ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Фізичне виховання, спорт та здоров’я людини: досвід, проблеми, перспективи» (у циклі Анохінських читань)

ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Фізичне виховання, спорт та здоров’я людини: досвід, проблеми, перспективи» (у циклі Анохінських читань)

10 грудня 2021 року
Київський університет імені Бориса Грінченка

 

   

 

 

10 грудня 2021 року на Факультеті здоров’я, фізичного виховання і спорту було проведено ІХ Всеукраїнську науково-практичну онлайн-конференцію «Фізичне виховання, спорт та здоров’я людини: досвід, проблеми, перспективи» (у циклі Анохінських читань) для науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, освітян закладів загальної середньої освіти, молодих вчених, здобувачів вищої освіти.

В конференції взяли участь 300 представників закладів вищої і загальної середньої освіти з Києва, Львова, Луцьку, Дніпра, Сум, Тернополя, Чернівців, Полтави, Запоріжжя та інших міст країни.

У дискусіях під час пленарного та секційних засідань активно виступали делегати університетів фізичного виховання і спорту Києва, Львова, Харкова, Придніпровської державної академії фізичної культури і спорту, факультетів фізичного виховання Волинського національного університету імені Лесі Українки, Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, кафедр фізичного виховання Національного університету харчових технологій, Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» і Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Запорізького медичного університету. До роботи нашої конференції приєдналися вчителі фізичного виховання з 23 закладів загальної середньої освіти та 3 закладів дошкільної освіти.

З вітальним словом виступили проректор з наукової роботи Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор Наталія Віннікова та декан Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту Університету Грінченка, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент Георгій Лопатенко.

На пленарному засіданні з доповідями виступили:

  • Руслана Сушко, доктор наук з фізичного виховання і спорту, професор, професор кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Київського університету імені Бориса Грінченка «Соціально-психологічні проблеми розвитку жіночого спорту»;
  • Ольга Задорожна, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, доцент кафедри теорії спорту та фізичної культури Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського; Юрій Бріскін, доктор наук з фізичного виховання і спорту, професор, завідувач кафедри теорії спорту та фізичної культури Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського; Мар’ян Пітин, доктор наук з фізичного виховання і спорту, професор, професор кафедри теорії спорту та фізичної культури, Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського «Тактика у сучасних олімпійських спортивних єдиноборствах»;
  • Василь Пантік, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, декан Факультету фізичної культури, спорту та здоров’я Волинського національного університету імені Лесі Українки «Ставлення студентів до здоров’я та здорового способу життя у період пандемії COVID-19»;
  • Владислав Салун, радник директора Департаменту молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, радник міністра молоді та спорту 2014–2015 рр., голова Організаційного комітету чемпіонату світу з брейкінгу «Battle School» (2020) «Івент-менеджмент в урбанспорті».

Робота конференції передбачала проведення трьох секцій.

У секції 1 «Актуальні підходи до фізичного виховання населення» (модератор: Лілія Ясько, к. фіз. вих., доцент, завідувач кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Університету Грінченка) було представлено 11 доповідей на тему:

  1. CCPE-10: інструмент для оцінювання формування громадянських компетентностей у процесі фізичного виховання (доповідачі – Юлія Павлова, д. фіз. вих., професор, професор кафедри теорії і методики фізичної культури Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського; Наталія Сороколіт, к. фіз. вих., доцент, докторант кафедри теорії і методики фізичної культури Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського).
  2. Особистісно-орієнтований підхід у підготовці майбутнього вчителя фізичної культури (доповідач – Тетяна Мицкан, к. психол. н., доцент, доцент кафедри теорії та методики фізичної культури Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника).
  3. Фізичний стан чоловіків другого зрілого віку, які займаються оздоровчою ходьбою (доповідач – Світлана Калитка, к. фіз. вих., доцент, доцент кафедри теорії фізичного виховання та рекреації Волинського національного університету імені Лесі Українки).
  4. Фізичне виховання як фактор підвищення психологічного здоров’я особистості (доповідач – Валентина Хоміцька, к. фіз. вих., доцент, доцент кафедри фізичного виховання Національного університету харчових технологій).
  5. Фізичне виховання та здоровий спосіб життя як інструмент ресоціалізації особистості в науково-практичній спадщині М. Річмонд (доповідач –Людмила Петрухан-Щербакова, к. пед. н., старший викладач кафедри спорту та фітнесу Університету Грінченка).
  6. Впровадження засад здорового способу життя в умовах гурткової роботи Авіаційно-космічного центру Київського палацу дітей та юнацтва (доповідач – Ольга Кулігіна, завідувач лабораторії парашутної підготовки відділу Авіаційно-космічного центру Київського палацу дітей та юнацтва ).
  7. Підходи до фізичного виховання школярів під час карантинних обмежень (доповідач – Олександр Подстєвой, вчитель предмета «Захист України» та фізичного виховання спеціалізованої школи № 17 м. Києва, керівник гуртка Клубу військово-спортивно-патріотичного виховання «Школа мужності»).
  8. Проблеми фізичного виховання та гарантування особистої безпеки молоді в допризовному віці (доповідач – Костянтин Ніканоров, вчитель предмета «Захист України» Спеціалізованої школи І ступеня — гімназії № 143 Оболонського району м. Києва).
  9. Розвиток тхеквондо в Україні (доповідач – Володимир Сова, аспірант кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Університету Грінченка).
  10. Оцінювання нервово-психічного статусу учня за допомогою методів простих та усвідомлених рухових реакцій (доповідач – Микола Коваленко, студент Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка).
  11. Гендерні особливості самооцінки фізичного розвитку хлопців і дівчат середнього шкільного віку (доповідачі – Оксана Марченко, д. фіз. вих., професор, професор кафедри теорії і методики фізичного виховання Національного університету фізичного виховання і спорту України; Валентина Морозова, студентка кафедри теорії і методики фізичного виховання Національного університету фізичного виховання і спорту України).

