21 червня 2023 року
Київський університет імені Бориса Грінченка
21 червня 2023 р. в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбулося відкриття Цифрового хабу – інноваційного об’єктно-комунікативного освітнього простору для безперервного розвитку цифрової компетентності освітян м. Києва, студентів та викладачів Університету Грінченка.
На відкритті були присутні: представники Освітньої агенції міста Києва, спеціалізованого комунального підприємства «Київтелесервіс», що підпорядковане Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Благодійної організації «Фонд освітніх ініціатив», ТОВ «Хуавей Україна», Любов Огнев’юк, члени ректорату Університету.
З вітальним словом до гостей та присутніх звернувся проректор, голова комісії з реорганізації Олександр Турунцев.
Далі працівники НДЛ цифровізації освіти, яку очолює завідувач Оксана Буйницька, вона ж і керівник проєкту, презентували «Цифровий хаб Київського університету імені Бориса Грінченка» (у 2021 р. на Конкурс Громадського бюджету було подано проєктну заявку на його створення, у 2022 р. проєкт внесено до Переліку переможців громадського бюджету за № 597, у 2023 році відповідно до рішення ректорату придбано обладнання за кошти спеціального фонду Університету) та продемонстрували сучасне обладнання й цифровий інструментарій, що працює в чотирьох інноваційних просторах:
- простір мобільного навчання – задіяні придбані планшети та власні гаджети з можливістю підключення до інтерактивної панелі, призначеної для спільної діяльності учнів, студентів, викладачів, та бездротового поширення екрану, організації інтерактивних опитувань упродовж лекції, заняття, уроку чи тренінгу (свою роботу можуть демонструвати не тільки студенти, присутні в аудиторії, а й ті, що перебувають за кордоном);
- мультимедіа-простір, у якому викладач створює пару із Smart kapp, ділиться покликанням зі студентами чи учнями (призначений для проведення занять у змішаному форматі та організації синхронного навчання, зокрема й з елементами гейміфікації);
- простір робототехніки і голографії – призначений для профорієнтації школярів, долучення їх до STEM-освіти, а голографічна візуалізація статичних та динамічних об’єктів урізноманітнюють формати представлення навчальних матеріалів, що мотивує до навчання дітей і дорослих, дає можливість тривимірно передавати той чи інший об’єкт та глибину реальної моделі;
- інтегрований простір віртуальної та доповненої реальностей (VR/AR) – унікальні технології, які доповнюють реальний світ штучними елементами, перетворюють зображення на гаджеті в 3D-моделі, що дає можливість досліджувати об’єкти, відсутні в аудиторії. Використання VR дає можливість сприймати складну інформацію через візуалізовані об’єкти, навчатися через демонстрацію, віртуально перенести заняття у будь-яке місце Всесвіту, подорожувати в часі, заохочувати до навчання через віртуальні ігри.
Запрошені на відкриття Цифрового хабу гості здійснили прогулянку залами музею Сальвадора Далі, дослідили скелет людини, попрацювали над дизайном кімнати, спостерігали за діями колег, які були в окулярах віртуальної реальності, на активованій поверхні та на інтерактивній панелі.
Супровід навчання в Київському університеті імені Бориса Грінченка із залученням сучасних технологічних рішень здійснюватимуть кваліфіковані фахівці НДЛ цифровізації освіти, викладачі Інституту післядипломної освіти.
Цифровий хаб стане осередком інноваційних цифрових технологій, інтегруватиме наявний Smart-центр та лабораторію вбудованих систем і 3D-моделювання, лабораторію робототехніки, студії дистанційного навчання, а також мультимедійні простори загалом, що надалі включатиме не лише фізичні простори, а й розвиватиме хмарні технології, які вже реалізовано в Цифровому кампусі Університету.
З детальнішою інформацією можна ознайомитися за посиланням