Команда НДЛ цифровізації освіти працює над виконанням завдань за темою дослідження «Розвиток відкритого освітнього інформаційного середовища університету для забезпечення якості освіти».
В рамках проведених досліджень, наразі:
- визначено характеристики відкритості освітнього інформаційного середовища університету,
- проаналізовано ступінь дослідження розвитку відкритого освітнього інформаційного середовища та його вплив на якість освітнього процесу у вітчизняній та європейській діяльності вищих навчальних закладів,
- досліджено вплив е-ресурсів відкритого освітнього інформаційного середовища університету на якість освітніх послуг,
- обґрунтовано та розроблено модель розвитку ІК-компетентності НПП класичних університетів, визначено її структуру за відповідними критеріями та показниками їх сформованості за умов створення освітнього інформаційного середовища,
- обґрунтовано методичну систему підвищення кваліфікації вчителів із застосуванням технологій дистанційного навчання,
- проаналізовано вплив вітчизняних та світових рейтингів університетів на якість освітнього процесу,
- розроблено інструменти для підвищення показників якості освітнього процесу.
В процесі реалізації завдань наукових розробок в Університеті створено відкрите освітнє інформаційне середовище, в якому впроваджуються:
- Корпоративні стандарти ІК-компетентності учасників освітнього процесу.
- Технології змішаного навчання в освітньому процесі університету в умовах створеного відкритого освітнього інформаційного середовища.
- Перевірка кваліфікаційних робіт на плагіат в «Базі кваліфікаційних робіт» задля забезпечення їх якості.
- Рейтинги наукових та науково-педагогічних співробітників університету задля відкритості та забезпечення якості основних видів професійної діяльності в «Е-портфоліо».
- Система реєстрів діяльності університету «База реєстрів» з метою відкритості та задля забезпечення якості освітнього процесу.
- Система «Е-деканат» для прозорості діяльності учасників освітнього процесу, стандарти та вимоги до якості е-навчання, вимоги до ЕНК в системі е-навчання
- Система електронного вибору дисциплін «Каталог курсів» на базі навчального середовища Moodle.
- Проекти на Вікі-порталі Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
- Розроблені змістові модулі (ЕНК) з вбудованих систем, робототехніки, 3D друку.
- Створено та функціонують STEM центр та Лабораторію вбудованих систем.
- Розроблено Цифровий кампус Університету Грінченка.
Наукові публікації співробітників НДЛ цифровізації освіти представлено в Інституційному репозиторії (архів публікацій до 2024 року).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
ЕЦП - це програмно-криптографічний засіб, який забезпечує:
- перевірку цілісності документів;
- конфіденційність документів;
- встановлення особи, що відправила документ.
- значно скоротити час, що витрачається на оформлення операції і обмін документацією;
- удосконалити і здешевити процедуру підготовки, доставки, обліку і зберігання документів;
- гарантувати достовірність документації;
- мінімізувати ризик фінансових втрат за рахунок підвищення конфіденційності інформаційного обміну;
- побудувати корпоративну систему обміну документами.
Підроблити ЕЦП неможливо - це вимагає величезної кількості обчислень, які не можуть бути реалізовані при сучасному рівні математики і обчислювальної техніки за прийнятний час, тобто поки інформація, що міститься в підписаному документі, зберігає актуальність. Додатковий захист від підробки забезпечується сертифікацією Засвідчуючим центром відкритого ключа підпису.
Інформатизація освіти в Україні - один з найважливіших механізмів, що зачіпає основні напрямки модернізації освітньої системи. Сучасні інформаційні технології відкривають нові перспективи для підвищення ефективності освітнього процесу. Велика роль надається методам активного пізнання, самоосвіті, дистанційним освітнім програмам.Дистанційна освіта - навчання на відстані - набуває сьогодні все більшої популярності. За наявності сучасних комп'ютерних технологій та Інтернету вона стає зручною та доступною. Адже дистанційна освіта не вимагає від студента присутності в аудиторії, навчаєтеся ви в зручний час в будь-якій точці земної кулі. Дистанційно можна закінчити ВУЗ, вивчити іноземну мову, підвищити кваліфікацію тощо.
На відміну від заочної форми навчання, де контроль за вивченням матеріалу припадає на певний час (зокрема на період сесії), дистанційна освіта дозволяє контролювати знання після кожного пройденого курсу - має більш гнучкий графік складання іспитів. Ще однією перевагою ДО є постійна підтримка викладацького складу: кожен студент прикріпляється до викладача, який контролює навчання, консультує і допомагає готуватися до іспитів.
Важливо і те, що можна самому обрати предмети, які вас цікавлять, темп і послідовність їх вивчення. Хіба не було б зручно пройти за семестр цілий курс? Або, навпаки, розтягнути його на два роки? Деякі розділи можна пропускати або повертатися до них знову. Ще один плюс - така освіта дешевша за звичайну.
Для того, щоб знання отримали конкретний зв'язок з діями, необхідно постійно "навчати себе", поповнюючи й розширюючи свою освіту. Саме цю мету й ставить перед собою дистанційна освіта.
Блог — це веб-сайт, основний вміст якого — записи, що регулярно додаються, зображення або мультимедіа. Для блогів характерні недовгі записи тимчасової значущості. Блоггери — люди, які ведуть блог. Сукупність всіх блогів прийнято називати блогосферою.
По авторському складу блоги можуть бути особистими, груповими (корпоративними, клубними) або суспільними (відкритими). За змістом — тематичними або загальними.
Для блогів характерна можливість публікації відгуків (т.з. «коментарів») відвідувачами. Це робить блоги мережевого спілкування такими засобами, що мають ряд переваг перед електронною поштою, новинними групами, веб-форумами і чатами.
Приклад блогу можна побачити на малюнку.
У найпростішій формі вікі-вузол (по-гавайськи «вікі» означає «швидкий») — це вузол в Інтернеті, де користувачі можуть вільно створювати або редагувати вміст веб-сторінок використовуючи веб-сервер-оглядач.
Метою цього є створення простору, де члени віртуального співтовариства можуть редагувати будь-яку сторінку, тобто вільно вводити, змінювати або видаляти її вміст, у тому числі і те, що було створене попередніми авторами. На відміну від блогів, призначених для більш структурованого обміну знаннями, вікі-вузол дає можливість тіснішої співпраці.
У системі виконується реєстрація всіх змін, що вносяться. Співтовариство має повне право переглядати, відстежувати і навіть скасовувати внесені зміни шляхом відкату.
Вікі-вузли -- це нові можливості здатні змінити способи співпраці. З прикладів вікі-вузлів найвідомішою являється вільна енциклопедія -- Вікіпедія.



























Безбар’єрність




