Звіт за результатами спільного дослідження на тему «Переосмислення оцінки академічної кар’єри: історії інноваційного підходу та змін» ("Reimagining Academic Career Assessment: Stories of innovation and change")

25 лютого ц.р. Європейська асоціація університетів (ЄАУ) спільно з представниками Декларації Сан-Франциско про оцінку досліджень (San Francisco Declaration on Research Assessment, DORA) та Коаліції наукових видавничих та академічних ресурсів (Scholarly Publishing and Academic Resources Coalition, SPARC Europe) провели вебінар, на якому було представлено звіт за результатами спільного дослідження на тему «Переосмислення оцінки академічної кар’єри: історії інноваційного підходу та змін» ("Reimagining Academic Career Assessment: Stories of innovation and change").

Цей звіт та супровідний Інтернет-репозитарій об'єднують тематичні дослідження з оцінки відповідальної академічної кар'єри, які можуть слугувати прикладом та джерелом натхнення для установ, які прагнуть покращити процес оцінювання.

Спікери відмітили, що після публікації керівних принципів та рекомендацій щодо більш відповідальних підходів до оцінювання в останні роки все більше установ почали приділяти велику увагу процесу адекватного оцінювання. Однак спостерігається певний брак інформації щодо нових практик оцінювання та прикладів добрих практик. На вебінарі провідною думкою звучало, що зібрання тематичних досліджень зможуть забезпечити необхідну інформацію та надати структурований огляд і концептуальну ясність щодо ключових характеристик та контекстуальних факторів, адже  у звіті розглядаються нові шляхи інституційної реформи оцінки академічної кар'єри. Спікери усвідомлено вживають словосполучення „академічне оцінювання», адже йдеться про цілий набір методів, які використовуються для оцінки результатів та впливу академічної діяльності для просування по службі (чому приділяється основна увага у звіті), результативності діяльності навчальних підрозділів та заявок на фінансування в рамках інституційних чи національних систем. Зазначалось, що спочатку основний акцент дискусії ставився на питання відповідальності, але згодом перемістився на обговорення механізмів заохочення та винагород, доступних в межах академічної діяльності, тобто освіти, досліджень та інновацій у служінні суспільству.

Відзначено, що понад 16 000 осіб та 2000 організацій підписали програму DORA станом на грудень 2020 року, у тому числі близько 175 академічних установ. Доповідачі наголошували, що попри загальний консенсус щодо необхідності реформування оцінки академічної кар'єри, розробка та впровадження нових політик та практик відбувається повільно. Основним бар'єром для установ є обсяг та складність завдань, адже потрібно не лише розробити нову політику, вона також повинна бути прийнята викладачами та персоналом для суттєвих змін. І цей звіт та супровідний репозитарій тематичних досліджень мають на меті інформувати ЗВО шляхом демонстрації задокументованих та вивчених ключових елементів впроваджених у досліджуваних закладах освіти ефективних реформ в сфері оцінки академічної кар’єри в університетах та наукових установах.

У презентованому звіті подано короткий огляд дискусії щодо оцінки відповідальної академічної кар'єри, яка велася останнє десятиліття, та узагальнено основні висновки з 10 тематичних досліджень, опублікованих на момент презентації. Він також містить рекомендації для організацій, які прагнуть вдосконалити політику та практику, спираючись на попередні роботи та підкріплені результатами тематичних досліджень.  

Звіт містить 47 сторінок та окрім Вступу та полеміки на тему «Переосмислення оцінки академічної кар’єри» містить Історії інновацій та змін та відповіді на питання Що ? Хто? Чому? Як? по кожному із тематичних досліджень, а саме:

Що: що змінилося та ключові характеристики

Хто: зацікавлені сторони, що беруть участь і керують процесом

Чому: мотивація змін

Як: процеси та динаміка для розробки, впровадження та управління змінами

Викладення підходів, точок зору та рекомендацій допоможе освітнім, науковим та дослідним інституціям, а також відповідним урядовим структурам зрозуміти, які практики є більш ефективними, точними, прозорими та відповідальними, а також те, що з метою дієвого впровадження реформ академічного оцінювання варто зосередитись на підвищенні обізнаності, залученні громади та розвитку потенціалу та прагнути до розширення власне інституційних ініціатив, підкріплених узгодженим підходом через загальнодержавні програми.

Тематичні дослідження, представлені у звіті, охоплюють висвітлення добрих практик семи університетів, серед яких :

Гентський університет (Ghent University)

Відкритий університет Каталонії (Open University of Catalonia)

Університет Бата (University of Bath)

Лондонський університетський коледж (University College London)

Університетський медичний центр Утрехта (University Medical Center Utrecht)

Університет Ноттінгема Нінбо, Китай (University of Nottingham Ningbo China)

Університет Тампере (Tampere University)

Тематичні дослідження також стосувались вивчення підходів національних консорціумів, а саме:

Нідерландської програми визнання та винагород (The Dutch Recognition & Rewards Programme)

Мережі відповідальних досліджень Фінляндії (Responsible Research Network, Finland)

Університетів Норвегії (Universities Norway).

Організатори та учасники вебінару висловили сподівання на те, що оприлюднений звіт стане у великій нагоді університетам і ляже в основу продовження точкових тематичних досліджень добрих практик академічного оцінювання.

Ознайомитись зі звітом (англ.мовою) можна за посиланням