Система розвитку цифрової компетентності викладача Університету Грінченка

 

Загальна інформація

Дослідження “Системи розвитку цифрової компетентності викладача Університету Грінченка” проходить у 2020-2023 роках у рамках реалізації наукової теми НДЛ інформатизації освіти, Концепції цифровізації університету.

Вимоги сьогодення, пов'язані із зміною парадигми освіти та пріоритетів покоління, що навчається, наповне6нн аудиторій університетів представниками цифрового покоління, вимушеним переходом навчання у дистанційний електронний формат через Ковід-19 та військові дії в Україні, поставили задачу перед співробітниками лабораторії щодо розвитку цифрової компетентності викладачів Університету Грінченка. Відповідно до цього визначено мету.

Мета дослідження: забезпечення освітнього процесу здобувачів вищої освіти

Діяльність

Завдання дослідження:

  1. Вивчення, аналіз та систематизація міжнародних та українських документів, що регламентують рівні цифрової компетентності викладачів. 
  2. Створення, апробація та затвердження Корпоративного стандарту цифрової компетентності викладача Університету Грінченка.  
  3. Розробка моделі системи розвитку цифрової компетентності 
  4. Створення системи розвитку цифрової компетентності.
  5. Моніторинг використання системи розвитку цифрової компетентності та її осучаснення відповідно до розвитку цифрових технологій.

Очікувані результати:

  • Корпоративний стандарт цифрової компетентності викладача Університету Грінченка
  • Система розвитку цифрової компетентності викладача Університету.
  • Підвищення якості надання освітніх послуг здобувачам вищої освіти.
  • Актуалізація конкурентоспроможності викладачів університету, як фахівців з високим рівнем цифрової компетентності

Результати

Розроблений та затверджений Корпоративний стандарт цифрової компетентності викладача Університету Грінченка описує використання цифрових навичок за основними напрями діяльності викладача, зокрема науково-дослідною, навчальною діяльностями, цифровим самоменеджментом, професійною комунікацією та співпрацею. Стандартом визначено п’ять рівнів цифрової компетентності – Аналітик-дослідник - А, Інтегратор - В1, Експерт - В2, Лідер - С1, Новатор - С2. Відповідно до цих рівнів розроблено деталізовані дескриптори, які покладені в основу новоствореної системи розвитку цифрової компетентності викладача, доступ до якої реалізовано у персональному кабінеті викладача Університету.

Система розвитку цифрової компетентності викладача Університету Грінченка структурована за рівнями цифрової компетентності: Аналітик-дослідник, Інтегратор, Експерт, Лідер, Новатор

Для апробації та експертного оцінювання сфер застосування та рівнів цифрової компетентні співробітниками НДЛ ЦО було організовано обговорення та проведено інтерактивну панель із залученням експертів (більше 40 учасників) з усіх структурних підрозділів університету. 

За результатами обговорення відповідно до затвердженого стандарту цифрової компетентності внесено зміни до системи підвищення цифрової компетентності викладачів, розроблено систему підвищення кваліфікації, яка побудована на основі самооцінювання, самонавчання, за принципами мікронавчання, е-навчання тощо.