23 лютого - 23 березня 2017 року
Extremadura University (Universidad de Extremadura (UEx)), м. Бадахос, Іспанія
У період із 23 лютого по 23 березня 2017 року відбувалася ротація представників Київського університету імені Бориса Грінченка – учасників міжнародної дослідницької групи проекту IRNet (International Research Network for study and development of new tools and methods for advanced pedagogical science in the field of ICT instruments, e-learning and intercultural competences) 7-ї рамкової програми Єврокомісії з питань науки та освіти в Extremadura University, м. Бадахос, Іспанія. Групу дослідників складають Наталія Вікторівна Морзе, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, проректор з інформатизації навчально-наукової та управлінської діяльності, Русудан Кирилевна Махачашвілі, доктор філологічних наук, доцент, завідувач кафедри романської філології та порівняльно-типологічного мовознавства, Ірина Павлівна Воротникова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної педагогічної освіти, Тетяна Леонідівна Лях, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, заступник директора Інституту людини з наукової роботи.
Університет Естремадура (іспанською мовою: Universidad de Extremadura) - це іспанський громадський університет в Естремадура (міста Бадахос і Касерес). Він був заснований в 1973 році наказом 991/1973, 10 травня (BOE, 18 травня) Міністерства освіти і науки Іспанії. На сьогодні Університет Естремадура пропонує 64 ступені бакалавра і 32 ступені магістра в багатьох галузях знань.
Спільно з Університетом Кантабрії, Кастилія-Ла-Манча, Балеарських островів, Ла-Ріоха, Наварра, Ов'єдо, Сарагоса і Країни Басків, утворюють G9 - групу 9 університетів.
Університет Естремадурі діє у чотирьох різних філіях: Бадахос, Касерес, Меріда і Пласенсия.
Учасники проекту мали змогу познайомитися з кампусами у містах Бадахос, Касерес та Меріда.
Філія у м. Бадахос у своїй структурі має: факультет наук про освіту; факультет природничих наук (математики, хімії, фізики, хімічної технології, біології, наук про навколишнє середовище, біотехнології, енології); школу промислової інженерії (промислового виробництва, матеріалознавства, електронної техніки, біомедичної інженерії, поновлювані джерела енергії, машинобудування, електротехніки); факультет економічних наук; медичний факультет.
Філія у м. Касерес складається з 7 факультетів (юридичних наук; ветеренарної медицини; спортивних наук; підготовки вчителів; медичних сестер і трудотерапії; філософії та літератури; бізнесу та туризму) та політехнічної школи.
Філія у м. Меріда пропонує такі напрями підготовки бакалаврів: промисловий дизайн; інженерні, телекомунікаційні технології; інформаційні технології; GEOMATICS і топографія.
Також в Університеті діє віртуальний (цифровий) кампус. Віртуальний кампус Університету Естремадури (CVUE) доповнює освіту, яку студенти отримують в аудиторіях. На основі нових інформаційних технологій в Університеті у віртуальному кампусі надаються інформаційні послуги викладачам, студентам і адміністрації, а також пропонуються послуги й інструменти, які розширюють і підсилюють процеси і спільну навчально-методичну роботу. Університет Естремадури заохочує віртуальне співробітництво між різними учасниками навчального процесу та наукової діяльності, пориваючи з традиційними моделями співпраці.
Завдання та програма проекту передбачала участь міжнародної дослідницької групи проекту IRNet у цілій низці наукових та освітніх заходів. Серед них:
- зустріч з проректором з питань інформатизації, обговорення діючої моделі цифрового університету, запровадженої в Університеті Естремадура, дискусія з питань підходів до упровадження відкритої освіти у вищих навчальних закладах Європи та світу;
- зустріч учасників проекту з керівництвом відділу двомовної підготовки майбутніх вчителів, у межах якої було проведено кілька колоквіумів та семінарів зі студентами білінгвальної магістерської програми факультету наук про освіту, в ході яких вчені Університету імені Бориса Грінченка представили виступи з проблематики утворення та функціонування відкритого електронного середовища університету, а також з питань упровадження підготовки широкопрофільних фахівців іноземними мовами (англійською, іспанською, французькою, італійською, китайською) у вищих навчальних закладах. Студенти виявили зацікавлення принципами та підходами до упровадження іншомовної освіти на засадах CLIL (Content Language Integrated Learning);
- зустірч з керівництвом соціально-навчального проекту “La Universidad de Mayores” (Університет Третього Віку), який реалізовується у межах концепції навчання впродовж життя. Освітній порект спрямований на громадян регіону Естремадура, похилого віку, та забезпечує доступ до цікавих, актуальних освітніх ресурсів та освітніх програм двох рівнів - базового (4-річний цикл підготовки) та просунотого (додатковий 2-річний цикл)$;
- участь у Міжнародному науково-методичному семінарі “Метод цифрового сторітеллінгу в процесі навчання” (Іспанія, Україна, Польща, Чехія);
- участь у науково-практичному вебінарі “Засади навчання навичок 21го століття у міжкультурному середовищі”. У процесі наукової дискусії фахівцями Київського університету імені Бориса Грінченка було обговорено теоретичні основи і парадигми розвитку навичок 21го століття, проблему розвитку міжкультурної компетенції викладачів за допомогою ІКТ технологій, виклики міжкультурної комунікації у цифровому освітньому середовищі; презентація та подальше обговорення національних моделей формування навичок 21--го століття
- тощо.
В рамках зустрічі з керівництвом Міжнародного відділу університету Естремадура було також поновлено формат двосторонньої угоди про наукове та академічне співробітництво між університетом Естремадура та Київським Університетом імені Бориса Грінченка.
Напрямки партнерства залучають загально університетські формати співпраці:
- запуск міжнародної програми магістерської спеціалізації "Менеджер електронного навчання" (із залученням Сілезького університету, Польща та інших університетів Консорціуму, що існує в програмі IRNet),
- залучення студентів та академічного складу Університету Грінченка до програми академічної мобільності Еразмус+ (напрямки: соціо-гуманітарні науки - європейські студії, іспанська філологія, міжкультурна комунікація, інформаційно-комунікаційні технології освіти).
В межах цієї угоди представниками університетів розробляється дорожня мапа напрямів та проектів подальшого партнерства.
Учасники проекту мали нагоду відвідати експериментальну загальноосвітню школу м. Бадахос, яку завдяки потужному креативному потенціалу педагогічного складу та волонтерів з університету перетворено на унікальне освітньо-соціальне середовище, яке об’єднує громаду менш економічно привілейованого району міста, заохочує учнів та родини до соціальної інтеграції. У експериментальній школі, на засадах нерепресивної освіти, за допомогою сучасних цифрових технологій та методик створено інтерактивний простір, який дозволяє розкрити творчій потенціал учнів у комфортних інтелектуальних та емоційних умовах, сприяє формуванню предметних та соціальних компетенцій. Навчальна робота побудована на моделі “перевернутого класу”, де вчителям та педагогам-волонтерам відводиться роль фасилітаторів.
Науковці Університету Грінченка також продовжили розробку дистанційного модуля з питань використання ІКТ у навчальній співпраці студентів, який є складовою частиною загального міжнародного електронного курсу проекту IRNet.