6 квітня 2023 року
Київський університет імені Бориса Грінченка
06 квітня 2023 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбулася Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція (з міжнародною участю) «Інноваційні освітні практики підготовки сучасного педагога в умовах реалізації концепції «Нова українська школа».
З вітальним словом до учасників конференції звернулася Наталія Віннікова, проректор з наукової роботи Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор.
Конференція відбулася у форматі дискусійних платформ:
- Перша дискусійна платформа «Сучасний вчитель початкових класів НУШ: парадигма минулого, виклики сьогодення, післявоєнне майбутнє» (модератори: Ольга Котенко, декан Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент та Геннадій Бондаренко, завідувач кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент). Із ключовими доповідями виступили: Лілія Гриневич, перший проректор Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Вплив війни на шкільну освіту в Україні: подолання наслідків і перспективи реформування»); Ольга Котенко, декан Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді: Сучасні виклики у підготовці вчителя початкових класів НУШ: заперечення, усвідомлення, проживання: з досвіду Факультету педагогічної освіти Університету Грінченка); Геннадій Бондаренко, завідувач кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Інноваційний освітній простір Університету Грінченка як чинник професійної підготовки сучасного вчителя початкових класів); Туйя Лаурен, радник міжнародного освітнього проєкту «Навчаємось разом», магістр освіти, Фінляндська Республіка (тема доповіді «Менторство як інструмент професійного педагогічного розвитку: кращі практики Фінляндії у проєкті “Навчаємось разом”»); Роман Шиян, заступник директора Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України, кандидат біологічних наук (тема доповіді «Нова українська школа: перехід на новий рівень»); Галина Титиш, голова правління Громадської організації «Смарт освіта» та Оксана Макаренко, співзасновник Громадської організації «Смарт освіта», керівник напряму «Психологічна стійкість усіх учасників освітнього процесу» (тема доповіді «Потреби вчительства: спостереження та результати опитувань сайту “Нова українська школа”»); Малгожата Житко, дослідник, викладач Педагогічного факультету Варшавського університету, завідувач кафедри початкової освіти та підготовки вчителів, керівник докторантури Варшавського університету, доктор габілітований, Республіка Польща (тема доповіді «Участь Республіки Польща у реформі “Нова українська школа”»); Оксана Онопрієнко, завідувач відділу початкової освіти імені О.Я. Савченко Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник (тема доповіді «Актуальні проблеми в навчанні молодших школярів як сучасний виклик для нової української школи»); Олексій Жильцов, проректор з науково-методичної та навчальної роботи Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, професор (тема доповіді «Досягнення програмних результатів у процесі вивчення різних освітніх компонентів майбутніми учителями початкових класів»); Тетяна Скрипник, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник (тема доповіді «Успішні практики організації інклюзивного навчання в контексті діяльності вчителя початкових класів»); Олена Ліннік, професор кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Стратегії адаптації освітнього процесу НУШ до умов війни»).
- Друга дискусійна платформа «Інноваційні освітні практики підготовки вчителя початкових класів Нової української школи» (модератори: Людмила Нежива, професор кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, доцент та Світлана Паламар, заступник декана Факультету педагогічної освіти з наукової роботи Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник). Із ключовими доповідями виступили: Оксана Рома, керівник освітніх ініціатив The LEGO Foundation в Україні, кандидат педагогічних наук (тема доповіді «Освіта сьогодні: час квантових рішень»); Наталія Кошарна, завідувач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Іншомовна підготовка педагога в умовах сучасних освітніх реформ»); Ісаак Пападопулос, завідувач відділу докторантури Школи освіти в Університеті UNICAF, доктор філософії, постдокторант, Республіка Кіпр (тема доповіді «Транслінгвізм у молодших школярів початкової школи»); Ольга Біляковська, професор кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Львівського національного університету імені Івана Франка, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді «Підготовка сучасного вчителя НУШ: якісні виміри»); Ольга Федій, завідувач кафедри початкової освіти Психолого-педагогічного факультету Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді «Навчально-наукова лабораторія інноваційних освітніх рішень у початковій освіті: педагогічні тренди та креативи для розвитку НУШ»); Світлана Скворцова, завідувач кафедри математики і методики її навчання Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського, член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді «Підготовка вчителя початкової школи до дистанційного навчання математики в умовах НУШ»); Ярослава Кодлюк, професор кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти, завідувач науково-дослідної лабораторії шкільного підручника Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді «Усвідомлене читання – основа формування у молодших школярів ключової компетентності уміння вчитися в новій українській школі»); Анна Клім-Клімашевська, директор Інституту педагогіки Природничо-гуманітарного університету в Седльце, доктор габілітований, Республіка Польща та Малгожата Вишневська, доктор Інституту педагогіки Природничо-гуманітарного університету в Седльце, Республіка Польща (тема доповіді «Взаємонавчання в сучасній педагогічній освіті»); Сабіна Верушевська-Дурай, доктор Інституту педагогіки Природничо-гуманітарного університету в Седльце, Республіка Польща (тема доповіді «Кейс-стаді як інструмент освіти»); Катерина Журба, головний науковий співробітник лабораторії морального, громадянського та міжкультурного виховання Інституту проблем виховання НАПН України, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді «Зарубіжний досвід військово-патріотичного виховання школярів та студентської молоді»); Хелена Коновалюк-Нікітін, Академiя Бяльска прикладних наук iмені Iвана Павла II, доктор педагогічних наук, Республіка Польща (тема доповіді «Значення виховної системи Корчака для педагогічної практики»); Тетяна Мієр, професор кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді «Свідомізація освіти: парадигмальні, соціально-політичні та освітні передумови сьогодення»); Світлана Паламар, заступник декана Факультету педагогічної освіти з наукової роботи Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник (тема доповіді «Формування у майбутніх учителів предметно-методичної компетентності засобами дистанційного навчання); Людмила Нежива, професор кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Підготовка майбутніх учителів до реалізації освітніх завдань мовно-літературної галузі у процесі дистанційного навчання»); Наталія Сіранчук, професор кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Зарубіжний досвід реалізації компетентнісно орієнтованої підготовки сучасного педагога»).
Завершила роботу конференції лінійка вебінарів за напрямами роботи конференції (модератор: Тетяна Мієр, професор кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор).
У дискусії взяли участь освітяни й науковці з різних міст України (Київ, Полтава, Львів, Одеса, Тернопіль) та європейських країн (Республіка Польща, Фінляндська Республіка, Республіка Кіпр).
Дякуємо всім учасникам конференції за цікаві доповіді, плідну й конструктивну дискусію! Бажаємо творчої наснаги та нових наукових звершень!
Матеріали надано НМЦ досліджень, наукових проектів та програм