У дискусії після доповідей взяли участь майже 30 делегатів, в тому числі Ірина Карпюк, заступник декана з навчально-методичної роботи факультету біомедичної інженерії Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Дмитро Балашов, доцент кафедри теорії та методики фізичної культури Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, Надія Колоскова, голова ЦК Фізичного виховання Фахового коледжу «Універсум», представники закладів середньої освіти з Криворізької гімназії №95, спеціалізованих загальноосвітніх шкіл I-III ступенів з поглибленим вивченням іноземної мови (м. Київ, м. Кривий ріг), Рівненського навчально-виховного комплексу «Колегіум» Рівненської міської ради, середньої загальноосвітньої школи I-III ступенів №62 (м. Київ) та закладів дошкільної освіти – Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №29 «Росинка» і закладу дошкільної освіти № 577 (м. Київ) та інших закладів освіти.

У секції 2 «Спорт у ХХІ столітті: тенденції розвитку та підготовки спортсменів» (модератор: Вікторія Білецька, к. фіз. вих., доцент, завідувач кафедри спорту та фітнесу Університету Грінченка) було презентовано 12 доповідей:

  1. Об’єкт контролю підготовленості баскетболістів в процесі багаторічної підготовки (доповідачі – Олена Мітова, д. фіз. вих., доцент, завідувач кафедри спортивних ігор Придніпровської державної академії фізичної культури і спорту; Оксана Шинкарук, д. фіз. вих., професор, завідувач кафедри кіберспорту та інформаційних технологій Національного університету фізичного виховання і спорту України).
  2. Розвиток гольф індустрії в Україні (доповідач – Ірина Павлюк, к. фіз. вих., доцент, завідувач кафедри фізичного виховання Національного університету харчових технологій).
  3. Український пріоритет ХХІ століття — спортивна дипломатія (на прикладі онлайн-проєкту «Sports Rodovid») (доповідач – Олексій Лях-Породько, к. фіз.  вих., доцент, доцент кафедри історії та теорії олімпійського спорту Національного університету фізичного виховання і спорту України).
  4. Популяризація та розвиток студентського спорту в м. Києві (доповідач – Владислав Третяк, прес-секретар ГО «Футбольна асоціація студентів м. Києва»).
  5. Організаційно-методичні засади інтеграції олімпійської освіти в освітній процес студентської молоді (доповідач – Галина Іваненко, старший викладач кафедри спорту та фітнесу Університету Грінченка).
  6. Стимуляція працездатності і відновлення кваліфікованих спортсменів в циклічних видах спорту в процесі змагальної діяльності (доповідач – Олена Виноградова, аспірантка кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Університету Грінченка).
  7. Напрями роботи федерації легкої атлетики України (доповідач – Михайло Медведь, майстер спорту України міжнародного класу, виконавчий директор Громадської спілки «Легка атлетика України» (2014–2020 рр.)).
  8. Практика реабілітації спортсменів-волейболістів на прикладі клубної команди Катару (доповідач – Василь Отрубяніков, майстер спорту СССР з легкої атлетики, фізичний терапевт клубу «Кодокан ФК Динамо Київ» (2000–2010 рр.), відділення фізичної терапії QPSF Doha Qatar (2011–2017 рр.)).
  9. Порівняльний аналіз виступів спортсменів різних вікових груп на чемпіонаті світу зі стрибків на батуті (2021 р.) (доповідач – Софія Коханська, аспірантка кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту Університету Грінченка).
  10. Техніко-тактична підготовка кваліфікованих футболісток (доповідач –Максим Романюк, аспірант кафедри спорту та фітнесу Університету Грінченка).
  11. Стрес і стресостійкість спортсменів (доповідач – Богдан Кулаков, аспірант кафедри спорту та фітнесу Університету Грінченка).
  12. Ставлення студентської молоді до застосування анаболічних стероїдів спортсменами (доповідачі – Євгенія Неведомська, к. пед. н., доцент, доцент кафедри фізичної реабілітації та біокінезіології Університету Грінченка; Аліна Сребранець, студентка групи ФТЕб-1-20-4.0д кафедри фізичної реабілітації та біокінезіології Університету Грінченка).

