ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення»

ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення»

10 листопада 2017 року
м. 
Київ, вул. М. Тимошенка, 13-Б

 

 

 

 

10 листопада 2017 року відбувся ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення», співорганізаторами якого стали Київський університет імені Бориса Грінченка та Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України.

У Конгресі взяло участь понад 600 освітян із різних регіонів України, а також представники Польщі, Словаччини, Італії та Канади.

Зі вступним словом до учасників Конгресу звернулись:

  • Марина Порошенко, голова Благодійного фонду Порошенка;
  • Василь Кремень, президент Національної академії педагогічних наук України, доктор філософських наук, професор, академік НАПН України;
  • Віктор Огнев’юк, ректор Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філософських наук, професор, академік Національної академії педагогічних наук України;
  • В’ячеслав Засенко, директор Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України;
  • Павло Хобзей, заступник Міністра освіти і науки України;
  • Роман Петришин, професор Університету Грента Мак Юена, доктор соціології (Канада);
  • Юрій Конкін, директор Українського центру засобів та розвитку Університету Грента Мак Юена (Канада);
  • Ірина Чепчина, голова центрального правління Українського товариства глухих.

На пленарному засіданні пролунали доповіді провідних науковців та практиків:

Алли Колупаєвої, заступника директора з наукових питань Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України, на тему: «Методологічні та стратегічні виміри освіти дітей з особливими потребами у світлі освітнього реформування»;

Тіма Лормана, президента Університету Конкордія, доктора педагогічних наук, професора (Канада), на тему: «Канадсько-Українське партнерство: втілення цінностей інклюзії»;

Маріанни Онуфрик, керівника Національного офісу з реформи деінституціалізації при Уповноваженому Президента України з прав дитини, кандидата економічних наук, на тему: «Реформування системи інституційного догляду та виховання дітей в Україні»;

Тетяни Симоненко, начальника відділу освіти дітей з особливими потребами Департаменту загальної та середньої освіти Міністерства освіти і науки України, на тему: «Сучасне законодавче забезпечення освіти дітей з особливими освітніми потребами»;

Олени Мартинчук, завідувача кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидата педагогічних наук, доцента, на тему: «Нові підходи до підготовки спеціальних педагогів у контексті соціально-інклюзивної моделі в освіті»;

Юлії Дмитрієвої-Заруденко, головного спеціаліста відділу інклюзивного навчання та інклюзивно-ресурсних центрів Міністерства освіти і науки України, на тему: «Організаційно-правове підґрунтя інклюзивного навчання та діяльності інклюзивно-ресурсних центрів»;

Данути Ал-Кхамісі, доцента кафедри педагогічної терапії Варшавської академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської, доктора філософії (Республіка Польща), на тему: «Упровадження інклюзивного навчання в польську освітню систему»;

Наталії Слободянюк, директора Білоцерківського навчально-виховного об’єднання «Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 15 – дитячо-юнацький спортивно-оздоровчий клуб» Білоцерківської міської ради Київської області, на тему: «Інклюзивна школа: досвід та перспективи функціонування».

Учасники Конгресу взяли участь у двох лінійках майстер-класів, презентацій, тренінгів та ворк-шопів, серед яких:

