11-14 травня 2021 року
Київський університет імені Бориса Грінченка
У рамках проведення Днів Науки в Університеті Грінченка з 11 травня по 14 травня 2021 року за ініціативи Педагогічного інституту й кафедри теорії та історії педагогіки в онлайн-форматі працювала VІ Міжнародна Грінченківська наукова школа для докторантів, аспірантів і молодих науковців у галузі знань 01 «Освіта / Педагогіка», спеціальність 011 «Освітні, педагогічні науки».
Тематичними напрямами роботи щорічної Наукової школи стали:
- Міждисциплінарні виміри та інноваційність розвитку педагогічної науки в умовах парадигмальних змін.
- Методологія, теорія і практика педагогічної науки: сучасні наукові концепти.
- Організація та проведення науково-педагогічних досліджень. Методи математичної статистики у педагогічних дослідженнях.
- Бібліотечні ресурси як інформаційне забезпечення педагогічних досліджень.
- Компаративна складова сучасного наукового дослідження.
- Підготовка наукових статей для публікації у виданнях, що індексуються у міжнародних наукометричних базах. Академічна чесність наукових досліджень.
- Логіка обґрунтування, розроблення та репрезентації технологічної складової наукового дослідження.
- Досвід підготовки докторів філософії (PhD) у країнах Європейського Союзу.
- Вимоги Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти до підготовки доктора філософії.
- Ознайомлення з роботою спеціалізованої вченої ради Д 26.133.06 Університету Грінченка.
Спікерами VІ Міжнародної Грінченківської школи, яка цього року відбулася в онлайн-форматі, стали провідні вітчизняні та зарубіжні науковці: Ольга Сухомлинська, головна наукова співробітниця ДНПБ України імені В.О. Сухомлинського, докторка педагогічних наук, професорка, дійсна членкиня (академік) НАПН України; Олена Локшина, завідувачка відділення порівняльної педагогіки Інституту педагогіки НАПН України, докторка педагогічних наук, професорка, членкиня-кореспондентка НАПН; Світлана Сисоєва, академік-секретарка відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України, докторка педагогічних наук, професорка, дійсна членкиня (академік) НАПН України; Йозеф Малах, завідувач кафедри педагогіки та андрагогіки Університету Острави, доктор габілітований, професор (Чеська Республіка); Ришарда Чержнєвська, професорка кафедри соціальної педагогіки факультету педагогіки Єзуїтського університету Ігнація у Кракові, докторка габілітована (Республіка Польща); Марта-Марія Урлінська, докторка габілітована, професорка Єзуїтського університету Ігнація в Кракові (Республіка Польща); Магдалена Урлінська-Беренс, викладачка кафедри геріатрії, геронтології та соціальної роботи факультету педагогіки Єзуїтського університету Ігнація в Кракові (Республіка Польща).
Протягом всіх тематичних днів тривала жвава дискусія щодо актуальності тематики сучасних досліджень, наукові батли вітчизняних і європейських молодих науковців, ознайомчі вебінари від фахівців провідних освітніх і джерелознавчих установ (НаУКМА, ДНПБ України ім. В.О. Сухомлинського, Педагогічний музей), адже метою щорічних заходів цього формату є популяризація науки й наукових досягнень, актуалізація тематики сучасних наукових досліджень, мотивація молодих науковців до дослідницької діяльності.
Координатори онлайн-конференції: Людмила Хоружа, завідувачка кафедри теорії та історії педагогіки Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка; Інна Леонтьєва, доцентка кафедри теорії та історії педагогіки.
Матеріали надано Педагогічним інститутом