25 травня 2022 року
Київський університет імені Бориса Грінченка
25 травня 2022 року в рамках Фестивалю науки – 2022 в Педагогічному інституті Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся науковий вебінар із міжнародною участю «Інтеграція сучасної психолого-педагогічної теорії та освітньої практики: європейський та вітчизняний досвід професійної підготовки майбутніх учителів.
З вітальними словами до учасників наукового вебінару звернулися: Ольга Котенко, директор Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; Анна Клімашевська, директор Інституту педагогіки Природничо-гуманітарного університету в Сєдльцах, професор, доктор габілітований (Польща); Хелена Коновалюк-Нікітін, доктор наук кафедри педагогіки Академiї Бяльска Прикладних Наук імені Івана Павла II в Бялой Пiдляске (Польща); Сергіуш Нікітін, доктор наук Комплексу Шкіл Професійного Навчання №2 в м. Бяла Пiдляска (Польша).
Модерувала захід Тетяна Мієр, професор кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор.
Науковий вебінар було присвячено українсько-польському дискурсу з актуальних питань професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів у закладах вищої освіти. Основне коло проблематики дискурсу: сучасна освітня політика в галузі вищої освіти України та Польщі; розвиток персоналу в закладах вищої освіти: система підвищення кваліфікації, стажування, академічна мобільність в Україні та Польщі; сучасні тенденції професійної підготовки майбутніх учителів в Україні та Польщі; інформатизація та інноваційний компонент професійної підготовки майбутніх учителів в Україні та Польщі.
Під час наукового вебінару з доповідями виступили: Анна Клімашевська, директор Інституту педагогіки Природничо-гуманітарного університету в Сєдльцах, професор, доктор габілітований (Польща) (тема доповіді «Польська система вищої освіти»); Малгожата Вишневська, доктор наук Інституту педагогіки Природничо-гуманітарного університету в Сєдльцах (Польща) (тема доповіді «Сучасна освітня політика в країнах Європи. Законодавчі та нормативні документи сучасної освітньої політики країн ЄС»); Сабіна Верушевська-Дурай, доктор наук Інституту педагогіки Природничо-гуманітарного університету в Сєдльцах (Польща) (тема доповіді «Особливості організації навчального процесу на бакалавраті та в магістратурі»); Хелена Коновалюк-Нікітін, доктор наук кафедри педагогіки Академії Бяльска Прикладних Наук iмені Івана Павла II (Польща) (тема доповіді «Виховання в світлі персоналізму Івана Павла ІІ»); Сергіуш Нікітін, доктор наук Комплексу Шкіл Професійного Навчання №2 в м. Бяла Пiдляска (Польша) (тема доповіді «Неперервність польської освіти»); Олена Ліннік, професор кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського Університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук (тема доповіді «Сучасна освітня політика в Україні як передумова вибудови змісту підготовки вчителя початкових класів»); Світлана Паламар, заступник директора з наукової роботи Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник (тема доповіді «Професійний розвиток персоналу в Педагогічному інституті Київського університету імені Бориса Грінченка»); Геннадій Бондаренко, завідувач кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Інновації в професійній підготовці вчителя початкових класів: досвід Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка»); Наталія Кошарна, завідувач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Іншомовна професійна підготовка вчителя початкових класів в умовах HyFlex навчання (на прикладі Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка)»); Тетяна Мієр, професор кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді «Акценти у визначенні дидактичного інструментарію професійної підготовки майбутніх учителів в умовах як суспільного розвитку, так і дестабілізації сучасної соціально-економічної та соціально-політичної реальності»); Наталія Вишнівська, старший викладач кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук (тема доповіді «Ротаційна модель виробничої практики як інноваційний компонент у професійній підготовці вчителя початкових класів»); Людмила Нежива, професор кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук (тема доповіді «Віртуалізація літературної освіти майбутніх учителів початкових класів»); Олександра Шкуренко, старший викладач кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук (тема доповіді «Змістово-методичні особливості реалізації STEAM-освіти в процесі підготовки майбутніх учителів початкових класів»).
В українсько-польському дискурсі взяли участь учені з Польщі (Анна Клімашевська, Малгожата Вишневська, Сабіна Верушевська-Дурай) та України (Наталія Сіранчук, Світлана Дубовик, Олена Ващенко, Ніна Руденко, Людмила Романенко, Катерина Романенко).
Дякуємо всім учасникам наукового вебінару за змістовні доповіді та конструктивний українсько-польський дискурс! Бажаємо творчої наснаги і нових наукових звершень! Перемоги та миру Україні!
Матеріали надано НМЦ досліджень, наукових проектів та програм