  • Ворк-шоп для психологів, вихователів, батьків дітей з гіперактивністю «Нейропсихологічна корекція поведінки дітей 5–7 років з гіперактивністю та дефіцитом уваги».
  • Ворк-шоп для педагогів, корекційних педагогів, психологів спеціальних та загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з інтелектуальними порушеннями «Азбука творчості для дітей з особливими освітніми потребами».
  • Інтерактивна презентація для педагогічних працівників, які працюють в умовах інклюзивного навчання «Організаційно-методичні умови діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі».
  • Майстер-клас для всіх бажаючих, хто готовий відкрити для себе світ культури спілкування жестовою мовою «Вивчаймо українську жестову мову разом!»
  • Майстер-клас для вчителів початкової школи «Активізація мовленнєвої діяльності дитини в сенсорно-пізнавальному просторі інклюзивного навчання»
  • Майстер-клас для вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів, учителів початкової школи «Організація і методика здоров’язбережувальної діяльності молодших школярів в інклюзивному середовищі» .
  • Майстер-клас для керівників закладів освіти, практичних психологів, вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів, інструкторів з фізичної культури «Модель надання спеціальних освітніх послуг дітям з аутизмом в інклюзивному середовищі».
  • Майстер-клас для керівників закладів освіти, практичних психологів, вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів, інструкторів з фізичної культури «Модель надання спеціальних освітніх послуг дітям з аутизмом в інклюзивному середовищі».
  • Майстер-клас для музичних керівників, педагогів, корекційних педагогів, психологів спеціальних та загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з особливими освітніми потребами «Музикотерапія: види корекційно-розвивальної роботи»
  • Майстер-клас для педагогів, корекційних педагогів, вчителів української мови спеціальних та загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з інтелектуальними порушеннями «Компенсаторне навчання української мови дітей з інтелектуальними порушеннями».
  • Майстер-клас для педагогів, корекційних педагогів, вчителів української мови спеціальних та загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з інтелектуальними порушеннями «Комплексне застосування методики ТАН-содерберг у роботі з дітьми з інтелектуальними порушеннями».
  • Майстер-клас для педагогів, корекційних педагогів, психологів, логопедів, реабілітологів «Технологія «ритміка» як інструмент розвитку дитини з особливими освітніми потребами».
  • Майстер-клас для педагогів, корекційних педагогів, психологів, музичних керівників, інструкторів з лікувальної фізичної культури, фізичних реабілітологів «Розвиток почуття ритму у дітей з особливими освітніми потребами».
  • Майстер-клас для педагогів, психологів, соціальних педагогів інклюзивних загальноосвітніх закладів «Пріоритетні підходи до реабілітації дітей з інвалідністю та особливості організації і проведення виховних заходів за участю дітей з інвалідністю».
  • Майстер-клас для психологів, педагогів, які працюють з дітьми з порушеннями зору, студентів відповідних спеціальностей, батьків та всіх, хто хоче підвищити свій рівень професійної компетентності з даного напрямку «Діти з порушеннями зору в школі, вдома, поруч».
  • Майстер-клас для соціальних педагогів, практичних психологів, вчителів груп продовженого дня у загальноосвітніх навчальних закладах «Використання корекційних методів у роботі з дітьми з особливостями психофізичного розвитку та їхніми батьками в освітньому просторі».
  • Педагогічна навігація для керівників, педагогів дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з порушеннями слуху «Трансформація навчального закладу: як це зробити!».
  • Подіумна дискусія для педагогів загальноосвітніх навчальних закладів, представників управлінь освіти «Нова українська школа: фокус на інклюзію».
  • Презентаційний тренінг для вчителів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів, заступників директорів з навчально-виховної роботи початкових класів «Ранкова зустріч у початковій школі: що це і навіщо?».
  • Тренінг для батьків дітей з особливими потребами, психологів «Для батьків дітей з психофізичними вадами у розвитку»
  • Тренінг для учителів-логопедів, вчителів молодших класів загальноосвітніх закладів, загальноосвітніх спеціальних закладів (або класів), закладів з інклюзивною формою навчання, дітей з тяжкими порушеннями мовлення, батьків дітей з труднощами опанування писемного мовлення «Писемне мовлення: сучасна технологія розпізнавання труднощів та їх подолання».
  • Тренінг для учителів-логопедів, вчителів молодших класів загальноосвітніх закладів, загальноосвітніх спеціальних закладів (або класів), закладів з інклюзивною формою навчання, дітей з тяжкими порушеннями мовлення, батьків дітей з труднощами опанування писемного мовлення «Писемне мовлення: сучасна технологія розпізнавання труднощів та їх подолання».

Щиро дякуємо всім, хто взяв участь у Конгресі, долучився до його організації та проведення!

 

Матеріали надано НМЦ досліджень, наукових проектів та програм

ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...
ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педа...