивний маркетинг: вплив пандемії на індустрію спорту»);
- Джон Норайт, декан школи бізнесу Річарда Дж. Болте Університету Маунт Сейнт Мері в штаті Меріленд; декан Коледжу бізнесу, інформаційних систем та соціальних служб імені Стівена Пурмана; директор кампусу Клірфілд; професор зі спортивного менеджменту в Університеті Лок-Хейвен у штаті Пенсільванія, доктор філософії, професор, США (тема доповіді «Можливі виклики для локального та глобального спорту в 2020-ті роки»).
В обговорені доповідей взяли участь понад 60 науковців і практиків з різних країн, у тому числі Зінеб Джібрайлі, доцент кафедри економіки та бізнесу Бізнес-школи ENCGJ, доктор наук з управління (Королівство Марокко), Джевелсон М. Сантос, викладач Відкритого університету Сукотай Тамматират (Королівство Таїланд), Дербал Феті, доцент Університету наук та технологій імені Мохамеда Будіаф Орана (Алжирська Народна Демократична Республіка), Шеріл Т. Арцилла, викладач Національної середньої школи Тарлак (Республіка Філіппіни) та представники українських закладів освіти.
12 травня після пленарного засідання було проведено дві секції:
Секція 1 «Філософські, організаційні та соціально-економічні засади розвитку фізичної культури і спорту» (модератор: Микола Латишев, доцент кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, Україна).
Під час секції з доповідями виступили:
- Парін Cомані, незалежний науковий співробітник, Університет Гуджарата, доктор філософії, Республіка Індія (тема доповіді «Значення якісної освіти та підвищення академічної доброчесності у спортивній науці у вищих навчальних закладах»);
- Абдулла Бінгелбалі, Національне управління освіти Елазія, доктор філософії, Турецька Республіка (тема доповіді «Поява додатків доповненої реальності у спортивному секторі»);
- Оксана Чичкан, доцент кафедри спеціальної фізичної підготовки Львівського державного університету внутрішніх справ, кандидат педагогічних наук, доцент, Україна (тема доповіді «Використання інформаційних технологій під час дистанційного навчання здобувачів вищої освіти»);
- Микола Латишев, доцент кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат наук з фізичного виховання, доцент, Україна (тема доповіді «Сучасні методи аналізу та прогнозування у спортивній боротьбі»);
- Марія Бричук, викладач кафедри теорії і методики фізичного виховання Національного університету фізичного виховання і спорту України, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, Україна (тема доповіді «Ефективність дистанційного навчання в Національному університеті фізичного виховання і спорту України»);
- Світлана Бірючинська, старший викладач кафедри спорту та фітнесу Факультету здоров’я, фізичного виховання та спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, Україна (тема доповіді «Управління командами віддалено в період пандемії»);
- Галина Іваненко, старший викладач кафедри спорту та фітнесу Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, Україна (тема доповіді «Використання інтерактивних технологій навчання при впровадженні питань з олімпійської освіти в освітній процес студентів»);
- Євгеній Козак, директор Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерактивна скеля», Україна (тема доповіді «Інтерактивні скеледроми для розвитку скелелазіння в навчальних закладах»).
У дискусії під час секції взяли участь близько 30 делегатів, які обговорили актуальні питання освітнього процесу та академічної доброчесності в різних країнах; використання інформаційних технологій під час дистанційного навчання у закладах вищої освіти; різноманітні технологічні новації, зокрема застосування додатків доповненої реальності в практиці спорту та інтерактивних спортивних споруд тощо.
Секція 2 «Медико-біологічні, фізіологічні, психологічні аспекти підготовки спортсменів» (модератор: Руслана Сушко, професор кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор наук з фізичного виховання і спорту, доцент, Україна).
