Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
З 17 по 21 червня успішно відбулася Літня школа «Освітнє лідерство» для науково-педагогічних працівників Київського столичного університету імені Бориса Грінченка. Серед учасників - представники факультетів педагогічної освіти, романо-германської філології, музичного мистецтва і хореографії, психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, а також інституту післядипломної освіти.
За час навчання у Літній школі слухачі мали змогу ознайомитися з умовами побудови ефективних лідерських стратегій в кризових умовах, удосконалити комунікативні та навички асертивної поведінки, посилили здатність запобігати професійному вигоранню, а також спроможність протистояти стресу й зберігати особистий добробут у ситуаціях невизначеності та соціальної турбулентності.
Лекція «Людина і сучасний світ: зміст і перешкоди діалогу» від докторки психологічних наук, професорки Світлани Каліщук запам’яталася глибинними питаннями, наприклад, про знаходження смислу життя, посилення впевненості у собі, ресурсність та ідентичність.
На соціально-психологічному тренінгу Наталії Лісової, викладачки кафедри практичної психології Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти учасники розбирали концепції психологічної витривалості, за допомогою різноманітних вправ здобували необхідні навички для зміцнення міжособистісних стосунків та кращого розуміння власних емоцій і поведінки.
У програмі Літньої школи передбачено розгляд проблеми трансформації лідерства в часи кризи. Тренер - Валерія Міляєва, доктор психологічних наук, професор, провідний науковий співробітник ННЦ РПЛ. На основі теорії «Освітнього лідерства» С. Калашнікової, яка стверджує триєдину основу: лідерство в освіті, лідерство для освіти й лідерство освіти, було підготовлено проєкти реалізації лідерської позиції викладача в умовах кризи. Кожен із учасників тренінгу отримав робочий алгоритм діяльності в складних умовах. Також приділили час аналізу і оновленню власних психологічних ресурсів. Зокрема, намалювали особистий яскравий світ і заглибилися у свої відчуття.
Корисним був семінар-практикум «Цифровий самоменеджмент лідера в освіті» від Світлани Василенко, завідувачки ННЦ РПЛ, для практичного використання у власній діяльності феномену цифрового самоменеджменту,обговорили його особливості та функції, познайомилися з методами та інструментами цифрового самоменеджменту, що пропонуються у сучасному освітянському просторі.
На соціально-психологічному тренінгу Наталії Шаповаленко, молодшого наукового співробітника ННЦ РПЛ, проводилася практична робота щодо удосконалення/розвитку навичок асертивної поведінки у професійному і особистому житті, надано ефективні схеми про те, як долати комунікативні перешкоди і залишатися емоційно стабільними. Учасники разом із тренеркою створили атмосферу довіри і конструктивної взаємодії: вчилися відстоювати особистісні кордони і протистояти негативному комунікативному впливу. А завдяки роботі з метафорично-асоціативними картками «Який Я лідер», учасники отримали відповіді від свого підсвідомого на важливі питання.
Слухачі, які успішно навчалися та виконали самостійні роботи, отримали сертифікати підвищення кваліфікації.
Дякуємо учасникам за свідомий вибір, активну роботу і позитивний зворотний зв'язок!