16 квітня 2015 року
м. Київ
16 квітня 2015 р. на базі Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся семінар «Використання мультимедійних навчальних матеріалів та електронних освітніх ресурсів та реалізація проекту «Розумники» для освітніх закладів України». Він зібрав більше 50 представників 21 регіону України – людей, що зацікавлені у просуванні сучасних інструментів навчання у освіту, починаючи з перших класів загальноосвітніх навчальних закладів. Від Київського університету імені Бориса Грінченка на семінарі були присутні представники Педагогічного інституту та НДЛ інформатизації освіти.
Організаторами та основними доповідачами семінару були представники таких компаній: Майкрософт Україна, Видавництво «Розумники», ТОВ «Навігатор», Prestigio.
Педагогічний експеримент «Розумники» представив його науковий керівник Биков В.Ю., директор Інституту інформаційних технологій і засобів навчання АПН України, член-кореспондент АПН України, доктор технічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки. Валерій Юхимович зазначив, що зміст освіти та педагогічні технології визначають сучасне навчальне середовище, у якому й розгортається навчально-виховний процес. Говорив про необхідність системного підходу до інновацій, які й закладені у даному експерименті та полягають у поєднанні електронних освітніх ресурсів навчального призначення, для підтримки наукових досліджень та реалізацію управлінських функцій.
Рудюк Роман, керівник проекту «Партнерство у навчанні» говорив про всебічну підтримку проекту компанією Майкрософт Україна.
Рогоза Валентин, керівник науково-методичного відділу видавництва «Розумники», говорив про ринок пристроїв, які стрімко змінюються, зараз спостерігається тенденція до використання планшетів, тих пристроїв, що можна взяти у сумку. Крім того у підходах виробників техніки та ПЗ посилюється тенденція: техніка має не зашкодити, а приносити користь. Валентин розповів про особливості універсальних пристроїв Impression 110ES, Palace Hill, які мають посилений корпус, що витримує падіння з висоти 70 см, захист від проникнення вологи та пилу. Пристрій оснащений додатковими програмами, які можна використовувати при реалізації навчально-дослідницької діяльності: мікроскоп, камера спостереження, засоби малювання, тощо. Також представив безпосередньо дидактичні ігри з математики, що мають відповідних гриф МОН У, анонсував вихід на початок нового навчального року аналогічних матеріалів з української мови. Зазначив, що матеріали готуються відповідно до діючих навчальних програм, структуровані як елементи окремих уроків.
Педагогічний досвід впровадження експерименту представила вчитель СШ № 14 м. Києва Олена Валентинівна Ющенко. Вона озвучила технологію використання пристроїв для учнів Impression 110ES, Palace Hill та відповіла на численні запитання учасників семінару. Зокрема про використання у першому класі комплекту на кожному уроці математики по 7-8 хвилин, швидке формування елементарних навичок увімкнути та вимкнути PC, запустити відповідну програму, самостійно здійснювати навчання, де анімовані персонажі викликають інтерес до навчання, а звуковий супровід допомагає швидше і краще засвоювати навчальний матеріал. Наголосила, що більшість завдань на закріплення нового матеріалу, згадала й про особливості зберігання PC та їх підзарядку. Ключовою фразою виступу було цитування учнів 1 класу «Коли ми будемо ПРАЦЮВАТИ на комп’ютері?»
Крім того Кирило Собко, менеджер з розвитку напрямку Prestigio детально ознайомив учасників з можливостями девайсів для навчання – інтерактивним дисплеем Prestigio Multiboard, що є великим моноблоком з антивандальними властивостями та універсальною Touch-технологією, яка забезпечує одночасну роботу кількох користувачів.
Олександр Кохан озвучив цінові пропозиції з придбання техніки комплектом на клас зі встановленими програмними застосунками, наголосив на наявності технічної підтримки та гарантійному обслуговуванні з боку ТОВ «Навігатор». Олександр надав учасникам роз’яснення щодо різниці у цінах різних девайсів та їх відмінностях. Краще купувати обладнання, що пройшло тестові та практичні випробування, працює у системі та забезпечує реалізацію головної ідеї і мети експерименту: «Забезпечення рівного доступу до освітньо-інформаційних ресурсів та комп’ютерних технологій кожному школяру в Україні».