НДЛ інформатизації освіти

 

English version

The team of IT in Education Laboratory works on performance of tasks on the research topic “Development of the university's open educational information environment for the education quality assurance”.

Within the framework of conducted research for now:

  • characteristic of openness of educational informational environment of a university were determined;
  • the level of research of educational informational environment of a university and its impact on the quality of educational process in activities of national and European higher education institutions are analyzed;
  • the impact of e-resources of open educational informational environment of a university on the quality of educational services was researched;
  • the model of digital competence development for classical university academics was developed and substantiated, its structure was defined upon corresponding criteria and indicators of its formation when developing an educational informational environment;
  • the methodological system of teachers’ postgraduate education using distant studies technologies was substantiated;
  • the impact of national and international ratings on the quality of educational process was analyzed;
  • the instruments for educational process quality growth were developed.

Open educational informational environment was created at the university in the process of the tasks and scientific research results implementation where the following is being implemented:

  1. Corporate standards of digital competence of educational process participants.
  2. Blended learning technologies in the educational process of the university under the conditions of designed open educational informational environment.
  3. Antiplagiarism check of qualifying papers in the Master papers database to ensure their quality.
  4. Ratings of academics of the university in e-portfolio to ensure openness and quality of main kinds of professional activity.
  5. The system of registers of the university activities Registers database to ensure openness and quality of educational process.
  6. E-deanery system to ensure the transparency of educational process participants activities, standards and requirements to the quality of e-learning, requirements to electronic learning courses in the e-learning system.
  7. System of online choice of subjects in the Catalogue of courses on the basis of Moodle LMS.
  8. Projects on Wiki-portal of Borys Grinchenko Kyiv Metropolitan University.
  9. Developed e-learning modules on integrated systems, robotics, 3D printing.
  10. STEM Center and Embedded Systems Laboratory were developed.
  11. The Digital Campus of Borys Grinchenko Kyiv Metropolitan University was developed.

Scientific publications of the IT in Education Laboratory staff are presented in institutional repository.

 

 

Команда НДЛ цифровізації освіти працює над виконанням завдань за темою дослідження «Розвиток відкритого освітнього інформаційного середовища університету для забезпечення якості освіти».

В рамках проведених досліджень, наразі:

  • визначено характеристики відкритості освітнього інформаційного середовища університету,
  • проаналізовано ступінь дослідження розвитку відкритого освітнього інформаційного середовища та його вплив на якість освітнього процесу у вітчизняній та європейській діяльності вищих навчальних закладів,
  • досліджено вплив е-ресурсів відкритого освітнього інформаційного середовища університету на якість освітніх послуг,
  • обґрунтовано та розроблено модель розвитку ІК-компетентності НПП класичних університетів, визначено її структуру за відповідними критеріями та показниками їх сформованості за умов створення освітнього інформаційного середовища,
  • обґрунтовано методичну систему підвищення кваліфікації вчителів із застосуванням технологій дистанційного навчання,
  • проаналізовано вплив вітчизняних та світових рейтингів університетів на якість освітнього процесу,
  • розроблено інструменти для підвищення показників якості освітнього процесу.

В процесі реалізації завдань наукових розробок в Університеті створено відкрите освітнє інформаційне середовище, в якому впроваджуються:

  1. Корпоративні стандарти ІК-компетентності учасників освітнього процесу.
  2. Технології змішаного навчання в освітньому процесі університету в умовах створеного відкритого освітнього інформаційного середовища.
  3. Перевірка кваліфікаційних робіт на плагіат в «Базі кваліфікаційних робіт» задля забезпечення їх якості.
  4. Рейтинги наукових та науково-педагогічних співробітників університету задля відкритості та забезпечення якості основних видів професійної діяльності в «Е-портфоліо».
  5. Система реєстрів діяльності університету «База реєстрів» з метою відкритості та задля забезпечення якості освітнього процесу.
  6. Система «Е-деканат» для прозорості діяльності учасників освітнього процесу, стандарти та вимоги до якості е-навчання, вимоги до ЕНК в системі е-навчання
  7. Система електронного вибору дисциплін «Каталог курсів» на базі навчального середовища Moodle.
  8. Проекти на Вікі-порталі Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
  9. Розроблені змістові модулі (ЕНК) з вбудованих систем, робототехніки, 3D друку.
  10. Створено та функціонують STEM центр та Лабораторію вбудованих систем.
  11. Розроблено Цифровий кампус Університету Грінченка.

Наукові публікації співробітників НДЛ цифровізації освіти представлено в Інституційному репозиторії (архів публікацій до 2024 року).

 

Модернізація педагогічної вищої освіти за допомогою інноваційних навчальних матеріалів / MoPED microsoft logo logo smart ikt vchytelia
IKT vykladachiv Microsoft Imagine Academy openedu scrin1  Desire-Logo1
Webometrics logo  Eprints logo  moodle logo  Авторизований сертифікаційний центр CERTIPORT
 
Система електронного документообігу - дуже корисний для організацій програмний продукт, який дозволяє вирішити багато завдань, зокрема, організувати діловодство організації, планувати різні внутрішні заходи, оповіщати і інформувати співробітників про що-небудь, але, головне, електронна система документообігу дозволяє визначати технологію проходження внутрішніх документів в організації. Проте, будь-яку електронну систему документообігу важко назвати бібліотекою, хоча багато документів і можуть зберігатися в системі і використовуватися співробітниками.
 
Документообіг - це технологія, свого роду конвеєр, де головне завдання - забезпечити щоденну безперебійну роботу організації, що, в свою чергу, значить, виключити все, що може перешкодити або відволікти від поточної роботи.
 
