10 листопада 2017 року
м. Київ, вул. М. Тимошенка, 13-Б
10 листопада 2017 року відбувся ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення», співорганізаторами якого стали Київський університет імені Бориса Грінченка та Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України.
У Конгресі взяло участь понад 600 освітян із різних регіонів України, а також представники Польщі, Словаччини, Італії та Канади.
Зі вступним словом до учасників Конгресу звернулись:
- Марина Порошенко, голова Благодійного фонду Порошенка;
- Василь Кремень, президент Національної академії педагогічних наук України, доктор філософських наук, професор, академік НАПН України;
- Віктор Огнев’юк, ректор Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філософських наук, професор, академік Національної академії педагогічних наук України;
- В’ячеслав Засенко, директор Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України;
- Павло Хобзей, заступник Міністра освіти і науки України;
- Роман Петришин, професор Університету Грента Мак Юена, доктор соціології (Канада);
- Юрій Конкін, директор Українського центру засобів та розвитку Університету Грента Мак Юена (Канада);
- Ірина Чепчина, голова центрального правління Українського товариства глухих.
На пленарному засіданні пролунали доповіді провідних науковців та практиків:
Алли Колупаєвої, заступника директора з наукових питань Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України, на тему: «Методологічні та стратегічні виміри освіти дітей з особливими потребами у світлі освітнього реформування»;
Тіма Лормана, президента Університету Конкордія, доктора педагогічних наук, професора (Канада), на тему: «Канадсько-Українське партнерство: втілення цінностей інклюзії»;
Маріанни Онуфрик, керівника Національного офісу з реформи деінституціалізації при Уповноваженому Президента України з прав дитини, кандидата економічних наук, на тему: «Реформування системи інституційного догляду та виховання дітей в Україні»;
Тетяни Симоненко, начальника відділу освіти дітей з особливими потребами Департаменту загальної та середньої освіти Міністерства освіти і науки України, на тему: «Сучасне законодавче забезпечення освіти дітей з особливими освітніми потребами»;
Олени Мартинчук, завідувача кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидата педагогічних наук, доцента, на тему: «Нові підходи до підготовки спеціальних педагогів у контексті соціально-інклюзивної моделі в освіті»;
Юлії Дмитрієвої-Заруденко, головного спеціаліста відділу інклюзивного навчання та інклюзивно-ресурсних центрів Міністерства освіти і науки України, на тему: «Організаційно-правове підґрунтя інклюзивного навчання та діяльності інклюзивно-ресурсних центрів»;
Данути Ал-Кхамісі, доцента кафедри педагогічної терапії Варшавської академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської, доктора філософії (Республіка Польща), на тему: «Упровадження інклюзивного навчання в польську освітню систему»;
Наталії Слободянюк, директора Білоцерківського навчально-виховного об’єднання «Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 15 – дитячо-юнацький спортивно-оздоровчий клуб» Білоцерківської міської ради Київської області, на тему: «Інклюзивна школа: досвід та перспективи функціонування».
Учасники Конгресу взяли участь у двох лінійках майстер-класів, презентацій, тренінгів та ворк-шопів, серед яких:
- Ворк-шоп для психологів, вихователів, батьків дітей з гіперактивністю «Нейропсихологічна корекція поведінки дітей 5–7 років з гіперактивністю та дефіцитом уваги».
- Ворк-шоп для педагогів, корекційних педагогів, психологів спеціальних та загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з інтелектуальними порушеннями «Азбука творчості для дітей з особливими освітніми потребами».
- Інтерактивна презентація для педагогічних працівників, які працюють в умовах інклюзивного навчання «Організаційно-методичні умови діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі».
- Майстер-клас для всіх бажаючих, хто готовий відкрити для себе світ культури спілкування жестовою мовою «Вивчаймо українську жестову мову разом!»
