Серія тренінгів у рамках проекту TEMPUS DESIRE

13 413 травня 2015 року
м. Київ, вул. М. Тимошенка 13-Б

 

 

 

 

В Київському університеті імені Бориса Грінченка, в рамках міжнародного проекту TEMPUS DESIRE, 13 травня для викладачів та студентів були проведені тренінги з розробки, використання програмного та апаратного забезпечення для вбудованих систем та організації змішаного навчання студентів на основі використання LMS Moodle.

Дистанційну лабораторію «Goldi» презентувала учасникам Галина Табунщик (Запоріжський національний технічний університет), кандидат технічних наук, доцент.

Г. Табунщик поділилась досвідом використання дистанційної лабораторії «Goldi» і її програмного забезпечення під час лекцій, практичних та лабораторних робіт студентів в ЗНТУ. Учасники тренінгу зареєструвалися у віртуальній лабораторії, ознайомились з усім віртуальним та реальним обладнання лабораторії «Goldi», яке можливо використовувати як і в навчанні, так і у роботі. Все це віртуальне обладнання має свій реальний прототип в лабораторії і виконуючи над ним будь-які дії віртуально всі вони переносяться на реальний об’єкт. Наприкінці цієї частини тренінгу учасники спробували запрограмувати невеличкий віртуальний ліфт для підйому та спуску на різні поверхи.

Програмне та апаратне забезпечення для вбудованих систем за допомогою віртуальних і віддалених інструментів: PROTEUS VSM, Atmel Студія, Arduino Simulator 123D Circuits продемонструвала присутнім Анжеліка Пархоменко (ЗНТУ), кандидат технічних наук, доцент.

Можливості програмного та апаратного забезпечення для вбудованих систем учасники тренінгу мали змогу вивчити на практиці, виконуючи лабораторні роботи в різних середовищах розробки вбудованих систем PROTEUS VSM, Atmel Студія, Arduino Simulator 123D Circuits. Спочатку було спроектовано віртуальну модель електронної схеми та симуляцію її роботи в Proteus VSM, далі продовжено роботу з програмним продуктом Atmel Studio 6.2., а на завершення учасники за допомогою Web-додатку 123D sircuits виконали симуляцію роботи Arduino. В кінці доповіді тренер А. В. Пархоменко провела невелике тестування для перевірки всього засвоєного матеріалу.

З розробкою програмного забезпечення для вбудованих систем на базі платформи Arduino ознайомили учасників тренінгів доктор технічних наук, професор Олександр Тарасов та кандидат технічних наук, доцент Павло Сагайда (Донбаська державна машинобудівна академія).

Тренери продемонстрували як можна розробляти програмне забезпечення для вбудованих систем на базі платформи Arduino. На практиці було запропоновано запрограмувати першу літеру свого прізвища за допомогою азбуки Морзе, відправити цю програму на плату Arduino та подивитися як відображає світлодіодна лампочка плати вашу першу літеру прізвища. Представлено середовище для розробки програм для платформи Arduino без знання мов програмування s4a - програма створюється за допомогою блоків, як конструктор. Також було представлено розробку – машину - робота-самохода – створену студентами та колегами ДДМА, яка зупинялася як тільки бачила перешкоду.

Про організацію змішаного навчання студентів на основі використання LMS Moodle розповіли учасникам доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України Наталія Морзе та Лілія Варченко-Троценко (Університет Грінченка).

Н.Морзе представила присутнім надзвичайно важливі для сучасного суспільства, особливо для освітян, сучасні тренди в освіті. Основними, які набувають зараз популярності є – гейміфікація, первернутий клас, МООС тощо. Також було звернуто увагу присутніх на методику викладання Тріс, і те, що зараз є важливим розвивати свої не тільки hard skills, а й softskills, оскільки вміння комунікувати, працювати в команді, чути, що тобі кажуть, а не просто слухати – це тільки мала частина soft skills, які потрібно в собі розвивати для того, щоб бути гарним спеціалістом у власній галузі. Наприкінці тренінгу, у вигляді гри, учасники розібрали основні елементи навчальної платформи Moodle для створення компетентісних завдань дистанційного курсу для студентів та спробували спів ставити їх з навичками 21 століття, які вони повинні формувати.

Тренінгові заняття 13 травня в були дуже корисні, як для студентів так і для викладачів університету. Учасники тренінгу дізналися багато нового про вбудовані системи, спробували самі створити програми для них, а також про сучасні тренди в освіті до чого потрібно прагнути кожному для покращення своїх навичок.

 

1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18