Для захисту документів від підобок застосовують електронно-цифровий підпис (ЕЦП). ЕЦП використовується фізичними і юридичними особами як аналог власноручного підпису для надання електронному документу юридичної сили, рівній юридичній силі документа на паперовому носієві, підписаного власноручним підписом правомочної особи і скріпленою печаткою.

ЕЦП - це програмно-криптографічний засіб, який забезпечує:
  • перевірку цілісності документів;
  • конфіденційність документів;
  • встановлення особи, що відправила документ.
Використання ЕЦП дозволяє:
  • значно скоротити час, що витрачається на оформлення операції і обмін документацією;
  • удосконалити і здешевити процедуру підготовки, доставки, обліку і зберігання документів;
  • гарантувати достовірність документації;
  • мінімізувати ризик фінансових втрат за рахунок підвищення конфіденційності інформаційного обміну;
  • побудувати корпоративну систему обміну документами.
Документи можуть бути підписані цифровим підписом і передані до місця призначення протягом декількох секунд. Всі учасники електронного обміну документами дістають рівні можливості незалежно від їх віддаленості один від одного.

Підроблити ЕЦП неможливо - це вимагає величезної кількості обчислень, які не можуть бути реалізовані при сучасному рівні математики і обчислювальної техніки за прийнятний час, тобто поки інформація, що міститься в підписаному документі, зберігає актуальність. Додатковий захист від підробки забезпечується сертифікацією Засвідчуючим центром відкритого ключа підпису.

 
 
Інформатизація освіти в Україні - один з найважливіших механізмів, що зачіпає основні напрямки модернізації освітньої системи. Сучасні інформаційні технології відкривають нові перспективи для підвищення ефективності освітнього процесу. Велика роль надається методам активного пізнання, самоосвіті, дистанційним освітнім програмам.

Дистанційна освіта - навчання на відстані - набуває сьогодні все більшої популярності. За наявності сучасних комп'ютерних технологій та Інтернету вона стає зручною та доступною. Адже дистанційна освіта не вимагає від студента присутності в аудиторії, навчаєтеся ви в зручний час в будь-якій точці земної кулі. Дистанційно можна закінчити ВУЗ, вивчити іноземну мову, підвищити кваліфікацію тощо.

На відміну від заочної форми навчання, де контроль за вивченням матеріалу припадає на певний час (зокрема на період сесії), дистанційна освіта дозволяє контролювати знання після кожного пройденого курсу - має більш гнучкий графік складання іспитів. Ще однією перевагою ДО є постійна підтримка викладацького складу: кожен студент прикріпляється до викладача, який контролює навчання, консультує і допомагає готуватися до іспитів.

Важливо і те, що можна самому обрати предмети, які вас цікавлять, темп і послідовність їх вивчення. Хіба не було б зручно пройти за семестр цілий курс? Або, навпаки, розтягнути його на два роки? Деякі розділи можна пропускати або повертатися до них знову. Ще один плюс - така освіта дешевша за звичайну.

Для того, щоб знання отримали конкретний зв'язок з діями, необхідно постійно "навчати себе", поповнюючи й розширюючи свою освіту. Саме цю мету й ставить перед собою дистанційна освіта.
 
Використано матеріали сайту http://www.osvita.org.ua

Блог — це веб-сайт, основний вміст якого — записи, що регулярно додаються, зображення або мультимедіа. Для блогів характерні недовгі записи тимчасової значущості. Блоггери — люди, які ведуть блог. Сукупність всіх блогів прийнято називати блогосферою.

По авторському складу блоги можуть бути особистими, груповими (корпоративними, клубними) або суспільними (відкритими). За змістом — тематичними або загальними. 

Відмінністю блогів від щоденників є те, що блоги зазвичай публічні або доступні хоч б певній кількості користувачів мережі. Блоги сторонніх читачів, надають можливість вступити в публічну полеміку з автором (у відгуках до блог-записів або в своїх блогах).

Для блогів характерна можливість публікації відгуків (т.з. «коментарів») відвідувачами. Це робить блоги мережевого спілкування такими засобами, що мають ряд переваг перед електронною поштою, новинними групами, веб-форумами і чатами.

Приклад блогу можна побачити на малюнку.

mail.ru 

У найпростішій формі вікі-вузол (по-гавайськи «вікі» означає «швидкий») — це вузол в Інтернеті, де користувачі можуть вільно створювати або редагувати вміст веб-сторінок використовуючи веб-сервер-оглядач.

Метою цього є створення простору, де члени віртуального співтовариства можуть редагувати будь-яку сторінку, тобто вільно вводити, змінювати або видаляти її вміст, у тому числі і те, що було створене попередніми авторами. На відміну від блогів, призначених для більш структурованого обміну знаннями, вікі-вузол дає можливість тіснішої співпраці.

Редагування відбувається безпосередньо при роботі в мережі у веб-оглядачі. Результати в реальному часі відразу після збереження. Інтерфейс редагування дозволяє за допомогою стандартних кнопок створювати текст із застосуванням всіх можливостей форматування, зокрема, використовувати жирний і кольоровий шрифт, включати маркери і малюнки. Користувач просто відкриває існуючу сторінку в режимі редагування і додає або змінює вміст.

У системі виконується реєстрація всіх змін, що вносяться. Співтовариство має повне право переглядати, відстежувати і навіть скасовувати внесені зміни шляхом відкату.

Вікі-вузли -- це нові можливості здатні змінити способи співпраці. З прикладів вікі-вузлів найвідомішою являється вільна енциклопедія -- Вікіпедія.