Під час секції із доповідями виступили:
- Георгій Коробейніков, завідувач кафедри спортивних єдиноборств та силових видів спорту Національного університету фізичного виховання і спорту України, доктор біологічних наук, професор, Україна (тема доповіді «Зв’язок нейродинамічних та когнітивних функцій у спортсменів, які займаються різними єдиноборствами»);
- Олена Лисенко, професор кафедри фізичної реабілітації та біокінезіології Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор медичних наук, професор, Україна (тема доповіді «Структура функціональної підготовленості спортсменок високого класу як фактор забезпечення змагальної діяльності в жіночому боксі»);
- Руслана Сушко, професор кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор з фізичного виховання і спорту, доцент, Україна (тема доповіді «Соціально-психологічні проблеми розвитку жіночого спорту»);
- Олена Лахтадир, старший викладач кафедри спорту та фітнесу Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук, Україна (тема доповіді «Комунікативна компетентність фахівців з ФКіС»);
- Тарас Чопілко, старший викладач кафедри футболу Національного університету фізичного виховання і спорту України, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, Україна (тема доповіді «Індивідуалізація спеціальної фізичної підготовки арбітрів високої кваліфікації у футболі»);
- Світлана Мустяца, викладач кафедри теорії та методики спортивної підготовки Придніпровської державної академії фізичної культури і спорту, Україна (тема доповіді «Система спортивного набору як основа відбору та орієнтації в легкій атлетиці на етапі початкової підготовки»);
- Юрій Киричок, викладач кафедри спорту та фітнесу Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, Україна (тема доповіді «Формування психологічних якостей у навчально-тренувальному та змагальному процесі футболістів як фактор впливу на ефективність їх підготовки»);
- Агбоджіну Амах Сена, директор футбольного клубу “Legendes”, Республіка Того (тема доповіді «Життєва енергія у спорті та наслідки блокування її вільного руху»);
- Байрам Джейлан, доцент кафедри спортивного тренування факультету спортивних наук Університету Кастамону, Турецька Республіка (тема доповіді «Вплив різних специфічних вправ дзюдо на реакції серцевого ритму дзюдоїстів»).
У дискусії під час роботи секції взяли участь понад 30 делегатів, які обговорили особливості підготовки спортсменів у різних країнах, звернувши особливу увагу на такі види спорту як єдиноборства, дзюдо, футбол, легка атлетика; перспективи та проблеми розвитку жіночого спорту; питання щодо компетентності фахівців з ФКіС; подальші перспективи наукових досліджень.
13 травня 2021 року у рамках конференції відбулося пленарне засідання «Здоров’я людини та сучасні практики фізичного виховання», під час якого з доповідями виступили:
- Брайн С. Інгл, засновник Інституту соматичного здоров’я, доктор остеопатичної медицини, Республіка Ірландія (тема доповіді «Втілення інтероцепції та пропріоцепції для забезпечення здоров’я»);
- Мілан Хоста, генеральний директор Інституту TEDU, викладач Факультету наук про здоров’я Приморського університету, доктор наук, Республіка Словенія (тема доповіді «Коучинг корпоративної та особистої стійкості та самосвідомості під час фізичної активності»);
- Габріель-Лоуренту Талагір, декан Факультету фізичного виховання та спорту Галацького університету «Dunărea de Jos», доктор наук, професор, Румунія (тема доповіді «Фізичне виховання в школі під час пандемії COVID-19: на прикладі Румунії»);
- Себахаттін Девесіглу, професор кафедри спортивного менеджменту Факультету спортивних наук Університету Фірат, член Асоціації спортивних наук Туреччини, доктор наук, професор, Турецька Республіка (тема доповіді «Вплив карантинних обмежень під час пандемії коронавірусу на економіку спорту»).
У дискусії пленарної панелі взяли участь понад 60 делегатів з різних країн, у тому числі: Фейсал Файяз, член Федерації гімнастики Пакистану, член міжнародної консультативної ради Міжнародної асоціації фізичного виховання та спорту, професор (Ісламська Республіка Пакистан), Анссарі С. Гуламхуссейн, представник відділу освіти Університету Саураштра (Республіка Індія), Субрата Дей, доцент кафедри фізичних вправ та спортивної фізіології Факультету здоров'я та рекреації Університету Шрі Шрі (Індія), Айкут Шахін, професор кафедри спортивних наук Факультету фізичного виховання та спорту Університету Мунзура (Турецька Республіка), а також представники українських закладів освіти.
