Всесвітній день науки – 2025: Всеукраїнський науковий круглий стіл «Потенціал наукових досліджень для подолання освітніх втрат у підготовці педагога»

Всесвітній день науки – 2025: Всеукраїнський науковий круглий стіл «Потенціал наукових досліджень для подолання освітніх втрат у підготовці педагога»19 листопада 2025 року
Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

 

 

19 листопада 2025 року на Факультеті педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка у межах Всесвітнього дня науки в ім’я миру та розвитку проведено Всеукраїнський науковий круглий стіл «Потенціал наукових досліджень для подолання освітніх втрат у підготовці педагога».

З вітальним словом до учасників круглого столу звернулися: Наталія Віннікова, проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності, голова Вченої ради Університету Грінченка, доктор філологічних наук, професор; Олена Караман, ректор Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор; Юлія Демидова, проректор з науково-педагогічної роботи та молодіжної політики Маріупольського державного університету, кандидат педагогічних наук, доцент; Анна Пуцова, співзасновниця Міжнародного благодійного фонду savED.

Модерувала захід Ольга Котенко, декан Факультету педагогічної освіти Університету Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент.

З ключовими доповідями щодо питань освітніх втрат, стійкості освітнього середовища та підтримки педагогів і здобувачів освіти в умовах війни виступили провідні науковці, управлінці освіти та представники громадського сектору: Ольга Котенко, декан Факультету педагогічної освіти Університету Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Освітні втрати та наукові стратегії їх компенсації у професійному становленні педагога в умовах війни»); Анна Пуцова, співзасновник Міжнародного благодійного фонду savED (тема доповіді «Дослідження Фонду savED “Війна, освіта та соціальний капітал: три роки повномасштабного вторгнення”»; Анастасія Онатій, керівник напряму надолуження освітніх втрат у Міжнародному благодійному фонді savED, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови НаУКМА (тема доповіді «Програми надолуження освітніх втрат для старшокласників від МБФ savED: досвід упровадження та аналітики»; Світлана Паламар, заступник декана з наукової роботи та міжнародної діяльності Факультету педагогічної освіти Університету Грінченка, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник (тема доповіді «Інструменти діагностування освітніх втрат у практиці викладача закладу вищої освіти: аналітика даних та рекомендації щодо застосування»); Наталія Віннікова, проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності, голова Вченої ради Університету Грінченка, доктор філологічних наук, професор (тема доповіді «Підтримка ментального здоров’я викладачів у системі розвитку персоналу: досвід Київського столичного університету імені Бориса Грінченка в умовах війни»); Олена Караман, ректор Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді «Формування критичного мислення студентів педагогічних спеціальностей в умовах збройного насилля та інформаційної агресії РФ проти України як інструмент подолання освітніх розривів: за результатами виконання фундаментального дослідження за проєктом Національного фонду досліджень України»); Юлія Демидова, проректор з науково-педагогічної роботи та молодіжної політики Маріупольського державного університету, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Освітня стійкість як соціальний феномен: досвід Маріупольського державного університету»); Олексій Жильцов, проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Університету Грінченка, кандидат педагогічних наук, професор (тема доповіді «Дуальна форма навчання як ресурс подолання освітніх втрат і підвищення готовності майбутнього педагога до професійної діяльності»); Любов Петухова, в.о. декана Педагогічного факультету Херсонського державного університету, професор кафедри педагогіки та психології дошкільної та початкової освіти, доктор педагогічних наук, професор, Наталія Воропай, вчений секретар Херсонського державного університету, доцент кафедри педагогіки та психології дошкільної та початкової освіти Херсонського державного університету, кандидат педагогічних наук, доцент, та Юрій Юрчук, старший викладач кафедри педагогіки та психології дошкільної та початкової освіти Херсонського державного університету (тема доповіді «Трансформація в умовах невизначеності: кейс Херсонського державного університету як модель управління в умовах кризи»); Ольга Рейпольська, завідувач відділу дошкільної освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді «Наукові підходи до виявлення та подолання освітніх втрат у дошкільній освіті в умовах війни»); Світлана Курінна, завідувач кафедри дошкільної освіти Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет», доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді «Подолання освітніх втрат у підготовці здобувачів спеціальності “Дошкільна освіта”: досвід Донбаського державного педагогічного університету»; Ольга Байєр, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти Комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради, кандидат психологічних наук, доцент (тема доповіді «Психологічне благополуччя дітей і педагогів у закладах дошкільної освіти: стан і дієві практики підтримки».

Продовжила роботу круглого столу дискусія щодо питань освітніх розривів здобувачів вищої освіти (за спеціальностями А2 Дошкільна освіта і А3 Початкова освіта) у контексті забезпечення якості реалізації освітніх програм та травма-інформованого підходу, під час якої з доповідями виступили: Олена Половіна, завідувач кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти Університету Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Деякі аспекти діагностики освітніх розривів та їх подолання у контексті підготовки здобувачів спеціальності «Дошкільна освіта» Факультету педагогічної освіти Університету Грінченка»; Геннадій Бондаренко, завідувач кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Університету Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Інноваційні освітні інструменти подолання освітніх розривів у підготовці майбутніх учителів початкових класів: моніторинг та академічна підтримка»); Наталія Кошарна, завідувач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Університету Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Професійна готовність викладача іноземної мови до роботи зі студентами педагогічних спеціальностей»).

Дякуємо всім учасникам за плідну дискусію!

Ціль 04. Якісна освітаЦіль 17. Партнерство заради сталого розвитку

Матеріали надано  НМЦ досліджень, наукових проєктів та програм

Всесвітній день науки – 2025: Всеукраїнськи...
Всесвітній день науки – 2025: Всеукраїнськи...
Всесвітній день науки – 2025: Всеукраїнськи...
Всесвітній день науки – 2025: Всеукраїнськи...

 

Більше фотоматеріалів за покликанням