- Майстер-клас для вчителів початкової школи «Активізація мовленнєвої діяльності дитини в сенсорно-пізнавальному просторі інклюзивного навчання»
- Майстер-клас для вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів, учителів початкової школи «Організація і методика здоров’язбережувальної діяльності молодших школярів в інклюзивному середовищі» .
- Майстер-клас для керівників закладів освіти, практичних психологів, вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів, інструкторів з фізичної культури «Модель надання спеціальних освітніх послуг дітям з аутизмом в інклюзивному середовищі».
- Майстер-клас для керівників закладів освіти, практичних психологів, вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів, інструкторів з фізичної культури «Модель надання спеціальних освітніх послуг дітям з аутизмом в інклюзивному середовищі».
- Майстер-клас для музичних керівників, педагогів, корекційних педагогів, психологів спеціальних та загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з особливими освітніми потребами «Музикотерапія: види корекційно-розвивальної роботи»
- Майстер-клас для педагогів, корекційних педагогів, вчителів української мови спеціальних та загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з інтелектуальними порушеннями «Компенсаторне навчання української мови дітей з інтелектуальними порушеннями».
- Майстер-клас для педагогів, корекційних педагогів, вчителів української мови спеціальних та загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з інтелектуальними порушеннями «Комплексне застосування методики ТАН-содерберг у роботі з дітьми з інтелектуальними порушеннями».
- Майстер-клас для педагогів, корекційних педагогів, психологів, логопедів, реабілітологів «Технологія «ритміка» як інструмент розвитку дитини з особливими освітніми потребами».
- Майстер-клас для педагогів, корекційних педагогів, психологів, музичних керівників, інструкторів з лікувальної фізичної культури, фізичних реабілітологів «Розвиток почуття ритму у дітей з особливими освітніми потребами».
- Майстер-клас для педагогів, психологів, соціальних педагогів інклюзивних загальноосвітніх закладів «Пріоритетні підходи до реабілітації дітей з інвалідністю та особливості організації і проведення виховних заходів за участю дітей з інвалідністю».
- Майстер-клас для психологів, педагогів, які працюють з дітьми з порушеннями зору, студентів відповідних спеціальностей, батьків та всіх, хто хоче підвищити свій рівень професійної компетентності з даного напрямку «Діти з порушеннями зору в школі, вдома, поруч».
- Майстер-клас для соціальних педагогів, практичних психологів, вчителів груп продовженого дня у загальноосвітніх навчальних закладах «Використання корекційних методів у роботі з дітьми з особливостями психофізичного розвитку та їхніми батьками в освітньому просторі».
- Педагогічна навігація для керівників, педагогів дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з порушеннями слуху «Трансформація навчального закладу: як це зробити!».
- Подіумна дискусія для педагогів загальноосвітніх навчальних закладів, представників управлінь освіти «Нова українська школа: фокус на інклюзію».
- Презентаційний тренінг для вчителів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів, заступників директорів з навчально-виховної роботи початкових класів «Ранкова зустріч у початковій школі: що це і навіщо?».
- Тренінг для батьків дітей з особливими потребами, психологів «Для батьків дітей з психофізичними вадами у розвитку»
- Тренінг для учителів-логопедів, вчителів молодших класів загальноосвітніх закладів, загальноосвітніх спеціальних закладів (або класів), закладів з інклюзивною формою навчання, дітей з тяжкими порушеннями мовлення, батьків дітей з труднощами опанування писемного мовлення «Писемне мовлення: сучасна технологія розпізнавання труднощів та їх подолання».
- Тренінг для учителів-логопедів, вчителів молодших класів загальноосвітніх закладів, загальноосвітніх спеціальних закладів (або класів), закладів з інклюзивною формою навчання, дітей з тяжкими порушеннями мовлення, батьків дітей з труднощами опанування писемного мовлення «Писемне мовлення: сучасна технологія розпізнавання труднощів та їх подолання».
Щиро дякуємо всім, хто взяв участь у Конгресі, долучився до його організації та проведення!
Матеріали надано НМЦ досліджень, наукових проектів та програм