Після пленарного засідання відбулася робота секції «Фізичне виховання, рекреація, фізична терапія та ерготерапія» (модератор: Валентин Савченко, завідувач кафедри фізичної реабілітації та біокінезології Факультету здоров’я, фізичного виховання та спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор медичних наук, професор).
Під час секції з доповідями виступили:
- Вагіф Рахманов, директор Науково-дослідного інституту дитячої та сімейної психіатрії, психотерапії, психології, медичної і психосоціальної реабілітації, доктор медичних наук, професор, Україна (тема доповіді «Фізична терапія, мотивація хворих з порушенням моторики, відновлення фізичної активності дітей з аутизмом (А), розладами спектру аутизму (РСА), дитячим церебральним паралічем (ДЦП)»);
- Валентин Савченко, завідувач кафедри фізичної реабілітації та біокінезіології Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор медичних наук, професор, Україна (тема доповіді «Методологічні особливості формування інструментів та параметрів оцінювання доменів реабілітаційного набору міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я»);
- Олена Тьорло, завідувач кафедри спеціальної фізичної підготовки Львівського державного університету внутрішніх справ, кандидат медичних наук, доцент, Україна (тема доповіді «Аналіз нормативів з визначення рівня фізичної підготовленості кандидатів на навчання до закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання системи МВС України»);
- Мерт Еркан, завідувач кафедри рекреації Технічного університету Ескішехір, доцент, Турецька Республіка (тема доповіді «Вивчення наслідків рекреаційної діяльності з точки зору здорового способу життя та інших факторів»;
- Олеся Тимчик, доцент кафедри фізичної реабілітації та біокінезіології Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат біологічних наук, доцент, Україна (тема доповіді «Особистісна зрілість людини та її зв’язок з інтегральними висновками про функціональний стан кардіореспіраторної системи»);
- Васіф Рахманов, асистент кафедри отоларингології Дніпровського державного медичного університету, Україна (тема доповіді «Фізичне виховання хворих дітей з аутизмом (А), розладами спектру аутизму (РСА) і порушенням слуху»);
- Вадим Керестей, доцент кафедри фізичної реабілітації та біокінезіології Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, Україна (тема доповіді «Роль фізичної терапії у лікуванні пацієнтів з COVID-19 у відділенні інтенсивної терапії»;
- Ліана Копилова, учитель фізичної культури Києво-Печерського ліцею № 171 «Лідер», Україна (тема доповіді «Адаптивна фізкультура для дітей з розладами аутистичного спектру»);
- Ксенія Літвінова, старший викладач кафедри спорту та фітнесу Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту Київського університету імені Бориса Грінченка, Україна (тема доповіді «Дзен-менеджмент як основа ефективного та здорового життя людини»);
- Юрій Волощенко, аспірант І року навчання спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» Київського університету імені Бориса Грінченка, Україна (тема доповіді «Сучасні методи дослідження в галузі соматичного виховання»);
- Олександра Каюн, аспірантка І року навчання спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» Київського університету імені Бориса Грінченка, Україна (тема доповіді «Особливості соматичного навчання людей різного віку»);
- Володимир Сова, магістр спеціальності «Фізична культура і спорт (фізичне виховання)» Київського університету імені Бориса Грінченка, Україна (тема доповіді «Проблема мотивації дітей та підлітків до занять з тхеквондо»).
Після заслуханих доповідей відбулася дискусія з актуальних теоретичних та практичних аспектів підготовки фахівців із фізичної культури та фізичної реабілітації, у якій взяли участь понад 60 представників закладів вищої та загальної середньої освіти, а також профільних медичних установ. Особливу увагу було приділено актуальним питанням відновлення пацієнтів після COVID-19.
Дякуємо всім учасникам за плідну роботу під час конференції!
Матеріали надано НМЦ досліджень, наукових проектів та програм