07 грудня 2016 року в рамках Грінченківської декади у Київському університеті імені Бориса Грінченка НДЛ освітології було проведено засідання Дискусійного клубу«Освітологічні дебати» з магістрантами Педагогічного інституту та Інституту мистецтв Київського університету імені Бориса Грінченка. Тема дебатів ‒ «Нова українська школа».
Захід проводився як підсумок вивчення магістрантами навчальної дисципліни «Освітологія», викладання якої забезпечується кафедрою теорії та історії педагогіки Педагогічного інституту.
Мета заходу: обговорення магістрантами проекту МОН України ‒ Концептуальні засади реформування середньої освіти «Нова українська школа», обмін думками й ідеями з актуальних питань вітчизняної та світової освіти.
Керівник дискусійного клубу – провідний науковий співробітник НДЛ освітології, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри теорії та історії педагогіки Батечко Ніна Григорівна.
У засіданні взяли участь співробітники НДЛ освітології, викладачі кафедри теорії та історії педагогіки, кафедри педагогіки і психології Педагогічного інституту, магістранти спеціальностей «Початкова освіта», «Дошкільна освіта», «Музичне мистецтво».
Засідання дискусійного клубу розпочалося музичним привітанням у виконанні ансамблю барочної музики La fresca: 1. Si dolche e il tormento (італійською мовою, композитор Клаудіо Монтеверді) магістрантів спеціальності «Музичне мистецтво».
Ведуча заходу – магістранта спеціальності «Початкова освіта» Лященко Катерина обґрунтувала актуальність теми дискусії, зосередила увагу учасників на проблемах сучасної української школи та представила команди-учасниці освітологічних дебатів. Першу команду – «Міцні горішки» – склали магістранти спеціальності «Дошкільна освіта». До другої команди – «Інший погляд» – увійшли магістранти спеціальності «Початкова освіта».
Модератори заходу зорієнтували учасників команд у ключових питаннях, які представлені в Концепції «Нова українська школа», а саме: вмотивований вчитель, орієнтація на учня, педагогіка партнерства.
Учасники дебатів зосередили свою увагу на обговоренні таких питань:
- Хто він – вчитель Нової школи?
- Чи відповідає підготовка нинішнього вчителя проекту концепції Нової школи?
- Чи може Нова школа сформувати вільну особистість?
- Як буде вирішуватися питання впровадження інклюзивної освіти в Новій школі?
- Чи може педагог бути партнером для дитини?
- Як відбуватиметься взаємодія між учнями, вчителями та батьками?
У перерві засідання учасникам заходу було подаровано французьку народну пісню «En montant La riviere», виконану магістрантами спеціальності «Музичне мистецтво».
Другою частиною дебатів стало обговорення зарубіжного досвіду розбудови нової школи.
Експерт заходу ‒ кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології Педагогічного інституту Музика Олена Оксентівна дала позитивну оцінку освітологічним дебатам та побажала учасникам заходу втілення їхніх поглядів та ідей у розбудову нової української школи.
На завершення заходу дует гітаристів магістрантів спеціальності «Музичне мистецтво» виконав для учасників дискусійного клубу музичний твір Se l′aura spira (Дж.Фрескобальді).