У дискусії взяли участь викладачі Придніпровської державної академії фізичної культури і спорту, Національного університету фізичного виховання і спорту України, Київського національного торговельно-економічного університету, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, вчителі фізичного виховання гімназії №154 м. Києва, середньої загальноосвітньої школи I-III ступенів №11 м. Києва, представники ГО «Футбольна асоціація студентів м. Києва», футбольного клубу «Оболонь», інструктори Київського палацу дітей та юнацтва та молоді науковці.

У секції 3 «Здоров’я людини та сучасні виклики. Фізична реабілітація та ерготерапія» (модератор: Валентин САВЧЕНКО, д.мед.н., професор, завідувач кафедри фізичної реабілітації та біокінезології Київського університету імені Бориса Грінченка) було презентовано 13 доповідей:

  1. Стан серцево-судинної та автономної нервової системи у провідних гандболістів України (доповідач – Євген Михалюк, д. мед. н., професор, завідувач кафедри фізичної реабілітації, спортивної медицини, фізичного виховання і здоров’я Запорізького державного медичного університету).
  2. Активне довголіття за європейськими стандартами (доповідач – Лариса Рубан, к. фіз. вих., доцент, завідувач кафедри медичних дисциплін та охорони здоров’я Харківської державної академії фізичної культури).
  3. Вплив оздоровчо-рекреаційної діяльності та туризму на збереження здоров’я молоді (доповідач – Лариса Оніщук, к. пед. н., доцент, завідувач кафедри фізичної культури та спорту Національного університету «Полтавська політехніка iменi Юрiя Кондратюка»).
  4. Фізична терапія при патології остеохондрозу шийного відділу хребта (доповідач – Олеся Тимчик, к. біол. н., доцент, доцент кафедри фізичної реабілітації та біокінезіології Університету Грінченка).
  5. Важливість регулярної рухової активності під час пандемії коронавірусу (доповідач – Олександр Саламаха, старший викладач кафедри теорії оздоровлення і спорту Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»).
  6. «Інтероцептивне усвідомлення» і «якість життя». Чи є між ними зв’язок? (доповідач – Юрій Волощенко, старший викладач кафедри спорту та фітнесу Університету Грінченка).
  7. Особливості соматичного навчання студентів (доповідач – Олександра Каюн, викладач кафедри спорту та фітнесу Університету Грінченка).
  8. Сенсорна кімната як простір для дітей з особливими потребами (доповідач – Людмила Cуха, вчитель фізичного виховання Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 31).
  9. Ефективність впливу точкового ароматерапевтичного масажу на стан здоров’я пацієнтів з хронічним необструктивним бронхітом (доповідач – Валентин Савченко, д. мед. н., професор, завідувач кафедри фізичної реабілітації та біокінезілогії Університету Грінченка; Андрій Олексюк, магістрант групи ФТм-1-20-1.4д кафедри фізичної реабілітації та біокінезіології Університету Грінченка).
  10. Фізична терапія при черепно-мозкових травмах в умовах стаціонару (доповідач –Дарина Петрусь, магістрантка групи ФТм-1-20-1.4д кафедри фізичної реабілітації та біокінезіології Університету Грінченка).
  11. Фізична терапія при артрозі кульшового суглоба в умовах реабілітаційного центру (доповідач – Михайло Марцінишин, магістрант групи ФТм-1-20-1.4д кафедри фізичної реабілітації та біокінезіології Університету Грінченка).
  12. Особливості впливу та специфіка проведення занять фітнесом із жінками другого зрілого віку (доповідач – Анна Гакман, д. фіз. вих., доцент, професор кафедри теорії і методики фізичного виховання і спорту Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича; Карина Карпова, студентка кафедри теорії і методики фізичного виховання і спорту Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича).
  13. Дослідження стану обізнаності студентської молоді про механізм дії новітньої мРНК-вакцини проти COVID-19 (доповідачі – Євгенія Неведомська, к. пед. н., доцент, доцент кафедри фізичної реабілітації та біокінезіології Університету Грінченка; Анастасія Пуремчук, Олександра Сілонова, студентки кафедри фізичної реабілітації та біокінезіології Університету Грінченка).

Після заслуханих доповідей відбулася дискусія з актуальних теоретичних та практичних аспектів підготовки фахівців з фізичної культури та фізичної реабілітації, в якої взяли участь понад 20 представників Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського, Національного педагогічного університету імені Драгоманова, Волинського національного університету імені Лесі Українки, зокрема Ганна Жара, заступник декана факультету фізичного виховання з навчальної роботи, доцент кафедри біологічних основ фізичного виховання, здоров'я і спорту Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, Наталія Цигановська, завідувач кафедри фізичної культури і здоров’я Харківської державної академії культури, а також Ганна Зінчук, фахівець з фізичної реабілітації спортивного комплексу «Мотор Січ», Оксана Магас, вчитель-реабілітолог Інклюзивно-ресурсного центру Мельнице-Подільської селищної ради та інші.

Дякуємо всім учасникам за плідну роботу під час Конференції!

Матеріали надано Факультетом здоров’я, фізичного виховання і спорту

 

ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...
ІХ Всеукраїнська науково-практична онлайн-к...